קדחת השטויות והשאיפה לתיאוריה האחת

לאחרונה אוחזת במפלגה הרפובליקנית בארה"ב קדחת של אמירות שנויות במחלוקת בהקשר לאירוע הנורא בתולדות העם שלנו, שואת היהודים באירופה. בן קרסון מיודענו למשל טען שאם בגרמניה היה תקף חוק כדוגמת התיקון השני לחוקת ארה"ב המבטיח את הזכות להחזיק נשק, היטלר לא היה מצליח להשמיד היהודים.

נתניהו הוא רפובליקני עד לשד עצמותיו. לא פלא שכאשר מגפה אוחזת בעמיתיו, הוא נדבק. אתמול בנאום בקונגרס הציוני הכריז על חידוש היסטורי מרתק משלו: היטלר לא רצה להשמיד את היהודים עד שהמופתי לא שכנע אותו. אלמלא המופתי היה היטלר מסתפק בגירוש היהודים ולא מקצין עד כדי השמדתם הכוללת. המטרה הגלומה בדבריו של נתניהו היא להעצים את חלקם של הפלסטינים בשואה, אך הטיעון שלו סותר את השכל הישר: האם באמת היטלר והצמרת הנאצית קיבלו הכרעה היסטורית כה קריטית על פי דרישתו של איזה כהן דת מוסלמי מהמזרח התיכון? מופרך על פניו.
באופן אירוני בעבר מי שתמיד נהנו להציג את השתלשלות האירועים ככזו אלו דווקא החוגים החרדיים האנטי ציונים. המופתי גרם לשואה ואם ממשיכים את המעגל הלאה, אז מי שחולל את השואה הוא מי שהרגיז את המופתי, ואלו כמובן הציונים.

זה נכון שהמופתי היה אנטישמי ארסי, תומך בנאציזם ובהחלט ייתכן שסיכל מאמצי הצלה שנעשו כדי לחלץ אלפי יהודים על ידי הבאתם לארץ ישראל. ראיות לכך עלו במשפט אייכמן. מכאן ועד ייחוס השואה למופתי בפרט ולפלסטינים בכלל הדרך ארוכה מאוד, ורק בעלי נטיה לקונספירציות ולהזיות בשירות השקפת עולמם יכולים לדלג עליה בקלילות כזו.

מזווית אחרת הניסיון להדביק את השואה לאשמה ערבית מוסלמית דומה למה שעשה איינשטיין כשניסה למצוא תיאוריה אחת שתסביר את כל חוקי הפיזיקה. יש קסם באחידות. זה מפתה להסביר שכל הצרות הגדולות מאז ומעולם נבעו ממקור אחד. לא רק שתיאור כזה משרת את האג'נדה האנטי איסלמית, הוא גם הופך את ההיסטוריה ואת העולם לאלגנטיים וסימטריים. היהודים הפכו את אלוהים לאחד וכך יצרו את המונותאיזם. כמה אלגנטי להפוך גם את השטן לאחד ולתלות מקור כל רעה גדולה, אפילו השואה באירופה, באיסלאם.

השמאל כמובן עושה בדיוק ההיפך – השטן שלו זה הגזענות של האדם הלבן. גם היום, כאשר אנטישמיות אירופית לבנה היא בעיה מינורית במערב אירופה, ואילו הבעיה האמיתית היא המוסלמים שם, השמאלנים יתקשו להודות בכך. מבחינתם השטן הוא תמיד אחד. זה הגזען הלבן ולא ייתכן שהתהפכו היוצרות.

במציאות אין אחידות מלאכותית שכזו, והמציאות מסובכת ומורכבת. לא כל הצרות נגרמות מאותו מקור שגרם להן בעבר, ולעתים הדברים מתהפכים ממש. ואני מרבה לכתוב בבלוג על כך גם בהקשר הכלכלי. האינפלציה הייתה אסון בשנות השבעים והשמונים, אבל היום האסון הוא דווקא הפחד המופרז מהאינפלציה. מקור השפע והשגשוג של העולם המערבי הוא הקפיטליזם והחירות הכלכלית, אבל אין זה אומר שחירות כלכלית ללא מעצורים תמיד תעשה רק טוב. לפעמים היא תיצור נסיבות שיעודדו ניצול וסבל אנושי מיותר. החוק הכללי היחיד שתמיד נכון הוא שצריך להשתדל לחשוב על כל דבר ודבר באופן פרטני, וכמובן – לגבות את המחשבה בראיות עובדתיות.

82 תגובות בנושא “קדחת השטויות והשאיפה לתיאוריה האחת

  1. הגזענות שהשמאל מלין עליה נמצאת אך ורק בשמאל.
    הם אלה שלא מרשים לערבים להיכנס לחדרי אוכל בקיבוץ ודורשים הפרדה, הם אלה שלא היו מוכנים לארח "פליטים" למספר שבועות בקיבוצים והם אלה שלא מוכנים לראות ערבים גרים מול פתח ביתם.
    אפשר לראות יפה את אוהדי הפועל צועקים "שואה ליהודים",
    שמאלנים שהולכים עם חולצות רוצח ההמונים צ'ה גווארה (הגדיל לעשות דב חנין שתלה את תמונתו בלשכתו).
    לא חסרות עוד דוגמאות לסממנים הגזעניים שיש אצל חלק מהשמאלנים. הסיבה שהם כ"כ אובססיבים לגזענות אצל אחרים נועדה כדי להסית את הזרקור מפרצופם.

    אהבתי

  2. ברור שלא כולם אותו דבר, יש גם ערבים שתומכים במדינת ישראל והיו גם גרמנים שהצילו יהודים בתקופת השואה. הנקודה שמדובר במיעוט.
    לשמאל פשוט שולט בתקשורת ולכן הוא יכול לכבס בקלות את כל הדברים האלה.
    הריבחיים לא שמענו את מיקי יחימוביץ', אוהדת הפועל, עושה מבזק על התנהגות אוהדי הפועל, שמזכירה צעדות של ארגונים נאו-נאצים. הרבה יותר נוח היה לה להביא כתבות על אוהדי בית"ר.

    אהבתי

  3. תודה על הפוסט המענין תמריץ . אכן , ההגדרות בפוסט , יפות ונכונות מאוד , טבע האדם לחפש האחדה , ארגון ,סדר , שיטתיים בבריאה ובמהלך הדברים . והמציאות אכן , הרבה יותר מורכבת תמיד , וטרחת להגדיר זאת באופן כמעט עילאי .

    אלא , שאפרופו :

    המופתי , לא רק תמך , לא רק שנא , אלא ממש פעל להשמדה , ואפילו תכנן מחנות השמדה בארץ ישראל ( ראה לינק ) .

    והיטלר , כלל לא התכוון להשמיד את היהודים באופן שבו הוא התכוון והשמיד בסוף . הוא דיבר או הצהיר וכתב על הפיתרון הסופי . אלא , שזה היה סוף הפתרונות , לא סוף היהודים לכאורה . כלומר , הפיתרון האולטימטיבי , אחרי שנוסו כל הפתרונות . אחרי שהוא נוכח , בצביעות הלכאורית , של מדינות המערב , שסירבו לקבל יהודים , מהגרים ( הגדלת מכסות ) , הוא אימץ או יצר את הסובלימציה , שמצדיקה את השמדת היהודים . משמע , עסקינן ברצון או בנחישות שהולכים ומתגברים בהדרגה , עד אשר …….

    צריך לזכור , שזהויות , ורצונות , הם גם כן , לא אחידים ומקובעים . הם יכולים להיות דינמיים , טול את אריק שרון :

    אבי ההתנחלויות וההתישבות , אין ספק !! אבי המלחמה בטרור והאי כניעה אליו , אין ספק !! נו :

    החריב את היישובים בעזה , ונסוג בלי הסכם והסדר , עם הזנב מקופל , בגין הטרור ממש ( בין היתר ) . אם כך , מי זה אריק שרון יתהה התוהה ? האם לפני , האם אחרי , האם מפה , האם משם ?

    לינק :

    http://mida.org.il/2015/10/09/היטלר-אל-חוסייני-ו-71-שנים-למבצע-אטלס/

    אדחוף לך עוד יותר מאוחר …

    להתראות

    אהבתי

  4. תודה אל רום, הקישורים מעניינים מאוד.
    מה שתמיד הפתיע אותי כשחשבתי על היטלר ופעילותו, הוא שאפשר לצפות שמנהיגים ילכו ויתמתנו כשיעלו לשלטון, ובאמת זה מה שקורה בדרך כלל. היטלר ההיפך – הלך והקצין.

    אהבתי

  5. תמריץ , הבעיה היא שאתה לא מבדיל , בין מנהיגים נורמטיביים , לבין סוטים , פסיכופטים , בעלי הפרעת אישיות קשה וכו….

    כאשר יש מימשק , בין מצבי קיצון , לבין מנהיגים פסיכופטים , אזי , הסינדרום שאני קורא לו " פליק פלק למרכז " לא בהכרח יהא תקף ( התמתנות כאמור עם אחיזת רסן השלטון , מענה אגב לקרולין לעי"ל , למה נדמה שהשמאל שולט בתקשורת ) .

    היטלר היה בעל אישיות פסיכופטית ( או מעין ) ויחד עם המצב הקיצון , הבשיל הדבר למה שהבשיל .

    להתראות

    אהבתי

  6. ביביהו בהחלט התעלה על עצמו
    אך הוא עדיין גאון בתקשורת
    זה בדיוק הדלק הלאומני הדמגוגי המגלומני שמלהיב את רוב בוחריו, וגורם לתמיכה בו לעלות
    (עע הערבים מגיעים בהמוניהם לקלפיות)

    אהבתי

  7. ביבי מתחיל לאבד כיוון… גם מתגאה שהוא בונה פחות מהשמאלנים בשטחים, גם מוריד מחשיבותו של היטלר והופך אותו לכלבלב צייתן של המופתי….

