האלטרנטיבה הקיצונית לקיצוניות של טראמפ

גם בימים אלו, כשדונאלד טראמפ שובר שיאים חדשים בסקרים לקראת הפריימריז הרפובליקניים, עדיין משוכנעים בכירי הפרשנים שאין לו סיכוי. פשוט אין תקדים היסטורי למצב שבו אדם מסוגו של טראמפ, אדם חסר ניסיון פוליטי שהתנהגותו רצינית רק למחצה, יהיה מועמד של מפלגה גדולה.  בינתיים בפריימריז הרפובליקניים רואים התפתחות מעניינת, אולי אף חשובה יותר מעלייתו של טראמפ עצמה. את מקום שתיים במירוץ שקודם אייש בן קרסון, מנתח המוח השחור מנפיק האמירות המשונות, תופס טד קרוז, הסנטור הקיצוני מטקסס. קרוז מסרב למתוח ביקורת על טראמפ, אבל הוא מפיק תועלת מעלייתו. לעומת טראמפ קרוז מצטייר ממש כמיינסטרים מתון.

אין תקדים לניצחון של טראמפ בפריימריז, אבל לניצחון אפשרי של קרוז יש תקדים. ב-1964 המפלגה הרפובליקנית מינתה את ברי גולדווטר להתמודד על הנשיאות מטעמה. גולדווטר התנגד לחוק שהבטיח את זכויות השחורים ודגל בגישה לוחמנית מול הקומוניזם. הוא הצליח ללכד סביבו את מדינות הדרום שנחשבו עד אותו זמן למזוהות עם המפלגה הדמוקרטית. תשדיר בחירות מפורסם שבו ילדה קוטפת עלה אחר עלה ובסופו של דבר מתרחש פיצוץ גרעיני שיקף את החשש לתת לאדם קיצוני כמוהו את האצבעות על המזוודה הגרעינית. גולדווטר נחשב למועמד אנטי – ממסדי ששיקף את רחשי ההמון תומך המפלגה, אך לא היה אהוד על האליטות שלה. באופן אירוני עשרות שנים אחר כך גולדווטר בערוב ימיו הצטייר כרפובליקני מתון. הוא תקף את האגף הדתי במפלגה על דעותיו בגנות הומואים והפלות.

כמו גולדווטר גם טד קרוז הרגיז את הממסד הרפובליקני בקיצוניותו. הוא תמך בשיתוק הממשל כדי לנקום באובמה על יישום רפורמת הבריאות. הוא האשים את שותפיו למפלגה ברוך לב כשלא זרמו איתו ליישום התוכנית הזו. הם מצידם אינם מסוגלים לסבול אותו. אבל באווירה האנטי ממסדית שעוטפת את ההמונים תומכי המפלגה, יש לו סיכוי, ואפילו שונאיו במפלגה יתפשרו עליו כדי להימנע מהסיוט ששמו דונאלד טראמפ. כמו טראמפ גם קרוז מביע עמדות נוקשות נגד הגירה בלתי חוקית. אך קשה להאשימו בחוסר סובלנות – הוא עצמו בנם של מהגרים מקובה. בעבר הביע אהדה להגירה חוקית נרחבת שתביא לאמריקה את מיטב כשרונות העולם, אבל באווירה הנוכחית במפלגה הרפובליקנית הוא צריך לצנזר עצמו בנושא.

קרוז הוא המועמד החלומי של הימין הישראלי. הוא יכול היה להשתלב היטב ברשימת הבית היהודי, אי שם בין בנט לאורית סטרוק. יותר מפעם אחת האשים את ג'ון קרי ביחס עוין לישראל ודרש ממנו להתפטר. הוא הקדיש נאום שנשא לפני ערבים נוצרים באמריקה לגמירת ההלל על מדינת ישראל וספג מבול קריאות גנאי שהביאו אותו לרדת מהבמה. אם הוא ייבחר לנשיא ארצות הברית, כנראה ששגרירות ארצות הברית תזוז סוף סוף לירושלים. בחירתו מעלה חשש לעימות גדול עם אירן, מאחר שהוא הבטיח לקרוע את ההבנות איתה ביומו הראשון בתפקיד. מצד שני, גם ביבי הבטיח למוטט את שלטון החמאס. קרוז הבטיח להסיר את הכפפות במלחמה עם דאעש, אך ברור מדבריו שכמו אובמה גם הוא יעדיף לעשות זאת מהאוויר ולא יסתבך עם מתקפה קרקעית.

במישור הכלכלי קרוז מציע להחליף את כל מדרג המסים במס אחיד של עשרה אחוזים, מה שיכביד על העניים אך יהיה בוננזת ענק לעשירים. אנשי מטה הבחירות שלו פרסמו גלויה, שהיא לדבריהם כל מה שיצטרכו האזרחים למלא כדי לענות על שאלות המס, אם החוק ישונה כמו שקרוז מציע.

קרוז נחשב לאדם ברמה אינטלקטואלית גבוהה. הוא למד משפטים באוניברסיטת עילית והיה סטודנט מעולה. משהו מזה השתקף לאחרונה באופן בו הפתיע את ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, בעת תשאול בסנאט. הוא שאל אותה האם הבנק הפדרלי לא נושא באשמה למשבר הכלכלי ב-2008 לאור העובדה שלא הוריד ריביות מספיק מהר. כמה מהכלכלנים הבכירים מאמינים שיש אמת בטענה זו, וגם יו"ר הפד דאז עצמו, בן ברננקי, הודה בכך. אך זו טענה מאוד מקורית ומפתיעה כשבאה מפי סנטור רפובליקני קיצוני, מהסוג שבדרך כלל מזוהה עם תמיכה בבסיס הזהב הנוקשה, לא בהורדת ריביות חדה בתגובה למשבר פיננסי.

קשה לראות את קרוז, גם אם נבחר למועמד הרפובליקני, מביס את הילארי קלינטון. הוא עדיין קיצוני מדי, אבל זה לא בלתי אפשרי. נראה שהילארי די נמאסה על האמריקנים, וקרוז אולי יוכל לגייס תמיכה מההיספנים לאור מוצאו, או שלכל הפחות הסיכוי לבחירתו יעורר בהם אדישות שתמנע מהם לצאת להצביע להילארי בהמוניהם.  מבחינתנו אם ייבחר זה יהיה מוזר במיוחד. מעולם לא היה לארה"ב נשיא שיכול היה להיחשב לימני במונחים ישראלים. אפילו ג'ורג' בוש הבן, שלכאורה נראה קרוב לכך, למעשה דחף את ישראל להתנתקות ולמפת הדרכים. רונלד רייגן המנוח בכלל היה עסוק ללא הרף בלרסן את מנחם בגין. אם קרוז ייבחר, אמריקה והעולם שהתרגלו לשמונה שנות אובמה יצטרכו פתאום להתמודד עם האנטי אובמה האולטימטיבי.

72 תגובות בנושא “האלטרנטיבה הקיצונית לקיצוניות של טראמפ

  1. מנהיגי המפלגה יקראו למתמודדים לפרוש ולהתלכד אחרי מועמד עם הסכוי הגדול ביותר לזכות בנשיאות. זה לא יכול להיות קרוז. שמרנים קיצונים שלא ירצו להצביע לקרוז יצביעו לטראמפ ויפצלו את הקולות השמרנים ביניהם ועם קהל הגרופיז של טראמפ הוא יזכה. השאר יצביעו בעיקר לרוביו. הצעד ההגיוני למנוע מטראמפ לזכות במקרה כזה הוא לעקוף את קרוז ולהתיצב מאחורי רוביו.
    גם בחירה של קרוז לנשיאות יכולה להיות איומה. חזרה למלחמה קרה עם רוסיה במקרה הטוב. טילים על ראשנו מאירן ומלבנון. אבל אולי זו הדרך היחידה למצוא פתרון למדינה הפלסטינית.

    אהבתי

  2. האם יש לדונלד טראמפ אפשרות לרוץ כמועמד עצמאי אם הוא לא יבחר כנציג הרפובליקנים?

    אהבתי

  3. אני עדיין חושב שרוביו מועמד יותר סביר מקרוז. לרוביו יש גם סיכוי להיבחר, אבל אי אפשר להתעלם מהסקרים.

    אהבתי

  4. בהחלט יש אפשרות שטראמפ ירוץ עצמאית. הוא אף רמז שיעשה בדיוק את זה אם לא ינהגו בו בהגינות. אפשר גם לדמייין מצב שבו טראמפ זוכה והממסד הרפובליקני מריץ מועמד עצמאי מולו. הרי משהו שלא חסר לממסד הוא תורמים עשירים שיממנו זאת.