    אבל מלך כמו מלך, יכול לעשות מה שבא לו ובכל זאת להמשיך להתחזק בסקרים…

    קטע מצחיק (קצת לא קשור לנושא) אבל מעניין בקשר לציטוטים והשימוש בהם:

    אהבתי

  8. כתבה במידה באותו נושא
    מדוע השמאל כה נלהב להסיר מהמופתי חאג' אמין אל-חוסייני את האחריות לרצח היהודים בשואה? נתניהו אולי שגה בפרט היסטורי זה או אחר, אבל השמאל שוגה בשיטתיות בהבנת התמונה הגדולה

    http://mida.org.il/2015/10/21/%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%99-%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C%D7%9A-%D7%95%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%A8-%D7%9C%D7%9A-%D7%9E%D7%99-%D7%90%D7%AA%D7%94/

    אהבתי

  9. כדי להוכיח שנתניהו צדק או לא צדק כולם הולכים לקרוא מה באמת עשה המופתי, ובכך נתניהו השיג את המטרה שלו.

    אהבתי

  10. ובדיוק באותו נושא: מישהו זוכר את הספר "שמונה בעיקבות אחד"? הוא מתייחס למבצע אטלס של המופתי

    אהבתי

  11. ביביהו שוב השיג את שלו
    בי"ס לתשקורת
    גרם לשמאל לעליהום עליו , מה שמחזק את התמיכה בו אצל הימין. והתשקורת הסמולאנית שוב משחקת לידיו.נותר לו להשען לאחור ולגחך.

    סימן עצמו שוב כ סמן ימני חזק כנגד הערבים , שוב תורם לתמיכה.
    והעובדות בכלל לא חשובות
    הרי לתומכיו ממש לא משנה אם המופתי שיכנע או רק תמך ברעיון. היינו אך מבחינתם.

    מ.ש.ל
    ב.ב.ר.כ.ה

    אהבתי

  12. זה נכון. כולם מתעסקים עכשיו במעשי המופתי ולומדים שיעור בהיסטוריה.
    ובנוסף, הוא גרם לקנצלרית גרמניה לקחת שוב אחריות על השואה בפומבי.
    אבל זה באמת נראה שהוא לא התכוון לתקרית דיפלומטית עם גרמניה.

    ולגבי המופתי, לא ברור מה פתאום עכשיו היה חשוב להגדיל את המעמד וההשפעה שהייתה לו. ביבי בעצם מאדיר את שמו ואת מורשתו בזמן שעד עכשיו הוא היה פסיק קטן ובכלל לא חשוב בהיסטוריית מלחמת העולם השנייה.

    אהבתי

  13. גיא, תודה.

    ——————————————————————————–
    גיא, בנוגע למאמר נגד "isness".

    אני לא מטיל ספק בקיומם של חוקי עבודה בישראל ובמערב, כמו שאני לא מטיל ספק בקיומם של חוקי שריעה בסעודיה. אני מכיר בקיומם של אלה וגם של אלה. אני מטיל ספק במוסריותם ובתועלתם.

    ——————————————————————————–
    גיא, מונופולים.

    האם הבעיה היא המונופול כשלעצמו או שימוש לרעה בכוח מונופוליסטי לשם ייקור המוצר, הפחתת הכמות המיוצרת, פגיעה באיכות, והימנעות משיפור ופיתוח?

    שלוש הגדרות למונופול: דרך נתח שוק, דרך חסמים, ודרך חסמים מלאכותיים.

    (אולי יש הגדרות נוספות).

    נתח שוק גדול הרבה פעמים נובע מכך שהשחקן מספק מחיר זול וכמות גדולה ואיכות מעולה ופיתוח מתמשך, בדיוק ההיפך מהבעיה שרצינו למנוע. אז נעזוב נתח שוק.

    בחסמים מלאכותיים הכוונה למכסות ייצור, להגבלות והכבדות על יבוא, לאיסור פתיחת בנקים חדשים, לאיסור על נותני אשראי חוץ בנקאיים להנפיק אג"ח, לאיסור על הקמת ערוצי טלוויזיה נוספים.

    לפעמים חסמים מלאכותיים מתחפשים לטבעיים. למשל, הקביעה שאם כבר מישהו מקים רשת, אז הוא חייב לחבר את כל הארץ, מהווה חסם מלאכותי. כי באופן טבעי יש היתכנות לרשת קטנה מקומית, ומונעים את זה. לא כל חסם שמוצג כטבעי הוא באמת טבעי.

    חסמים טבעיים לפעמים דווקא מצדיקים מחיר גבוה או תשואה גבוהה על ההשקעה. אם למשל ההקמה מאוד יקרה ולכן יזמים מהססים להיכנס לתחום, אז אולי דווקא מוצדק שהרווח יהיה גבוה, כדי שההשקעה בהקמה תשתלם.

    אני מסתכל על מונופולים וקרטלים בעיקר במשקפי החסמים המלאכותיים, כי שם נראה לי שנמצא הנזק הגדול.

    קראתי פוסט מעניין שקשור לעניין: "מיתוס הברונים שודדים: ג'ון ד. רוקפלר".

    ——————————————————————————–
    גיא, יצרנים רמאים.

    ציטוט מהכתבה: "ייתכן שהכלכלנים מבין הקוראים ינחרו בבוז. הסיבה הראשונה היא שאקרלוף ושילר מבלבלים בספר בין כמה תופעות שאינן תמיד קשורות: פערי מידע וכוח בין – הצרכנים לחברות הגדולות, התמכרויות של צרכנים והטיות שונות שלהם והשפעת החברות על הרגולציה. אבל הם בעיקר יחושו לא בנוח משום שהספר לא מציג שום הוכחה אמפירית לכך שהתופעות המתוארות הן הדומיננטיות ביותר בשווקים, או שהן מחמירות בעשרות השנים האחרונות כפי שהוא טוען".

    — המשפט על היעדר הוכחה שמעמיד בספק את כל העניין או את חשיבותו.

    השפעת החברות על הרגולציה (וגם שימוש בה נגד המתחרים) — זה דווקא טיעון בעד הקטנת הרגולציה למינימום ההכרחי.

    בנוגע לסעיפים האחרים — חסרות דוגמאות.

    ——————————————————————————–
    אל רום, כתבת על רוח השיתוף: "כולנו בסירה אחת".

    חירות אינה שוללת שיתוף, והיא מאפשרת כמובן התאגדות מרצון, למשל לצורך הקמת מפעל או עמותת צדקה.

    נראה לי שמשל הסירה מבטא התאגדות *מכורח*, כי אין אפשרות לעזוב את הסירה. איומים בטחוניים מצדיקים לדעתי התאגדות מכורח: צבא ומשטרה במימון כספי מסים. אבל אני מתנגד ל"סירות" המדומות שמטרתן למשל לצ'פר יצרנים מקומיים על חשבון שאר האזרחים. אני בעד יבוא חופשי. אם רואים ערך בטחוני או סמלי בחקלאות, עדיף לסבסד את החקלאים ישירות.

    ——————————————————————————–
    אורי, כתבת בנימה ביקורתית על תפוקה.

    ייצור המוני הוא להמונים. ההבדלים בצריכה קטנים מההבדלים בהון. תפוקה היא מזון וביגוד ודיור ותרופות ובילוי. ייקור העבודה מגולגל לצרכנים. העובדים הם בעצמם צרכנים. צורכים חלק גדול מהכנסתם.

    ——————————————————————————–
    תמריץ, כתבת על מעגליות.

    אני בעד חירות, גם כערך לעצמו וגם ככלי לשגשוג. ערכים הם לא מעגליים, הם כמו הנחות מוקדמות. החופש האישי הוא בהחלט ערך בעיני. אבל במקביל החופש מביא לשגשוג, והשגשוג מתבטא בייצור המוני ויבוא המוני של מה שההמונים רוצים, ובזול, אז השגשוג מתפזר.

    לדעתי כימות התועלת (או האושר, או הסבל) מוטל יותר על מי שמאמין בתכנון מרכזי וחלוקה מחדש, ולא על מי שמאמין בחילופים מרצון.

    בנוגע להתמקדות במיקסום אושר או צמצום סבל: אם למשל לאדם יש תחביב שמסב לו אושר אך במקביל גם כאבי גב, אני לא יודע אם עדיף לו למקסם אושר או לצמצם סבל. שהוא יחליט בעצמו.

    אני לא פוסל על הסף פתרונות ריכוזיים לכשלי שוק רציניים ומוכחים, אבל רוצה להשתכנע קודם שיש בעיה רצינית, שהתרופה לא גרועה מהמחלה, ושהתרופה לא ממכרת. בדומה לשבועת הרופאים, לדעתי יש לשים דגש על לא להזיק.

    ——————————————————————————–
    בנוגע לחירות המינית. מדינה חופשית לא מבטיחה שכל אחד יאהב מה שאחרים עושים במיטה או על הבר. היא רק מבטיחה שאנשים לא ייכנסו לכלא על סקס בהסכמה בין בוגרים. (קבלת תשלום אינה סותרת הסכמה).

    אהבתי

  14. לגבי החירות המינית, אני מחכה לרובוטית של הסקס שהבטיחו לנו שבדרך, ואז אברח אתה לאי בודד ואכנס אתה לדיונים פילוסופים אם יש לה תודעה וחירות ואם כן האם זו הופכת את ההגדרה לזנות מה שהיא לא רוצה לעשות איתי או ליחסי עובד ומעביד. בינתיים קראתי שעומדים להתחיל בניסויים של אוטובוסים ללא נהג אז חוקי עבודה מאבדים עוד שטחים

    http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3671562,00.html

    אהבתי

  15. מבקר , המאמר על "isness" לא היה מכוון לדברים שאמרת אלא היה בהמשך לבקשתך המוצדקת לשיפור צורת ההתבטאות בבלוג. בין השאר משפט כמו
    "כי אתה מנותק מן המציאות , ברמות באמת בלתי נתפסות"
    יכול להישמע יותר טוב בצורה הבאה בעברית אי-פריים.
    מנקודת מבטי נראה כאילו אינך מחובר לאספקטים מדידים של המציאות ברמות
    בלתי נתפסות ע"י מכשירי מדידת המציאות המקובלים בחברתינו לעת עתה 🙂 🙂

    לגבי שאר תגובתך – תודה. מעורר מחשבה.
    הנה , מילטון פרידמן על מיתוס הברונים השודדים…
    (כאמור טרם השתכנתי אבל מעורר מחשבה – ובטח לא מנותק מהמציאות של חלק לא קטן מהאנושת )

    וגם
    http://chickenman.radish.co.il/?p=1419

    אהבתי

  16. אורי , לפי דעתי בשוק קפטליסטי המודלים הראשונים של הרובוטית של הסקס
    יעבדו לפי עקרון הKISS – כלומר יספקו סקס בלבד ולא זיון שכל . מי שירצה את האפשרות השניה יקבל מהרובוטית את התשובה המוקלטת מהסרט באסקימו לימון שקיבל יודל'ה בסיטואציה דומה.