    אהבתי

  5. טראמפ ירוץ עצמאי הוא יזיק לסכויי הרפובליקנים לזכות, ביחוד בשיטה של מנצח לוקח הכל. זה יהיה מאד מעניין אם ברגע האחרון במקרה של מקסיקן סטנד אוף הם יביאו את רומני. הוא בהחלט יכול ליצור סערת אהדה. כדאי להמר, יחס הימורים 1 ל 200. מאחר ונראה שהם יגיעו לאי הכרעה זו בהחלט אופציה שמתחילה להשמע אפשרית מאד

    https://pjmedia.com/trending/2015/12/12/the-not-so-secret-plan-to-nominate-mitt-romney

    http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner

    אהבתי

  6. באמת שונה , כל פוסט בבלוג הנ"ל מלמיליאן.
    יחד עם זאת , זה באמת כמו (הדפסת) כסף(כן או לא) , מדובר בדת ואין מחקר שבעולם שישכנע אותי שאילו הם פני הדברים ,ממליץ לקרוא ולגנוז.

    אהבתי

  7. גיא , באיזה בלוג , כל פוסט מלימיליאן ? לא הבנתי , אם תואיל להפנות ….תודה

    אהבתי

  8. גיא, אם תשים 300 ש"ח על רומני לנשיאות באתר ההימורים. ללקוח חדש הם נותנים מתנה להמר בעוד כ 200 ש"ח. סך הכל היחס הוא 1 ל 227 שרומני יהיה הנשיא זה יותר מ 100 אלף ש"ח שאשתך לא יודעת עליהם.
    ואז תוכל לבוא לחודשיים שלושה להונג קונג ולבדוק אם המאמר צודק או לא

    אהבתי

  9. 🙂 ; נראה לי שעדיף לי לא להגיב מאחר ולפי המאמר עדיף להיות בקשר זוגי מאשר רווק .

    נוסף למדנו מאחד הפוסטים שהשכר הממוצע בהונג קונג הוא 7250 שח לחודש וגם יוקר המחיה יותר נמוך ככה שלפי חשבוני צריך לשלושה חודשים פלוס טיסה מקסימום של 30000 או מקסימום של 60000 לרפובליקן נבוריש.

    אהבתי

  10. …. מסתבר שהאנטי-טלפון הטכיוני מ-1973 של בנפורד, בוק וניוקמב לא יכול להתממש. לפי הטלפון הזה ישנם שני אנשים משה וחיים ולכל אחד מהם ישנו משדר של טכיונים ששולח מידע שעה אחורנית בזמן. כלומר מדובר כאן במהירות הסיגנל שנשלח אחורנית בזמן. נניח שמשה וחיים מגיעים להסכם הבא: משה ישלח מסר בשעה שלוש אם ורק אם הוא לא יקבל כזה בשעה אחת. חיים ישלח מסר שיגיע למשה בשעה אחת מיד כאשר הוא יקבל כזה ממשה בשעה שתיים. וככה משה וחיים אף פעם לא יכולים לדבר באנטי-טלפון הטכיוני שמשדר לעבר, או תחלופת המסרים בין משה לחיים תתקיים אם ורק אם היא לא תתרחש.

    אהבתי

  11. אם הפרדוקס הנ"ל מוכיח שמכונת זמן לא יכולה להתקיים, מה מוכיח פרדוקס השקרן?

    אהבתי

  12. שמעתי שיש פרשנות של עולמות מרובים, שלפיה אפשר לחזור לעבר אבל בעולם מקביל, ולכן שינוי העבר ישפיע על העתיד בעולם המקביל ולא בעולם שממנו נסעו לעבר.

    אולי זו פרשנות לא סבירה אבל לפרק את הפרדוקס — היא מפרקת.

    אהבתי

  13. לפי ההגדרה יקומים מקבילין נמצאים באותו מישור ואינם נחתכין (נפגשין).
    כך שאם הטכיון שנורה מאנטי-טלפון מהיקום שלנו אכן מסוגל להגיע ליקום אחר אזי הופך את היקום האחר ל[יקום לא מקביל] (או שלא וכך משבש את מנגנון הסיבה-תוצאה). אם שוררין ביקום האחר חוקי פיזיקה שונים אזי הדבר עלול לגרום לשיבושים ברצף-זמן-חלל-תגובה ולגרום לתגובות מתאריכים מאוחרים להופיע לפני תגובות מתאריכים מוקדמים.

    אהבתי

  14. אגב , לואיס קרול הצליח לבקר ביקום מקביל ולימד את המקומיים לתאר תיאוריות.

    Quote of the Day: Lewis Carroll's Paradox of the Complete Map

    בסופו של דבר הם הצליחו ליצור שם תיאוריה של הכל אחד לאחד אבל היא חסמה את האור אז החליטו להשתמש במקום ביקום עצמו והגיעו לתוצאות כמעט זהות.

    אהבתי

  15. גיא, אולי לא נפגשים אבל כן מתפצלים. לשלוח סיגנל לשנה שעברה זה אומר שיש יקום מקביל שבו הסיגנל הופיע בשנה שעברה.

    אהבתי

  16. שמעון , מברוק – נראה שאתה בתקופה יפה.

    מבקר , זה בסדר , זה מה שאני עושה כל הזמן 🙂 (מקשקש).

    בכל מקרה , בפעם האחרונה שבדקתי מתפצל זה עדיין מקרה פרטי של מפגש. לפחות נקודת הפיצול היא מפגש ובמיוחד אם אפשר לייצור מפגש נוסף ע"י האנטי-טלפון. נראה שהמילה "מתפצל" היא http://www.merriam-webster.com/dictionary/weasel%20word
    של מדענים כמו שרה-ארגון היא מילת תיכמון של כוח אדם לפיטורין.
    מסוג הדברים שאי אפשר באמת להסביר לילד בן חמש אבל כןאפשר "להסביר" לילד בן עשרים וחמש.

    אהבתי

  17. מבקר: אולי הספר 1Q84 יהיה לטעמך.
    גיא: תנסה לחשוב מה יהיה אם הטלפון הטכיוני יעביר את המסר לעבר אבל ביקום מקביל והתשובה תחזור מהיקום המקביל. אולי השיחה כן תוכל להתקיים. אולי זו תהיה ההוכחה שיש יקום מקביל. אם טכיון אחד יכול לעבור מיקום אחד לשני אז אפשר לסחור בין יקומים מקבילים ולצאת לנופש שם תמורת קליפת שום ביקום שזה המטבע שלו.
    אם היתה מכונת זמן לא היתה יכולה להיות בורסה, גם לא היה יכול להיות כסף כי אפשר היה לחזור אחורה להפקיד כסף בבנק ולחזור קדימה ולקחת את הריבית ולחזור אחורה ולהפקיד אותה ושוב..גם לא היתה קיימת המילה "איחור" בשום שפה.
    אם נחזור לרגע קל לאלטרנטיבות של דונלד טראמפ, הרעיון שרומני יצוץ יש מאיין לזכות בנשיאות לא נתפס אצלי הגיוני אלא אם הוא היה מגיע מיקום מקביל. אנחנו רחוקים מדי מהבחירות והכל יכול להיות. מה שלא יכול להיות זה שטראמפ לא יתעקש נוסח תמות נפשי עם רפובליקנים והוא בהחלט יכול לרוץ כעצמאי לנשיאות ולפגוע בסכויי הרפובליקנים אם יחסמו אותו וכמו שהבנתי מקובל מאד בועידת המפלגה ליצר חוקים מהשרוול כדי לחסום מתמודדים וכל הדרכים כשרות.
    החלק המשונה הוא שיש עוד כאלו שמעריכים שברני סאנדרס יכול לגבור על קלינטון ולהיות נשיא.
    גם אם כרגע נראה שאיש מהם לא יגיע ל 50% דברים יתלבנו. רומני מתעקש שהוא לא יהיה מועמד וגם אם ברגע האחרון יביאו אותו זמן החשיפה שלו יהיה קטן מכדי לזכות באהדה. הוא לא יסתכן בכשלון נוסף.

    אהבתי

  18. כתבה של גיא בכור על דעאש סוריה עירק …הוא טוען שדעאש מתחזק ביותר ואיש לא נלחם בו. ב memri עלתה אמש כתבה על הצטרפות של אלפי צעירים ירדנים לארגוני הטרור של דעאש וסוריה. כנראה שבסופו של דבר יבוא תורה של ירדן לפול והיא תפול מבפנים. הפלסטינים כנראה יצטרפו בשמחה לארגון איסלמי קיצוני שרוצה לשחרר את ירושלים.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=3323

    אהבתי

  19. גיא, ההתפצלות היא הליבה של פרשנות העולמות המרובים.