    אהבתי

  17. גיא , אם אתה כותב לאדם או למגיב :

    זה חסר שחר , חסר ביסוס ……אזי , דבריו של המגיב , ושל האדם , וממילא הוא עצמו הרי :

    מנותקים מן המציאות !! עכשיו , לשיטתך , אי אפשר יהיה לכתוב למגיב שדבריו :

    חסרי שחר , חסרי ביסוס ? שהרי מעיד עליו הדבר !! והסברתי לך כבר :

    מנותק מן המציאות , לא גורס פתלוגיה כללית , אלא , לענין מסויים , שהמגיב לא מצוי בו פשוט . זוהי אסטריטיביות , מקובלת לחלוטין , ואתה עצמך , לא פעם התבטאת באופן כזה , והכרחי הדבר , לתבל תגובה גם באמירות או מעין קביעות שיפוטיות אסטריטיביות , לא כל שכן , שאין לך מושג כנראה , מה הולך ברשת . כי אני , מנומס , ברמות בלתי נתפסות , בטח ובטח ביחס ליכולות שלי עם כל הצניעות .

    לפעמים אתה ליצן על רמה , לפעמים ממש לא !! תנסה לפלח ,לאבחן , מתי ומתי , ולייצר לנו , רק מה שעל רמה !! ( לא בסרקזם , אף פעם לא הבנתי , מה כל כך משעשע בליצנים , אבל , אתה באמת ליצן על רמה לפעמים ) .

    מבקר ,

    לטובתך , אני לא אגיב על דברי ההבל שלך יותר . אלא אם תבחר לעשות חרקירי . על זו לעי"ל , אתעלם , בתקווה או בבחינת " חכם , מספיק לו רמז , טיפש צריך שוט " או ש : " גם טיפש נכווה מאש " .

    אני אחשיב זו כהתגבבות אחרונה ביננו . הכל רובץ לפתחך עכשיו …

    אהבתי

  18. אלרום. תודה .
    לגבי ההומור שלי(אם הוא בכלל כזה) יש שיטענו שהסוד מאחורי יצירתיות טהורה הוא היכולת לפתח חוסר מוחלט של מודעות עצמית. לכן לדעתי ניסיון לפלח ,לאבחן , מתי ומתי , ולייצר לנו , רק מה שעל רמה יכול, אפעס לחתור מתחת לעצמו ולייצר שממה.

    לגבי הדוגמא שהבאת
    זה נכון , כמו שאמרת שאני מנותק מהמציאות המשפטית
    ועל כן אם היית מציין זאת בתגובה לטענה מפורכת שהייתי טוען עם ביטחון עצמי מופרז לא הייתה לי סיבה להיעלב. אם היית מוסיף "ברמות באמת בלתי נתפסות" הייתי אולי מתחיל להרגיש עיקצוצים של היעלבות .. אבל לא זו הנקודה במקרה של המבקר לדעתי. ניתן לראות שהמבקר בקיא מאוד בנושאים הכלכליים עליהם הוא מדבר. בהרבה מנושאים אילו דעותיו זהות למשל מילטון פדימן (סרטון לעיל) כך שאנו יכולים לא לאהוב את עמדותיו אך לדעתי לא הוגן לציין שהן "מנותקות מהמציאות" אפילו בנוסח המקל שציינת.

    אהבתי

  19. גיא , רק תוספת חשובה :

    עם המבקר , יש לי חשבון מיוחד , אפילו טרחתי להביא לו ציטוטים בפוסט קודם , שיבין . על כל זה , נתתי לו עוד צ'אנס , ועוד צ'אנס , והוא חזר לסורו . אבל , יש אנשים , לא מבינים בטוב , יבינו ברע !!

    אולי תעשה טיול גיא , ותיווכח שוב במו עיניך , הנה , תגובתי בלינק פה , עליה הכותר : בשעה 12:17 , תקרא שם המובאות או הציטוטים שלי , אותו ואותי , מפוסט אחר , פה :

    הפסיכולוגיה האנושית בעד הדפסת כסף

    ואז אולי תבין , שיש לי סיבות טובות , לכל דבר שאני כותב ואומר . אני טורח להסביר לך זאת , מחמת העובדה , שלא מוצא חן בעיני שאתה מתערב בענין לא לך , אני מבין שטהרת הבלוג , נר לרגליך !! אבל , לא רצוי שתכניס ראשך בין הרים גבוהים אילו . צא מזה !!

    להתראות

    אהבתי

  20. גיא ,

    לגבי הטיעון הראשון שלך עם היצירתיות הטהורה , אני מקבל אותו , לא לגמרי , אבל מקבל אותו ,סבוך מדי , אבל יש בזה משהו .

    לגבי ניתוקו של המבקר מן המציאות :

    אם כך , הוא מתמצא בכלכלה לדעתך , אני חולק עליך !! אבל , אפילו אם הייתי מניח לטובתך , שהוא מתמצא , אזי :

    הוא לא מתמצא באנשים , בפסיכולוגיה של אנשים , לא כל שכן , באילו של : בני עמו שלו !! ואם כך , הוא לא מתמצא לגבי דידי , לא בכלכלה , ולא בנעליים !!

    מי שלא מבין , שרוח הקולקטיב , משתנה ותלויית תרבות וחברה היא , ולא מבין :

    שבמדינת ישראל , הרוח הקולקטיבית הנדרשת , שונה לאין ערוך , מזו במקומות אחרים . לא מבין איפה הוא חי !!

    על כל זה , הוא גילה , בורות אוניברסלית !! הוא חולק על מושכלות יסוד של משפט , מימשל , וכלכלה , שנכונות לכל חברה ומדינה כמעט בעולם .

    תקרא ההתגבבות ביננו שוב , ותראה זאת . והמחשתי לו זאת , בצורה עילאית כמעט , שלא משאירה מקום לספק !! תחזור שוב לפוסט , ותקרא , ביחוד את זה הפסק דין , עם הזכות לעבודה בישיבה ( מכון כושר ) הנה :

    הפסיכולוגיה האנושית בעד הדפסת כסף

    להתראות

    אהבתי

  21. אלרום , קראתי בזמנו ההתגובובות שלכם וקראתי עכשיו פעם נוספת. אני כאמור בסך הכל מסכים עם הביקורת שלך על המבקר בעניין לא לתת חופשיות יתר לשוק החופשי אבל חלוק על האופן בה אתה לעיתים מנסח אותה.
    אני מציין זאת כי אני רוצה להמשיך ולשמוע בבלוג דעות מנוסחות ומעמיקות שהן לעיתים מנוגדות לשלי כמו של המבקר בעניין זה וכמו של ד' בעיניינים אחרים. איני רוצה שאנשים יעלבו ו/או יתעייפו מלהגיב מחשש לקבל ביקורת נוקשה מידי. אם זה יקרה וכולנו נסכים על הכל יהיה פה משעמם תוך מיקרו-שניה.

    בברכה.

    אהבתי

  22. אוקיי גיא , בסך הכל אתה צודק בנאמר בתגובה , ככה צריך להיות מכללא , אלא שחשוב להבין :

    שהמבקר , אינו סתם מגיב לגבי דידי , אלא , מגיב , שסימן עצמו ….צבע עצמו , סימן עצמו בלייזר , משל היה לוחם בסיירת שלדג , וחשף חזהו , וקרא קבל עם ועדה :

    בואו , כסחו אותי ….. זה מגיע לי !!

    אבל , בסך הכל , אני אישית , תמיד משתדל לעזור , תמיד ברוח טובה , הנה התגבבנו לא מזמן עם פ'יג'ו והמיתוס . האמת , הרבה זמן לא קראתי , דיעה כה תלושה עם כל הכבוד , אבל :

    תחזור להתגבבות , לא מינפתי את זה , בשום אופן , בשביל משהו פוגעני לגביך וכו…. הכל ברוח טובה , אלא , שמי שידגיש הסאה , ויעלה את חמתי , התגובה תבוא , ובאיבחת ברק .

    להתראות

    אהבתי

  23. חדשות מהחזית – איך מודדים אי שיוויון?פורסם ב- אוקטובר 20, 2015

    אחרי 1,300 מילים של הקדמה, הגרף הזה מספר את כל הסיפור. בשלושים השנים האחרונות היחס בין ההוצאה על בידור וההוצאה על מזון גדל בחצי עבור העשירון העליון, וקטן כמעט ב 40% עבור העשירון התחתון. כיוון שהנתונים מראים שגמישות ההכנסה של בידור גבוהה משמעותית מזו של מזון, הנתונים האלו מצביעים על עליה משמעותית בסך ההוצאה של העשירון העליון, וירידה משמעותית בסך ההוצאה של העשירון התחתון. וכל זה, וזה הקטע החשוב – בהתבסס על נתוני הצריכה, שעד היום חשבנו שדווקא מצביעים על כך שאין גידול באי שיוויון. כל מה שנשאר לבילס ולאגייאר לעשות זה, בפישוט קל, לחזור על התרגיל הזה עבור הרבה צמדי מוצרים, ולבחור דרך נכונה לחשב את הממוצע שלהם. מסתבר, שכשעושים את כל העבודה הזו נתוני ההוצאה מצביעים כמעט בדיוק על אותו גידול באי שיוויון שעליו מצביעים נתוני ההכנסה. יותר מזה, התוצאות האלו יציבות מאד לכל מיני הנחות אפשריות, ולכל מיני סוגי מיצוע שאפשר לבחור בין צמדי המוצרים, וכו'. וכל מה שנשאר לנו זה להסביר למה התרגיל הזה בכלל טוב? למה הוא מצליח להתגבר על הרבה בעיות עם הנתונים? ועל אילו בעיות הוא לא יכול להתגבר…

    http://tinyurl.com/ojbgrog

    אהבתי

  24. גיא,

    כן, הבנתי את הרלוונטיות של המאמר על isness. התכוונתי לדיון על מיתוסים שהתפתח בעקבות המאמר. במיוחד לקטע הבא בדבריך:

    —————————————————————————-
    "חוקי העבודה" הם מיתוסים המתקיימים
    כתוצאה מהאמונה שלנו בהם. אם נפסיק להאמין בהם הם יפסיקו מלהתקיים. האמונה של המבקר כאמור שונה והוא רוצה שנפסיק להאמין בהם.
    —————————————————————————-

    אז התיקון שלי הוא שאני כן מאמין בקיומם של החוקים הללו, רק לא מאמין בצדקתם ובתועלתם.