    ויקיפדיה: "לפי פירוש זה, כאשר מתבצעת מדידה של מערכת קוונטים, היקום מתפצל קוונטית למספר יקומים כאשר בכל יקום מתרחשת אחת מהתוצאות האפשריות".

    אהבתי

  20. מבקר, אתה באמת מאמין ולו לשבריר של שניה שזה יותר מרעיון דמיוני פרוע? בכל פעם שאני שואל את עצמי אם להוסיף חצי כפית סוכר לקפה או לשתות בלי אני יוצר עולם חדש נטול סוכר ? למערכת הקואנטומים יש סיבה הגיונית, אנחנו עדיין לא יודעים מה היא.

    שכלול הסקרים של הרפובליקנים מראה שטראמפ רק מתחזק. אולי הוא יודע מה הוא עושה ואם זה ימשיך כך הוא יגיע ל 50%.

    אהבתי

  21. כל התחום רחוק ממני, ולא אינטואיטיבי. התפצלות העולמות לפחות מספקת תמונה ברורה שאפשר לדמיין.

    תחשוב לרגע על מערכת לניהול קבצים. כשתוכניתן עושה שינוי בקובץ אחד, ומכניס את השינוי למערכת (commit), אז מבחינה לוגית נוצרת גרסה חדשה של כל הקוד, אבל מבחינת היישום יתכן שהמערכת מאחסנת רק את השינוי (הדלתא). כנ"ל לגבי יצירת ענפים שונים של הקוד.

    דבר דומה יכול לקרות עם העולמות המרובים: לא שכפול כולל אלא רק של מה ששונה. לא שכפול מראש אלא just in time.

    ———————————————————————-
    "אתה באמת מאמין ולו לשבריר של שניה שהעולם הוא כדור? ואיך האנשים שבצד השני לא נופלים למטה?" 🙂

    אהבתי

  22. הסברים יפים, מבקר.
    אני בסך הכל מלין על הטיעון שהעולם הוא גם שטוח וגם עגול. אפילו מכניקת הקוונטים לא טוענת כך.
    אם היקום אכן מתפצל ליקומים אחרים –> משמע שאם הם אחרים אזי לא אפשרי שיתחברו יותר לעולם(רוצה לומר ליקום). אם הם באותו מישור ולא מתחברים אזי הם מקבילים. אם אפשר ליצור איתם מגע ע"י אנטי-טלפון שיורה טכניונים או ע"י טכניונים שנורים אקראית מתגובה זו או אחרת אזי הם נפגשים ולא מקבילים.
    כך שהטיעון הוא שהיקומים הם גם מקבילים וגם לא. יותר מדוייק מבחינת השפה לטעון שהיקום [האחד] מתפצל ומתנגש לתוך עצמו.

    ביקום המקביל אני מסכים איתך לגמרי.

    אהבתי

  23. אין לי התנגדות לטענה שהיקום הוא אחד רק יש לו הרבה גרסאות.
    רק אולי נדרש מונח שונה לגרסא, לתת-קבוצה של גרסאות ולמכלול.
    הסתירה לכאורה שעליה הצבעת נעלמת אם משתמשים במונחים נבדלים לגרסא ולמכלול.

    זה שקיים סוג אחד של התפצלות, לא אומר שלא קיימים סוגים אחרים, או שלא קיימת התכנסות, או שהגרסאות לחלוטין בלתי תלויות לאחר ההתפצלות, או שאין מימד אחר שעבורו הגרסאות השונות פרושות זו לצד זו (אפרופו הסרטון על שטוחלנדיה).

    כאמור, לא מבין בזה.

    אהבתי

  24. נכון לאמש, טראמפ עם 38 אחוז מהקולות, קרוז 14 רוביו 11 אחוז- נחלש, קארסון פחות מ 10 אחוז. זאת אומרת שטראמפ מתחיל להתקרב למסה קריטית.

    מבקר, אין גירסאות. תאומים זה אחד עם שתי גירסאות? אין גירסאות, יש משחקי מילים. יש רק עולם אחד ואין לו תחליפים בדקתי

    אהבתי

  25. אהה , ברור.
    אך רק כך אפשר לעבור לצד השני.
    אומרים ששירה היא לומר המילים את מה שאי אפשר לומר בהן.
    וכמו שאמר שמוליק קראוס
    "אהבתי ועוד אוהב כעת,
    את השיר החי של הזמר המת. ….." (*2)

    אהבתי

  26. אורי, מאמר טוב. ראיתי מאמר מעניין נוסף על כך בבלוג הספרותי האמריקאי שאני מידי פעם מפנה אליו אבל אז נזכרתי בסטנד אפ הזה של קרלין שבחיים כנראה לא היה מצביע לטראמפ אבל מצביע במדויק על הנקודה שטראמפ גם פונה אליה וכל זאת שנים לפני שטראמפ ידע שהוא
    כזה.
    (מזהיר : יש פה קטע מעצבן בו הוא מתיחס לצהל אבל כנראה שגם לו שתפו את המוח.)
    http://m.youtube.com/#/watch?v=vuEQixrBKCc

    אהבתי

  27. מאחר ואנחנו מדברים בתחזיות:
    הנה מאמר של אלי אשד על תחזיות עבר ל 2015. כנראה שממש אי אפשר לדעת מה עומד מעבר לפינה. אי אפשר לנחש מה יקרה עוד שבוע לדונלד טראמפ. הגישה של יעקוב מירון היא לנתח בדיוק את המציאות ולהניח בסבירות גבוהה שתהיה תפנית של 160-170 מעלות וזו גישה שדי מוכיחה את עצמה. זו הגישה של ג'ורג', ההפך.

    http://www.yekum.org/2015/12/%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%A9%D7%A8-%D7%9C/

    אהבתי

  28. Donald Trump, a candidate even Republicans once considered a side show, increases his lead yet again in the nomination race, according to the latest Fox News national poll.

    The poll also finds Ted Cruz ticking up, Marco Rubio slipping, and Ben Carson dropping.

    Trump hits a high of 39 percent among Republican primary voters, up from 28 percent a month ago. The increase comes mainly from men, white evangelical Christians, and voters without a college
    degree — and at the expense of Carson.
    At that time, 64 percent of GOP primary voters said Trump was a side show, rather than a serious candidate (29 percent). Today, it’s the reverse — 33 percent of GOP voters say he’s a side show and 65 percent say serious candidate.

    אהבתי

  29. שקלול סקרים מהלילה: טראמפ וקרוז מחזיקים יחדיו 56% מקולות הרפובליקנים בסקרים. ההתחזקות קלה הנעשת אך ורק על חשבון בן קארסון שנחלש. מתוך 13 המתמודדים שנותרו 8 האחרונים מחזיקים יחדיו בכל כך מעט קולות שיציאה שלהם מהמרוץ לא תשנה את מאזן הכוחות. אם בן קרסון יפרוש קרוז כנראה יתחזק.
    באיוואה קרוז עדיין מוביל על טראמפ אבל לא בפער שמאפשר לחזות מי יזכה שם בניצחון פסיכולוגי. קשה לראות מישהו שאיננו טראמפ או קרוז זוכים במינוי.
    סקר מוצא שאובמה הוא האדם המועורך ביותר בקרב הציבור האמריקאי, את המקום שני חולקים האפיפיור ו..דונלד טראמפ

    אהבתי

  30. 25 יום לבחירות המוקדמות באיוואה. דונלד טראמפ איננו מאבד קולות אבל טד קרוז אוסף את הקולות של הפורשים מהמרוץ והמועמדים עם הסכויים הקטנים יותר. גם רוביו מתחזק קלות. באיוואה קרוז מוביל בשני אחוזים על טראמפ. ככל הנראה עד 15 למרץ לא תדבהר התמונה הסבוכה.

    אהבתי

  31. טראמפ מתחזק וכבר נוגע ב 40% בסקרים. טד קרוז ללא שינוי, בוש מתחזק משמעותית אבל רחוק מאד מתחרותיות. טראמפ מתחיל לירות את הכדורים האחרונים לפני מועד תחילת הבחירות על קרוז, מטיל ספק בזכותו להיות נשיא היות ונולד בקנדה. מביש שהוא מעלה את הנושא כעת אם בכלל. הוא ניסה בעבר להבאיש את ריחו של אובמה באותו אופן. קרוז מוביל בסקרים על טראמפ באיואה המדינה הראשונה בה יערכו הבחירות. ההתחזקות של טראמפ עקבית ויציבה. יתכן שהציבור מתחיל לקבל אותו כאופציה רצינית.