    אדם שטוען שצריך להלאים את חברת פיז'ו, לפרק אותה, לפצל אותה, או לסגור מחלקה מסויימת בתוכה, לא טוען טענה אונטולוגית. כנ"ל לגבי אדם שטוען שיש לבטל את חוק שכר מינימום.

    אהבתי

  25. אאההה , אני לא התכוונתי שאתה מטיל ספק באמונה האונטולוגית בחוקים אלא למה שתיקנת , הטלת הספק באמונה בצדקתם ובתועלתם ולכן הרצון לשנותם ו/או לבטלם. אכן , הניסוח שלי לא היה מיד יודע כמה.

    אהבתי

  26. אין פואנטה, רק לידע אותכם מה עובר ברשת. תקלתי ב"חדשות" האלו ביותר מאתר אחד, קיבלתי הודעה מחבר שאינו ישראלי בחו"ל שקבל אותה ברשת החברתית שלו ולא ידע מה להאמין. ליתר בטחון בדקתי אם קיים אדם כזה, ולא קיים. אנחנו מתיחסים לזה בגיחוך והתעלמות אבל לא מעט אירופאים מאמינים לדברים האלו.

    אהבתי

  27. אנחנו יכולים להתאהב בכלב, האם נוכל להתאהב ברובוט? זה כבר נראה לי מרחיק לכת. אני יכול להתאהב במכונית הישנה, בבית שגרתי בו, בחולצה או תרמיל גב שהיו אתי שנים יש גם כאלו שיש להם חפצים שמביאים להם מזל.
    לכולנו יש מחשבים שנוחים לנו עם מערכת הפעלה שאנחנו רגילים אליה.
    אבל אהבה אינטימית עם משהו שידוע לנו שהוא חפץ? אולי נצמצם את הגדרת גבולות האהבה. אנחנו עם בת הזוג כי גרושין יקרים, כי מי ירצה אותנו. בהרבה מקרים אהבה זה רק מיתוס, כמו למצוא מקום עבודה. כשבונים חוויות משותפות נוצר קשר.. להחליף בת זוג רובוטית יהיה קל יותר, עם פחות רגשי אשמה. כן אני חושב שאפשר יהיה לקשור קשרים עם רובוטים כמו שאפשר להחליף טלפון וכל מודל קצת שונה. מאחר והעולם עובר תהליך שמגדיל את הבדידות. אנחנו פחות נפגשים עם חברים, כנראה רובוטים יתקבלו בהבנה. האם תירה בי אם תתפוס אותי מציץ לרובוטית שלך מתלבשת?

    אהבתי

  28. אורי , אבל ישנה תופעה , וברורה ביותר , ולא תוכל לחלוק עליה כלל , אנושית , בה אדם , יעריך יותר : חפץ , כלב ,כסף , מאשר חיי אדם , מאשר את הזולת , או חיים ממש של אנשים .

    נניח , גאיידמק , מכר נשק לאנגולה , בעיצומה של מלחמת אזרחים קשה , על מה הוא חשב יטען הטוען ? נניח , רצח על רקע קבלת ירושה . נשים בשביל תכשיט לפעמים , תכשיט מרהיב , יקר , יחרעו לך הצורה .

    אז למה לא רובוט ? הוא חפץ , כמו תכשיט , עם הרבה מעלות פסאדו אנושיות .

    איך היית מגיב על טיעונים דנן , אם יורשה לי לשאול …. להתראות

    אהבתי

  29. העולם החדש והאמיץ הזה מעולם לא נראה לי מי יודע כמה.
    זה מרגיש לי כמו עולם סינטטי-אפריורי שאינו תלוי בחוויות-חושים ומצעמם למוות.
    עדיף כבר לדעתי לחזור ולהיות מורעלים תיאולוגית (במובן הרחב) ולהאמין כמו לייבניץ שעולמינו הנוכחי "הוא הטוב שבעולמות האפשריים".

    אם אתה אומר שיהיו פחות רגשי אשמה אז מן הסתם כנראה יהיו גם פחות רגשי קנאה. מה יתמרץ האנשים כששתים מהרגשות המתמרצות ביותר בהיסטוריה יהיו במיתון? תעלומה. למי הפתרונים? גם הדפסות כסף מטורללות כבר לא יסייעו. אולי יוכלו להדפיס רגשות במדפסות תלת-מימד ולטרנספר אותם קוואנטית למערכת העצבים? בסופו של דבר נחזור תמיד לנקודת הפתיחה או יותר גרוע ממנה.
    אם רק היו מקשיבים לחז"לינו ש "שב ואל תעשה עדיף".
    אם תהיה הצבעה על הנושא אני אהיה נגד השינויים. עד שהתרגלתי לשיטה הקיימת (השטן שאני מכיר) איני מעוניין שימשכו לי השטיח מתחת לרגליים וידחפו לי משהו חדש(שטן שאיני מכיר).

    אהבתי

  30. אורי , עוד משהו בשבילך : סדרה חדשה

    אלרום , רק עכשיו שמתי לב שבתגובה האחרונה שלך אלי , ככה לא התאפקת והשחלת בכל זאת איזה " דיעה כה תלושה עם כל הכבוד" …. לא יפה!!!

    בקריאת התגובה , ככה נזכרתי , איזה גאלקטיקו אתה מזכיר לי :אלרום קנטונה
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%A7_%D7%A7%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%95%D7%A0%D7%94

    בברכה.

    אהבתי

  31. עוד סידרה שאפשר לראות השבוע בערוץ 8 עם הרבה נושאים במחלוקת עם הבלוגר המקומי האהוב עליכם ועם מהמגיבים האהובים/לא כ"כ אהובים עליכם.
    ————————————————————————–
    מגש הכסף
    סדרה רדיקלית של דורון צברי ואמיר בן דוד, המתריעה מפני חורבן כלכלי וחברתי מתקרב. בשלושת חלקיה צוללת הסדרה אל מעמקי הכלכלה והחברה בישראל, מציפה את הבעיות המהותיות בה ומציעה פתרונות מהפכניים אך יישומיים שעל הציבור בישראל לשאוף אליהם. שני-רביעי 26-28.10 בשעה 21:00
    ————————————————————————–
    טיזר קטן מהסדרה

    אהבתי

  32. גיא , הענין הוא לא זה שהדיעה שלך בבחינה אובייקטיבית שלה , היא תלושה לכל הדיעות , אלא :

    שאתה חייב להודות , שלמרות שהיא הייתה תלושה מאוד בעיני , מגוחכת להדהים בעיני ( ותטען כמובן סובייקטיבית ) הרי ש :

    כלל וכלל , לא מצאתי לנכון , לפגוע בך אישית על הדבר . זה היה הענין האמיתי של התגובה המאוחרת על המכוננת !! ועל כך , לא תוכל לחלוק כלל וכלל !!

    אלא שעכשיו , בחרת להתמקד , בדבר הכי פחות רלבנטי !! בדבר , שהוא לחלוטין : חיצוני , צורני , על פני המהות האמיתית , הערכית , האצילית שבענין. משמע : לא מינפתי את העליבות שבהבנה ובדיעה שלך לגבי מיתוס , בשביל :

    להשפיל אותך , לרומם ( עצמי ) , לטפח לעצמי האגו , ומכללא : לבנות את הזהות שלי , על המוות שלך , או , בכלל של הזולת .

    זה לא מתאים לנזיר זני עם כל הכבוד …. להתראות

    אהבתי

  33. אלרום , אני מודה שנראה שמאד מאד השתדלת לא למנף דעתי על המיתוס לכדי פגיעה. מלבד זאת מה יש לי להלין שהרי אני כנראה היחיד בהיסטוריה של הבלוגוספירה שקיבל , לא לגמרי, אבל קיבל (כמעט) מחמאה ממך. בכל מקרה לעניין המיתוס אני נשען בין השאר על אלינות גבוהים כמו פרופ יובל נח הררי ואחרים כך שדברי אינם תלושים אך אני מודה שטיעון הזה מאוטוריטה אינו נותן להם חותמת של אי-גיכוך.

    לגבי מה מתאים או לא לנזיר זני אז יש לציין שמי שחפץ להיות מואר כנראה לא יואר. כך לגבי מי שיחשוב מה מתאים לו לנזיר כנראה שלא ינזר עם או בלי כבוד.

    בברכה.

    אהבתי

  34. גיא , קודם כל , גילית כנות וחוכמה בנקודה הראשונה שהעלת בתגובה . אלא , שבתורת נזיר זני , אתה לא יכול להישען על אילנות גבוהים ( או לא רצוי לפחות ) אלא :

    להגיע להכרה , דרך הנדסה צוברת ואישית . רק כך , אדם יהא דכתיב : " שתול על פלגי מים, אשר פריו יתן בעיתו , ועליהו לא יבול ….. " יצוק על סלע !! אף אחד לא יוכל לך !!

    ועם כל הכבוד, אחד הדברים המאפיינים נזירים דנן , זה הצניעות , הביפנוכו , ההכרה , ולא :

    ההבלות לכאורה של החיצוני ,של הבל היופי , ושקר החן , שרק מגבירים לגבי דידם ,את תעתועי הנפש והסבל , הכל כתוצאה מרדיפה בלתי פוסקת אחרי הבלתי מושג .