    אהבתי

  32. פורסם לאחרונה סקר מקליפורניה. שם קרוז מוביל. טראמפ יתקשה לנצח בלי קליפורניה, כי היא אחת המדינות הבודדות שמעניקות את כל הנציגים למנצח. שאר המדינות מחלקות את הנציגים בין המועמדים. בלי שטראמפ יקח את קליפורניה יגדל מאוד הסיכוי להכרעה בוועידה עצמה (תסריט מיט רומני).

    אהבתי

  33. קליפורניה היא אחת המדינות האחרונות שבוחרות, 90 אחוז מהקולות ינתנו עד אז. יתכן שעד אז התמונה תהיה ברורה עד שהם כבר לא ישנו. עדיין תסריט רומני נראה לי דמיוני.

    אהבתי

  34. תמריץ, אאל"ט המנצח בכל מדינה מקבל את כל האלקטורים של אותה מדינה. זה נכון לגבי כל המדינות פרט לשתיים (נברסקה ומיין).

    אהבתי

  35. מבקר, אנחנו מדברים על דברים שונים. אתה מדבר על בחירת אלקטורים בבחירות הכלליות לנשיאות. אני מדבר על בחירת נציגים בפריימריז הרפובליקניים.

    אהבתי

  36. מבקר, שינו את הכללים אחרי בחירות 2012. אם זכור לי עד ה 15 למרץ כולם נשארים עם מה שזכו כך שזה ידחה את ההכרעה לשלב מאוחר יותר. זה עלול ליצור מצב שההכרעה תגיע רק בשלב הסופי ואז חלק מהאלקטורים יקבלו היתר לשנות את הנאמנות שלהם כדי להגיע ל 50%. אני מנבא שעוד לפני שנגיע לבחירות בקליפורניה יתברר שאין אפשרות להגיע להכרעה.

    אהבתי

  37. לגבי הרפובליקנים, יש טבלה למטה שמסבירה אם הזוכה לוקח הכל. לפעמים צריך יותר מ 50% מהקולות כדי לזכות בכולם ולפעמים זה רק בדיסטריקט ולא במדינה וזה לא יקרה בשלבים הראשונים עד שיתחילו להשמט מועמדים מהמרוץ.
    תמריץ אומר שה 24 למאי כשקליפורניה בוחרת יהיה קריטי כי אז יהיו הרבה קולות שיפלו כולם לכיס של מישהו. אבל לחישובי, זה כבר יהיה מאוחר מדי. לגבי הדמוקרטים כנראה שכבר באמצע מרץ התמונה תהיה ברורה.

    אצל הרפובליקנים שינו את שיטת הבחירות בשל הטענה של רומני שהשיטה פגעה בו ב 2012, זה עלול ליצורבקלות רבה יותר מצב שבעבר היה נדיר שבו אף אחד לא מגיע ל 50 אחו מהקולות בסוף. ואז בועדת המפלגה הם צריכים למצוא פתרון.
    הם צריכים למצוא מועמד מקובל על 50 אחוז מהנציגים ומכיון שהנציגים נבחרו על פי המועמד שהם הודיעו שהם תומכים בו הם צריכים להיות משוחררים מההתחיבות הזו. הם יכולים ברגע האחרון גם לבחור בך אם תצליח לשכנע אותם שיש לך סכוי לגבור על קלינטון.
    הסכוי היחיד של מישהו להגיע ל50 אחוז זה רק אם טראמפ או קרוז או רוביו יפרשו וז
    https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_primaries,_2016

    אהבתי

  38. תודה, אורי.

    בסוף מצאתי את ההסבר החסר דווקא בערך העברי. הערכים באנגלית בכלל לא טורחים לציין שדרוש רוב מוחלט של 50% כדי לנצח בפריימריז. (או שפשוט פספסתי את זה).

    אהבתי

  39. אין ספק, צריך לבטל את סלי 3 הנקודות. אלא שזה מתאים לקהל האמריקאי המודרני,משחק מהיר לא מחושב ללא הגנות ההצגה הכי טובה בעיר. תראו מה יש לנו על המיגרש, לא היה מעולם דבר שכזה: יהודי ,אשה, בליונר מטורף, רפובליקן יותר שמרן מהאפיפיור. אחד מהם יקבל את התפקיד עם השכר של 400 אלף דולר לשנה. ואם זה יהיה מהימין יתכן שגם יהיה לו קונגרס וסנט בלי הגנות שיאפשר לו להחזיר את העולם לתקופת האבן.