    אבל , לפחות הודית בכך , שהתמקדת בחיצוני ביותר ….. להתראות

    אהבתי

  35. אלרום , מי ידע טבעו של הבודהה?
    אין עניין בעדיפות או חוסר עדיפות, אילנות גבוהים או הנדסה צוברת אישית .
    להזכירך
    In the landscape of spring, there is neither better nor worse. The flowering branches grow naturally, some long, some short.

    בברכה.

    אהבתי

  36. גיא , אני רק יודע דבר אחד :

    שאפשר לתהות על הכל , ועל כל דבר , לטעון , שזה מה שזה !! אבל :

    מעברלטבע של האדם , להיות סיזיפי , ולפרוץ גבולות , אל מעבר למה שזה :

    הכאב , הוא ממשי , הוא חותך , הוא אכזרי , מוריד אדם לתהומות של טירוף יגון ומצוקה .

    ואז , מה שזה , לא ממש נראה בעיני האדם , כאילו , ככה זה !! השאלות הגדולות , התיאולוגיות , תמיד עפות , תמיד צצות .

    קראת פעם את ספר איוב ?

    להתראות

    אהבתי

  37. או , אויב .. נהיינו כבדים … אבל זו בדיוק אחת השיטות של הזן מהקל לכבד וחוזר חלילה.
    קראתי מזמן , מזמן … כנראה בתיכון.
    אבל את זה קראתי לפני כמה שנים והזכרת לי : מומלץ –> ג.ק. צ'סטרטון על אויב
    https://www.chesterton.org/introduction-to-job/
    למשל , בתור ספקן אני זוכר שאהבתי את זה:
    ——————————————————————————–
    These are the small streams of the delta; the book of Job is the first great cataract that creates the river. In dealing with the arrogant asserter of doubt, it is not the right method to tell him to stop doubting. It is rather the right method to tell him to go on doubting , to doubt a little more, to doubt every day newer and wilder things in the universe, until at last, by some strange enlightenment, he may begin to doubt himself.
    ——————————————————————————–

    אהבתי

  38. גיא , ספר : איוב ….כתבת פעמיים : אויב ….. זה היה מזמן ? בתיכון ? אתה רואה , זה בודהא !! אתה והספר , לא ממוזגים !! בשבילך , הוא לא יותר מזיכרון רחוק !! אתה והספר , שני אובייקטים מופרדים , הוא לא ממודר אצלך !!

    הציטוט שהבאת , מענין , אבל : העיקרבספר , זה : הכאב , הסבל , והתהיה על התנהלות העולם לאורו . זה מהותו של הספק האמיתי , לגבי כותב הספר !!

    היופי בספר , זה היותו בנוי על , או מושתת על במה אופקית . לכולם , יש מעין תפקידים שווים , והאלוהים והשטן , משתווים למעשה . האלוהים , אינו כל יכול שמנחה ומכונן את מהלך הדברים . האלוהים והשטן , נכנסים לקזינו , ומתערבים בינהם , מה יקרה או , איך צד ג' ( איוב ) יגיב , ויתנהג לנוכח מושא ההתערבות ( סבל איום ובלתי נתפס , מאיגרא רמה , לבאירה עמיקתא ) כאילו :

    לא בשליטת האלוהים , לא בשליטת השטן , אלא , כך הם טבע הדברים .

    מומלץ ….. להתראות

    אהבתי

  39. גיא, פחות רגשי אשמה אז מן הסתם כנראה יהיו גם פחות רגשי קנאה ? אני חושב שיש יחס הפוך בין השניים. על פי רוב כשאנשים במצב נפשי של חוסר יש להם יותר הצדקה לא להתחשב באחרים. מצד שני כשיש להם מצב כלכלי ומעמד טוב הם מנסים למלא את החלל הריק באנושיות. כשאדם נמצא במצב של פחות רגשי אשמה הוא קנאי יותר לרכושו. שלך שלי, שלי שלי

    אל רום, הערכת חפץ יותר מאשר חיי הזולת. בנושא שלנו הכוונה היא האם הוא יצליח לפתח רגשות כלפי החפץ. אני מניח שאם אבוא לבקר אותך ואראה שהרובוט שלך מכין לך אוכל טוב ומשפר את החיים שלך אני עלול לחמוד את הרובוט ממש כמו שהיתי חומד תכשיט. גם לאשה מתיחסים כמו חפץ. עדיין אני לא מפתח רגשות לשוארמה כי אני לא מכיר אותה, למרות שיש כאלו שחושבים שזו צביעות. אין ספק שרובוטים יחליפו בני אדם.

    מאז שיש טלויזיה חיי החברה החלו לגסוס. טלויזיה זה כבר דבר ישן, יש אינטרנט וסלולרי ואנשים נפגשים עוד הרבה פחות, הצורך בחיי חברה פיזים מוחלף במשהו אחר שאני לא יודע אם הוא עדיף או לא אבל הוא זמין. אנחנו מדברים פה ולא נפגשים על כוס קפה או ארוחה. לי יש הרגשה שהחוסר מגע אנושי זה כמו חוסר קרני שמש. תחליף לא מספק, אבל עדיף על כלום. לכן רובוט אולי יספק כמו שחתול מספק. הוא עלול להביא להתנוונות.
    האם היה מפריע לנו אם היה מתברר לנו שתמריץ הוא מחשב?
    תמריץ פתח את הבלוג כי היה לו צורך אנושי להתחלק וליצור, האם הצורך הזה היה מגיע לידי סיפוק אם היה מתברר לו שכולנו המגיבים רובוטים?

    לגבי איוב, במקרה לימדתי את הספר לפני מספר חודשים. הספר בנוי משתי יחידות כמו סנדביץ. הסיפור הפנימי של שיחת החברים הוא סיפור עתיק מתרבות אחרת כנראה בודהיסטי והלבוש החדש יותר שהלבישו היהודים של השטן ואלוהים נוצר כדי להתאים אותו ליהדות שתהיה הצדקה להכניס את הספר אלינו לכתובים. זה אחד המקומות הבודדים שהשטן מוזכר. בפועל כל הספר הוא רק השיחה וכל הסיפור על איוב הוא הכריכה, או שתי פרוסות לחם,

    הסידרה מתים לחיות, במוקדם או במאוחר מישהו היה צריך להגיד, "אז בואו נעשה סידרה על זה". בינתיים רוב בני האדם עדיין מתיחסים לנושא בחוסר אמון, כשיתחילו ההמונים להאמין בזה אז נראה שינוי.

    אהבתי

  40. אורי , אבל עדיין , הרי לאישה , יכולים להיות רגשות , כלפי יהלום , או טבעת יהלום למשל , יותר מאשר , כלפי בן אדם !! לאדם , יכול להיות רגש כלפי תמונה מרהיבה ומקורית , או ספר קודש , או חיית מחמד , יותר מאשר כלפי בן אדם !!

    אז שוב חוזרת הקושיה לסוגיה :

    למה אתה חושב , שלא לגבי רובוט , עם מאפיינים אנושיים , שהוא הרבה יותר מסתם חפץ , חסר כל הבעה רגשית ממשית , אלא , יותר בראשו של המתבונן , או המחזיק בו , להבדיל מרובוט מעין אנושי .

    לשווארמה , אין פוטנציאל כפי חפצים מסויימים , אלא , לשווארמה כאידאל . אבל , אפילו כך , ישנם כאילו , שמנה מסויימת ( ממש אוכל ) יעורר בהם רגשות כל כך עמוקים , שהם יבכו ממש . ממש יורידו דמעות , וכבר נוכחתי בכך ממש .

    אסור לשכוח , שאוכל הוא מתכלה ונמוג חיש קל , ולכן , אין לו פוטציאל גדול ,להפוך מושא לאצירת רגשות . ציר הזמן לא עובד עליו בעיקרון . הוא מתכלה , ומתהווה כל הזמן מחדש . זוהי אנלוגיה , ממש לא הכי רלבנטית !!

    ספר איוב , הוא לא משום בודהא , איך הגעת לזה ? זה אמנם נכון , שהיהדות אימצה הרבה מיתוסים של המזרח הקדום , וביצעה אינקורפורציה לתוך הדת הישראלית ( על מנת לבצע רה – נרטיביזציה אוניברסלית , כמו סיפור בלעם וכו…. ) אבל , לא איוב מן אסיה ובודהא ….

    להתראות

    אהבתי

  41. אורי , חיפוש קליל , הביא אותי , לאפשרות קלושה , לדמיון בין ספר איוב , לאיזה נראטיב הודי , אין מה לבזבז על זה יותר מדי !!

    להתראות

    אהבתי

  42. לגבי השאוארמה התכוונתי לזה שהיא מבעל חיים, ויש לנו רגשות לכלב שלנו אבל לא לתרנגול שאנחנו אוכלים. בכלל העובדה שבדור האחרון אנשים התחילו להתיחס לחיות מחמד כמו לבני אדם עם רגשות מעידה על חוסר ביחסים מספקים בין בני אדם.
    הרגשות כלפי יהלום הם לא אותם רגשות אינטראקטיבים כמו כלפי כלב או חתול או מוסיקה או ספר קודש. אבל מחשב עם אינטלגנציה מלאכותית ימלא את החסר. אני כן חושב שאנשים יוכלו לקשור קשרים עם רובוטים. האופי האנושי ישתנה כי כבר לא תצטרך להתחשב בבן זוג שלך, אבל אנשים ימלאו את החסר ברובוט. יהיו יותר אנוכיים.

    השכנה דפקה אצלי כרגע בדלת ואמרה שיש לה ג'וק במיטבח אם אני יכול לעזור, היא היתה עם מסכת קרם על הפנים ונראתה כאילו יצאה ממסיבה אצל השטן, היא בודהיסטית ולא היה לה חבר 18 שנה. תאמין לי שרובוטית נראת ברגע זה ממש משהו לצפות לו בקוצר רוח.
    אגב בספר איוב פעמיים אלוהים מזמין את בני ביתו למסיבה, מתהלך ביניהם ואז הוא נכנס להתערבות עם אחד האורחים השטן. זה לא מקובל אצל מונוטאיסטים, זה יותר הולם דתות מרובות אלים.