    אהבתי

  40. שימו לב לברני סאנדרס
    בדיוק לפני חודש הוא פיגר ב 26 אחוז אחרי קלינטון לפני 3 ימים ב 14 אחוז בלבד. וזה לא רק הפער אלא הטיק, העיקביות והכיוון של שני הגרפים שאם ימשיכו באותו כיוון יפגשו ערב פתיחת המרוץ בעוד שבועיים. באיוואה הפער הוא כ 3-4 אחוז בלבד. חלק גדול מהסקרים הם לטלפונים ביתיים ומחזיקי טלפונים ביתיים לא משקפים נאמנה את המציאות והדעות ביחוד של צעירים. האם יהודי עם מבטא ברוקלין, קיבוצניק מתנדב ששיחק כרבי מני שביץ בסרט קולנוע, מועמד עצמאי, יהיה הנשיא הזקן ביותר של של ארה"ב אי פעם" בן 83 פלוס יהיה עת יסיים את התפקיד. רוב יהודי ארה"ב מתנגדים לו.

    אהבתי

  41. אני חושב שאם זה יהיה ברני סאנדרס מול דונאלד טראמפ, אז יבוא מועמד עצמאי מהמרכז, אם כי איני יודע כמה חוקי הבחירות בארה"ב גמישים ומאפשרים הופעת מועמד שלישי קרוב לבחירות.

    אהבתי

  42. ברני סאנדרס מקבל רוח גבית משונאי ממסד כמועמד עצמאי והוא לא כל כך סוציאליסטי כמו שמנסים להציג אותו. סוציאליסט מתנגד לקפיטאליזם והוא לא כזה. דונלד טראמפ איים שירוץ כעצמאי אם יפגעו בו בועדת המפלגה וינסו לשבש את בחירתו כך שכנראה זה אפשרי למרות שטכנית קשה להקים בזמן קצר מערכת שתמשוך מצביעים בכל מדינה.
    גם לסאנדרס יש מוזרויות. הוא מחבב את האפיפיור פרנסיס וצטט בעבר כל מיני רעיונות כלכלים חברתים שהעלה האפיפיור. יש אתר פיסבוק של קתולים למען סאנדרס.
    המצביעים של קרוז נוטים להצביע לטראמפ כאופציה שניה אבל קשה מאד לדמיין מקרה בו קרוז יפרוש ויתן ברכתו לטראמפ. הם ירוצו עד הסוף וימנעו ממישהו להגיע ל 50%. לקרוז יש סכוי נגד סאנדרס לטראמפ יש פיגור קטן בסקרים ביחס לסאנדרס אבל כשיתברר המועמד הסופי של כל צד יהיה קשה לדעת לאין ינשוב מצב הרוח של המצביעים. אנחנו לא אמריקאים וקשה להבין את המניעים.

    עדיין ההובלה של סאנדרס בסקרים היא בשתי מדינות הבחירה הראשונות, באחרות הוא מפגר מאד עדיין אחרי קלינטון ושם המנצח לוקח הכל יותר מאשר אצל הרפובליקנים והיא הרבה יותר מאורגנת ורוויה בכספים

    רומני כנראה לא מעוניין יותר להכניס את הראש למיטה הזו למרות שלא הכריז בצורה חד משמעית שהוא לא רוצה חלק בבחירות דבר שהיה יכול להבהיר את התמונה כי יש לו תומכים.

    אהבתי

  43. ברני סנדרס סוגר את פער בינו לבין קלינטון בקצב של רבע אחוז ביום. אם יזכה בשתי המדינות הראשונות במרוץ בעוד שבוע יש לו סכוי סביר להיות המועמד הדמוקרטי.

    אהבתי

  44. עדין קשה לי להאמין שהיה טראמפ למרות שהיתרון שלו על קרוז גדול מזה של קלינטון על סאנדרס. גם קרוז מציאה קטנה מאד,
    לגבי סאנדרס, אולי אנחנו צריכים לקבל אותו כחלק מהשינוי העולמי. אמריקה תהפוך להיות סוציאליסטית. כפי שבאירופה יכולו שינויים חברתים מרחיקי לכת שישפיעו על הכלכלה. זהו שלב בעתיד המשונה. במקום שאירופה תדקן היא תהפוך להיות יבשת של מהגרים. הצרה שצריך להרוס כדי לבנות משהו מחדש וה יביא ל100 שנים של ימי הביניים וחוסר יצירה. גם בארצות הברית מישהו כמו סנדרס יאיט את היוזמה והיצירתיות.

    אהבתי

כתיבת תגובה