    אהבתי

  43. אלרום , לא הייתי מייחס לשיכול האותיות שלי משמעות פסיכו-טרנסנדטית אלא מדובר בדיסלקציה של שיכול אותיות לא מאובחנת. כמה פעמים מתוך הומור עצמי כתבתי כך בכוונה וכמה פעמים אחרות שניסיתי לכתוב שגיאות בשיכול יצא לי למרבה הפלא לכתוב את המילה תקינה וללא שגיאות 🙂
    אורי , מניסיוני קנאה לאו דווקא קשורה לחוסר קיים אלא לחוסר מדומיין.
    צחקתי מהאבחנה שתמריץ הוא מחשב ואנו רובוטים. אני רובוט שחייב עכשיו קפה
    לפני שאתחיל לשכל אותיות באופן מגוכח.
    בהמשך לדבריכם אבחנה מעניינת של צ'סטרטון על ספר איוב והיהדות–>
    ——————————————————————————–
    I do not know, and I doubt whether even scholars know, if the book of Job had a great effect or had any effect upon the after development of Jewish thought. But if it did have any effect it may have saved them from an enormous collapse and decay. Here in this book the question is really asked whether God invariably punishes vice with terrestrial punishment and rewards virtue with terrestrial prosperity. If the Jews had answered that question wrongly they might have lost all their after influence in human history. They might have sunk even down to the level of modern well-educated society. For when once people have begun to believe that prosperity is the reward of virtue, their next calamity is obvious. If prosperity is regarded as the reward of virtue it will be regarded as the symptom of virtue. Men will leave off the heavy task of making good men successful. He will adopt the easier task of making out successful men good. This, which has happened throughout modern commerce and journalism, is the ultimate Nemesis of the wicked optimism of the comforters of Job. If the Jews could be saved from it, the book of Job saved them.
    ——————————————————————————–

    אהבתי

  44. אל רום, במחשבה שניה שיניתי את דעתי. אנשים תמיד יחפשו קשר עם בשר ודם מסיבות אינטימיות. גם אם הרובוט יוכל לשוחח אתך הוא ישאר לא יותר ממכונית או טלויזיה או כלי או יהלום. אנשים יתרגלו למציאות החדשה ולא יפתחו שום רגשות.
    היתי פעם בתאילנד בעיר בשם פאטאייה, עיר חטאים. פגשתי בישראלי שהביא אותי למקום בוא נפגשים הישראלים. היו מספר מקומות לאותו סוג של גברים שבאו לתיירות סקס, שני מקומות של ישראלים אחד לספרדים אחד לאשכנזים, אחד לגרמנים אחד לאנגלים וכו. מבחירה. מרכז קניות עם מסעדות שבו נהגו להפגש האנשים חפשו חברה כלבבם. קל מאד למצוא בחורה לסקס ואני מתכוון בחורה שמוכרת בחנות, קופאית, לא נשים שזה מקצוען. הגברים התרברבו עד כמה זה קל להשיג בחורות אבל לא הפסיקו להראות בפומבי רגשות לכאורה ולקבל לכאורה רגשות ולהלל את בת הזוג כבת חברה ולשכנע את מי שהקשיב ואת עצמם כמה היא אוהבת אותם. בתוך תוכם הם ידעו מה הבחורות ולא מצאו סתירה כשאמרו לי: בוא נסדר לך את הבחורה של עמרם הוא חזר לארץ היא פנויה. הם הסבירו לי שמקובל לתת לבחורה בסוף הערב "כסף למונית" או תמיכה להורים. היה בדיוק משפט חברים למישהו שחזר מחופשה בארץ וגילה שאחד החברים שלו שכב עם "החברה" שלו. שאלתי למה הוא לא זורק את החברה במקום להאשים את החבר ואמרו לי: נו באמת הרי ברור שהיא לא אשמה היא הרי תשכב עם מי שרוצה. קנסו אותו ב 1000 דולר. מה שאני מנסה להצביע פה הוא שאפילו הנמוכים בבני האדם מוסרית רוצים רגשות וקשר אישי ומחויבות ומשהו אנושי אפילו אם הם צריכים לרמות את עצמם. הם רוצים יחסים. אני רואה בהונג קונג מערביים שמסתובבים עם אינדונזיות ופיליפיניות שהן תת רמה ובכל זאת עסוקים כל הזמן בלהסביר כמה הן בנות אדם טובות. רובוט ישאר בשביל בן אדם רובוט ללא הניצוץ האלוהי, גם אם הוא ישתכנע שאין דבר כזה. אני רואה נשים מתאבלות על חתול שנפטר, הן לא מרגישות ככה לגבי מכונית שנהרסה בתאונה. יש הבדל בין חי למכונה.

    אהבתי

  45. אורי ,

    אתה כתבת :

    "עדיין אני לא מפתח רגשות לשוארמה כי אני לא מכיר אותה …."

    אחר כך , כתבת :

    " לגבי השאורמה התכוונתי לזה שהיא מבעל חיים , ויש לנו רגשות לכלב שלנו אבל לא לתרנגול שאנחנו אוכלים …."

    כל זה אמיתי אורי ? אני לא מבין !!

    ובכלל אורי , האם לא ברור לך , שרובוטים , בעתיד , לא ייראו כמו רובוטים !! הם יהיו יצורים אנושיים לגמרי במראה , רק מתוכנתים בהתאמה אישית , לתצורות אופי מדוייקות ותואמות הצרכים .

    נניח שאדם מתחתן עם מישהי , המראה שלה , תואם לו אישית . גם תכונות האופי וכדומה … אלא : שיש לה איזה דפק שניים , שמעצבנים אותו מאוד , ובגלל זה , הם התגרשו . אזי :

    הוא ילך לחברה / מפעל , ויזמין רובוט מדוייק , של אותה האישה , אותו המראה אפילו , אותן תכונות האופי , רק בלי הדפק !! או שהוא יוכל להכווין את התנהגותה באופן חם , מעין : און ליין .

    לזה הכוונה !! אין ספק כמעט שבעתיד הרחוק כך יהא הדבר !! בסופו של דבר , הוא יעדיף את הרובוט אפילו , על פני האישה המקורית .

    נכון , רובוט אנושי , יהא תמיד חסר במקצת , אבל , אילו ניואנסים לא משמעותיים כלל וכלל , רק לחדי עין יורגש הדבר !! הרובוט לא יראה כמו חפץ , אלא בשר ודם מושלם ממש !!

    אתה פשוט לא מבין , על מה המדובר עם כל הכבוד .

    לגבי איוב וריבוי אלים :

    תוציא לך מן הראש , את התפיסה הרווחת אכן , שהתנך , מעיד על איזה מונותיאיזם . התנך לא מעיד על כך כלל וכלל , אלא , נהפוך הוא , הוא מתאר מציאות שגרתית של פוליתיאיזם ,שהרי , המונותיאיזם , הינו התפתחות מאוחרת הרבה יותר , הנה :

    מלכים א' פרק יב ( אנו ב – 900 וצפונה לפני הספירה ) :

    וַיִּוָּעַץ הַמֶּלֶךְ–וַיַּעַשׂ, שְׁנֵי עֶגְלֵי זָהָב; וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, רַב-לָכֶם מֵעֲלוֹת יְרוּשָׁלִַם–הִנֵּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם.

    רק חֲטָאֵי יָרָבְעָם בֶּן-נְבָט, אֲשֶׁר הֶחֱטִיא אֶת-יִשְׂרָאֵל–לֹא-סָר יֵהוּא, מֵאַחֲרֵיהֶם: עֶגְלֵי, הַזָּהָב, אֲשֶׁר בֵּית-אֵל, וַאֲשֶׁר בְּדָן. {פ}

    הנה : מלכים ב פרק יז

    פסוק ט"ז: וַיַּעַזְבוּ, אֶת-כָּל-מִצְוֹת יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם מַסֵּכָה, שנים (שְׁנֵי) עֲגָלִים; וַיַּעֲשׂוּ אֲשֵׁירָה, וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְכָל-צְבָא הַשָּׁמַיִם, וַיַּעַבְדוּ, אֶת-הַבָּעַל.

    עינך הרואות , זוהי מציאות נוהגת , יש פנתיאון של אלים , ורק האלוהים , הוא החזק ביותר , או זה הרצוי כמובן . אבל :

    אין עדיין אלוהים מופשט , אחד ויחיד לגמרי . כך , שהאבחנה שלך לגבי איוב , כלל לא רלבנטית .

    להתראות

    אהבתי

  46. אורי , רק המחשה כרונולוגית חשובה מאוד :

    יציאת מצרים , הינה סיפור מיתוסי דמיוני . לא אירע הדבר במציאות ! אלא :

    שאנו צריכים לדמיין כך : נניח ואירע הדבר , אזי , הסופר המקראי , לאיזה תקופה מכוון בדיוק ? אם כך :

    עסקינן בין : 1500 לפה"ס , ל – 1200 לפה"ס בערך ( אם אכן , היה קורה הדבר במציאות ) . משמע:

    אותו עגל הזהב , במעמד הר סיני , ואותם עגלי זהב המצוטטים לעי"ל , מתארים מירווח של :

    1500 – 900 וצפונה לפני הספירה , כלומר :

    קרוב ל – 600 שנה ודרומה , אחרי אירוע כה מכונן כמו יציאת מצרים ומתן תורה בהר סיני , עדיין :

    האומה הישראלית , סוגדת לעגלי זהב !! וזוהי המחשה באמת קלילה , אחת מיני …..

    להתראות

    אהבתי

  47. אורי ,

    רק עוד המחשה יותר חותכת אפילו ( פוליתיאיזם בתקופת המקרא ) :

    לגבי הסופר המקראי , אפילו האלוהים עצמו , מודה , שהוא אלוהים אחד , מיני רבים , בפנתיאון האלים ( אם כי , הדומיננטי , והחזק ביותר ) הנה , שופטים פרק ו' , שית ליבך לסיפא :

    ז וַיְהִי כִּי-זָעֲקוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶל-יְהוָה עַל אֹדוֹת מִדְיָן. ח וַיִּשְׁלַח יְהוָה אִישׁ נָבִיא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר לָהֶם כֹּה-אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אָנֹכִי הֶעֱלֵיתִי אֶתְכֶם מִמִּצְרַיִם וָאֹצִיא אֶתְכֶם מִבֵּית עֲבָדִים. ט וָאַצִּל אֶתְכֶם מִיַּד מִצְרַיִם וּמִיַּד כָּל-לֹחֲצֵיכֶם וָאֲגָרֵשׁ אוֹתָם מִפְּנֵיכֶם וָאֶתְּנָה לָכֶם אֶת-אַרְצָם. י וָאֹמְרָה לָכֶם אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם לֹא תִירְאוּ אֶת-אֱלֹהֵי הָאֱמֹרִי אֲשֶׁר אַתֶּם יוֹשְׁבִים בְּאַרְצָם וְלֹא שְׁמַעְתֶּם בְּקוֹלִי.

    כלומר , האלוהים , והסופר המקראי , מתבטאים כך , שהם מכירים מניה וביה , בקיומו של אלוהי האמורי ( דה פקטו הקיום ) והאלוהים אומר לעם , דרך נביאו :

    אין לכם מה לחשוש ממנו ( מן אלוהי האמורי ) משמע :

    קיומו , לא מוטל בספק , אלא , הוא עובדה קיימת , כאלוהים , לצד אלוהי ישראל .

    להתראות

    אהבתי

  48. אורי , רק ככה בקטנה , לסבר אוזניך , ישנה תופעה הרי , של קיום סקס עם חיות. בדנמרק למשל , ישנה תופעה של אשכרה : לזיין חזירים , ישנה חקיקה בעולם , האוסרת , חקיקה המתירה , קרא קצת בלינקים הבאים .

    הלינק האחרון , הרי , בובות מין , יש כאילו המעדיפים לקיים סקס עם בובת מין , מה נאמר , מה נוסיף , על רובוטית למשל או רובוט כמובן ,בשר ודם במראה ובהתנהגות , הנה :

    http://www.icenews.is/2008/05/20/animal-brothels-legal-in-denmark/

    http://www.thedailybeast.com/articles/2014/10/14/denmark-s-bestiality-problem-it-s-legal.html

    http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/32411241/denmark-passes-law-to-ban-bestiality

    http://www.aliexpress.com/popular/male-sex-toys-dolls.html

    להתראות

    אהבתי

  49. אנחנו מדברים הרי על יחסים, בני לויה לחיים.
    רוב בני האדם מחפשים שותפים. יש אנשים אומנם שונים עם טעמים שונים ויש סטיריוטיפים. פעם התבוננתי ומצאתי שאנשים שהם עשירים מאד או מפורסמים מאד ויכלו לקחת איזו בת זוג שרצו לא בחרו בבת 18 סקסית, לרובם היתה חברה מעל גיל 40 מכיון שבן אדם שיש לו הכל רוצה שותף. יהיו בני אדם שרובוט יהיה בן חברה די והותר עבורם ויהיו כאלו שלא. זה גם תלוי מה החברה ושטיפת המוח יעשו. לגבי המראה שלה, זה לא כל כך משנה אם היא תראה בדיוק כמו בת אדם, בהחלט יהיו כאלו שיזמינו את המודל עם ארבע ציצים או בת הים הקטנה.
    לגבי זה שבן אדם יוכל לבחור בדיוק את המודל שהולם אותו שיגיד אמן אחריו, אני לא בטוח שזה הטוב ביותר. יש לי חבר שהחתים כעת אינדונזית קטנה כמשרתת/מאהבת, חוזה עבודה לשנתיים ואחרי זה היא חוזרת לסוכנות, היא עסוקה כל הזמן בלרצות אותו, הדבר הכי קרוב שיש לרובוט סקס ומאז הוא נהיה טיפוס בלתי ניסבל אגוצנטרי, התרגל שהכל בדיוק כמו שהוא אוהב, הוא יצטרך גם לשכור רובטים חברים

    אהבתי

  50. אורי , אז זה הענין , שאדם , יוכל לתקן את הרובוט / ית , כך , שלא תחרה אחריו , או תצא מעורו/ה לרצות אותו/ה . פשוט , קשה להבין או לקלוט או לעכל את הקונספט הפשוט …. זה פשוט יהא : מודל , ותיקונים על ציר הזמן , עד אשר , או בכלל , יהא אדם מרוצה לעילא ולעילא מן הרובוט / אדם …. להתראות

    אהבתי

  51. כמובן שאני לא מדבר על המודלים שכמו שגיא אומר יהיו פשוט ולעניין ואפילו לא ידעו לסדר את המיטה.
    אגב לגבי רועי צנזה, יש לי רושם שהוא רודף תשומת לב ופירסום ומציג את הדברים בצורה מצלצלת גם על חשבון דיוק. יש לי הרגשה שהוא יעדיף לספר סיפור שנשמע מעניין מאשר אמיתי.
    בכל מקרה נראה שאנחנו הולכים לקראת עתיד שבו תהיה לי בת לוויה שהיא הולוגרמה, טבחית מכנית שלא חשוב איך היא נראת כי היא תצטרך הרבה ידיים, לא יהיה לי הרבה חשק לחפש בת זוג ולעשות ילדים ממש כמו שהיום אני לא הולך לקולנוע כי אפשר להוריד סרטים ולא פוגש חברים כי יש בלוגים. לא פלא שבני האדם ניכחדים. לפחות יהיו פחות תאונות דרכים.

    אהבתי

  52. אורי , זה לא יהא הולוגרמה רק , זה יהיה , רובוט , שהוא נראה כמוך , מדבר כמוך , מתנהג כמוך , בדיוק …… רק :

    האדם המחזיק בו , יוכל לשלוט עליו , ולעצבו ולתקנו כפי הבנתו , ועוד :

    הוא לא יוכל להיות מבחינה מנטלית ( להבדיל מקוגנטיבית תפקודית ) יצור אנושי לגמרי , בעליל בן אנוש , אלא : שההבדלים , כמעט ולא יורגשו , ורק חדי עין , זריזי שכל , וקוראים בצפונות הלב , יוכלו לאבחן , מתי רובוט , ומתי בן אנוש . אבל :

    לצורך המון מטלות , פונקציות וכדומה …זה יהא בהחלט מספיק !!

    להתראות

    אהבתי

  53. זה רק בסרטים ככה, כתבתי תוכנות בימי חיי ותאמין לי שבתוכנות מורכבות יש דברים מאד מאד לא צפויים ולא נשלטים. הדבר היחיד שאתה יכול להיות בטוח זה שהיא לא תברח עם חצי הרכוש לאמא שלה. אבל נראה אותך מספר לה בדיחה שהיא לא מכירה, או תסביר לה שהיא טועה, היא תמיד תשים אותך בכיס הקטן בידע מפסיכולוגיה ועד תוצאות משח. ואם תכוון אותה שהיא תטעה לפעמים כדי להרגיש טוב אז אתה תדע אתקי הליגה זה. חוץ מזה שיהיה לך ברור שהיא תחטוף וירוסים ושהיא תשלח תמונות ותספר לכולם כל דבר שמתחולל סביבך ושאמרת לה, וכשהיא תרצה לקנות משהו לא תדע אם זה היא או מישהו בעל אינטרס שהכניס למערכת ההפעלה, והיא תספר לך פירסומות סמויות ותשכנע אותך בקול מתוק שלא תריץ עליה את הבודק רוגלות החדש ושאת התחזוקה שלה היא רוצה רק בסניף המקורי למרות שזה עולה פי 5 וכמו בפולקסווגן אחרי שתתאהב בה יתברר לך שיש משהו בתוכנה שהם הסתירו.

    אהבתי

  54. אופס, מתוקן
    זה רק בסרטים ככה, כתבתי תוכנות בימי חיי ותאמין לי שבתוכנות מורכבות יש דברים מאד מאד לא צפויים ולא נשלטים. הדבר היחיד שאתה יכול להיות בטוח זה שהיא לא תברח עם חצי הרכוש לאמא שלה. אבל נראה אותך מספר לה בדיחה שהיא לא מכירה, או תסביר לה שהיא טועה, היא תמיד תשים אותך בכיס הקטן בידע מפסיכולוגיה ועד תוצאות משחקי הליגה. ואם תכוון אותה שהיא תטעה לפעמים כדי להרגיש טוב אז אתה תדע את זה. חוץ מזה שיהיה לך ברור שהיא תחטוף וירוסים ושהיא תשלח תמונות ותספר לכולם כל דבר שמתחולל סביבך ושאמרת לה, וכשהיא תרצה לקנות משהו לא תדע אם זה היא או מישהו בעל אינטרס שהכניס למערכת ההפעלה, והיא תספר לך פירסומות סמויות ותשכנע אותך בקול מתוק שלא תריץ עליה את הבודק רוגלות החדש ושאת התחזוקה שלה היא רוצה רק בסניף המקורי למרות שזה עולה פי 5 וכמו בפולקסווגן אחרי שתתאהב בה יתברר לך שיש משהו בתוכנה שהם הסתירו.

    אהבתי

  55. אורי , צא מסרט של סרטים !! מדובר על פרקי זמן ארוכים מאוד , מליוני שנים , מאות אלפי שנים . ואסור לך לשכוח , שכפתור ההפעלה , יהא אצל המחזיק ( בעיקרון , אבל לא לישון ) .

    אתה כתבת תוכניות ? אתה מסתלבט עלי אורי ? תוכניות בינאריות , לא קשור בכלל לדבר !!

    ואגב , כבר היום ,פרדוקסלית , יש יכולת לייצר רובוט מנטלי , יותר מאשר מוטורי קוגנטיבי .

    אבל , הרובוט שאני כתבתי עליו , בשלמותו , זה עוד הרבה הרבה מאוד זמן , אתה סתם מדמיין תסריטים , או עושה השלכות מנקודת הראות הנוכחית שלך , כיום .

    אבל , אם תיקח למשל , את ציר הזמן , ההיסטורי , ותבדוק את מהלך הפרוגרסיה , אתה תגלה , פערים עצומים , בלתי נתפסים , בין מה שחשבו שאפשרי בכלל להגיע אליו , לבין מה שהגיעו אליו בפועל .

    אין ספק בדבר !! אני לא יכול להיכנס לסיבוכי אימים , אבל 2 המחשות בקטנה ( כל כך בקטנה , שאתה לא יכול לקלוט אפילו ) הנה :

    חב' אן טי טי , משתמשת בעור האדם כמוליך של מידע וכו… כאן :

    http://www.ntt.co.jp/news/news05e/0502/050218.html

    אם אתה מתענין באמת בדבר , ומחפש מושכלות יסוד , זה הספר שהוא ה- א' ב' בתחום , רוברט בקר , מנתח אורתופד מבריק ,הגוף החשמלי , או חשמליות הגוף , הנה :

    The electric body,Dr. Robert becker, Morrow 1985

    תוכל לקרוא עליו בוויקיפדיה , כאן :

    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Body_Electric_(book)

    להתראות

    אהבתי

  56. אורי , הקטע הזה שכתבת תוכנות , באמת גרם לי לריגוש קומי , קרעת אותי !! כי אתה לא מבין כלל מה קורה בתחומים הללו , הנה , אפרופו , מייקרוסופט , פטנט , אח גדול , סנסורים במקום העבודה , wireless , אשר מנטרים , את התחושות והיכולות והתפוקות של עובדים ( וזה , אשכרה פרימיטיבי , האמן לי פרימיטיבי להדהים ) הנה :

    http://www.informationliberation.com/?id=24689

    להתראות

    אהבתי

  57. אורי , בשביל שתבין , בקטעים היותר מכוונים , פוזיטיביים , התנהגותיים ( משמע , שליטה , מיינד קונטרול וכו….על רובוט או מעין ) הנה לך , המחשה: , הפנטגון , כריש , עם שבב במוח , אשר נשלט על ידי גלי קול במים , מצוללת , ניסוי במימי פלורידה , הנה :

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4767428.stm

    לגבי בני אדם , הנה , העברת מידע , דרך הלשון , צבא ארה"ב :

    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/05/09/AR2006050901293.html

    כל זה , עדיין פרימיטיבי לעומת הקיים בפועל , האמן לי !! אז עוד אלפי שנים , מליוני שנים , לא יהיו רובוטים בני אדם ? אתה מסתלבט עלי ? אתה מבין בכלל מה הולך פה ? מה אתה כותב ? אני לא מבין !!

    להתראות

    אהבתי

  58. אורי ,

    מה שאני לא קולט אצלך לפעמים , או תוהה , כיצד אתה מחליף דיעות וגישות , אשכרה כמו איבחת ברק !! לפעמים , אני נקרע מצחוק . אתה גורס , שזה סרט , ובעוד אלפי , מאות אלפי שנים , לא יהיו רובוטים , בגלל תוכנות ? שים לב :

    בפוסט אחר ( להלן לינק ) כולה , תהיתי מטבע הדברים , איזה סיפור מהתחת , אחריות פלילית בתאונה , כאשר הרכב ללא נהג , או נהג אנושי בפועל , ראה מה כתבת לי כמענה לתהיה , כהאי לישנא :

    orihippo Says:
    11 באוגוסט 2015 בשעה 03:27
    אל רום
    דבר דומה היה עם האינטרנט, למי האחריות אם תוכנת מסחר פיננסית טועה וגורמת נזק כספי למשתמש, או מישהו פורץ לו לחשבון וגונב כספים. יש ביטוחים לדברים האלו והם לא נפוצים במידה שמונעת שימוש במחשבים.
    נוצרות שיטות חדשות להונאה וגנבים מסוג חדש, אבל זה לא שונה ממה שהיה תמיד בהסטוריה.
    כשהתחילו ליצר את הדיסקים עם הסרטים היה חשש גדול לזכויות היוצרים, והוא אומנם התממש, אבל זה לא הרס את תעשית הסרטים והמוסיקה.
    בספרו של הררי על העתיד של ההסטוריה הוא כותב שאנשים מביעים מורת רוח כשאומרים להם שהם יוכלו לחיות לנצח, מי רוצה לחיות כל כך הרבה. אלא שזו תגובה של החשש מפני השינוי. בסופו של דבר כמעט כולנו מקבלים ונהנים מכל החידושים המהירים ורוב החשש מתגלה כמשהו שולי קטן שנפחו מהפרופורציות וחששו ממנו יותר מסיבות של חוסר הסתגלות מאשר ממציאות.
    אולי זה ההזדמנות לשאול אותך מה דעתך על מעצר מינהלי והשימוש שבו נגד יהודים קיצוניים.

    http://mida.org.il/2015/08/10/%D7%90%D7%99-%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8-%D7%91%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%A2%D7%A6%D7%A8-%D7%9E%D7%A0%D7%94%D7%9C%D7%99

    עד כאן הציטוט של תגובתך :

    אני לא מבין אותך לפעמים אורי !! קשה לקלוט !! תקרא מה כתבת לי פה למעלה בפוסט הנוכחי , ומה פה בפוסט המובא דאז . העיקר שנהיה בריאים !!

    לינק לפוסט של תמריץ :

    המכונית ללא נהג, הפושעים והאח הגדול

    להתראות

    אהבתי

  59. אורי, כתבת:

    "מה שאני מנסה להצביע פה הוא שאפילו הנמוכים בבני האדם מוסרית רוצים רגשות וקשר אישי ומחויבות ומשהו אנושי אפילו אם הם צריכים לרמות את עצמם. הם רוצים יחסים. אני רואה בהונג קונג מערביים שמסתובבים עם אינדונזיות ופיליפיניות שהן תת רמה ובכל זאת עסוקים כל הזמן בלהסביר כמה הן בנות אדם טובות."

    — "אפילו אם הם צריכים לרמות את עצמם"? אז הם ירמו את עצמם גם עם הרובוטיות.

    אני מסכים עם עמדתך הסקפטית בנוגע לאיכות התוכנה. לא בטוח שפרדיגמת התכנות הקיימת משוכללת מספיק כדי לעמוד במשימה. (אבל בעתיד, מי יודע?).

    אני לא חושב שצריך להתרשם מהצהרות של צוותי פיתוח ומפטנטים, אלא מההישגים בפועל. להלן מעשה ידיה של המתורגמנית הרובוטית הגוגלית:

    "What I am trying to point out here is that even low human feelings and moral want a personal connection and commitment and something human, even if they have to deceive themselves. They want a relationship. I see Hong Kong Westerners walking around with Indonesian and Filipino are substandard and yet constantly busy explaining some are of a good person."

    — אבל היא משתפרת כל הזמן.

    אהבתי

  60. להבנתי הציטוט מדבריו של אורי על האינטרנט ועל הדיסקים לא מתייחס לאיכות התוכנה אלא ל"שינוי המשחק" שהיא גורמת, וזה דיון שונה.

    אהבתי

  61. מבקר, ללא ספק אפשר יהיה לפתור את כל בעיות התוכנה. בשנים האחרונות נעשו פריצות דרך ואפילו התרגומים טובים יותר.
    לסקייפ יש כיום תוכנת טלפון שמתרגמת משפה לשפה בשידור חי בקול או בכותרות בתמונה.
    אבל איזה שימוש יעשו בעתיד בכל התוכנות והרובוטים.
    בדרך כלל דברים מתפתחים מהר יותר מאשר קצב הדיבגינג של מוצר. עד אשר רובוט הסקס יהיה מושלם כבר יהיה משהו אחר שונה. לעולם לא יהיה מה שאל רום מתאר או קרוב לזה, זה קיים בסרטים אבל לא יהיה במציאות כי נמשיך הלאה לפני שזה יתקיים. כמו שתמצת גיא, הבובת סקס תישאר KISS
    כשאני אומר שהנמוכים באדם מוסרית רוצים קשר אישי ומרמים עצמם, הם ירמו את עצמם לגבי רובוט, אבל הם מיעוט. תתאר לעצמך חברה ללא משפחה כשכל אחד מוקף רק מחשבים, בלי קשר בין בני אדם. איך בן האדם ימשיך את עצמו? אולי הוא יעביר את עצמו לתוך מחשב ויפסיק להתקיים. האם האנושות עומדת בפני כיליון? לא צריך לדבר על עוד אלפי שנים של רובוט שיראה כמו בן אדם מכיון שאנחנו לא יכולים לדמיין איך יראה העולם עוד 100 שנים ומה ירצה האדם .
    בילדותי היה מכשיר הקלטה, ובאו לעולם קלטות ומכשירי וידיו וטלפונים עם ובלי חוגה ונעלמו כשהיו. גם טלויזיות לא משמשות לחדשות יותר. גם טלפונים סלולרים בצורתם ובשימוש שלהם יהיו קצרי חיים וגם האינטרנט, משהו אחר יחליף אותם. מי יודע אם בכלל יהיה רובוט סקס או חברה כי יתכן שישר יתקשרו לעצבי המוח שלנו וכל חיי החברה והפעילות שלנו יעשו בדמיון כשאנחנו על הספה.
    אני חי בחברה בה מדכאים את הסקס אצל בני אדם וכשאין דחף לא מחפשים חברה ומרגע שהשתנו הכללים החברתיים תוך דור אנשים לא מתחתנים ולא מביאים ילדים, והאנשים נשארים לגור בבית ההורים עד זיקנה. אם יהיו תחליפים אלקטרונים לא יפגשו אנשים ולא יתחתנו ולא יהיו ילדים ולא תהיה אנושות אלא רק באפריקה והודו. יש כיום אנשים שיש להם משפחות והם נפגשים בסופי שבוע וחגים לארוחות, ויש אנשים שאין להם שום כלום מגע עם אנשים אחרים וזה מתרחב בקצב מהיר.
    יש כמובן תמיד את הבירה, שאלה של זמן עד שימציאו גם לזה מכשיר אלקטרוני.

    אהבתי

  62. אורי , אתה פשוט לא מבין הענין :

    לבני אדם , יש צרכים . לבני אדם יש תסכולים . יש חסכים . האנושות עובדת ונטרפת ללא הרף , על מנת : לספק חיים יותר טובים , אבל לא רק :

    אלא גם להתגבר על : חסכים כאמור , תסכולים , כאבים , שאיפות לאידיאלים וכו….

    כל זה , מייצר כיוונים , תיעולים , לכן :

    אפשר בהחלט לצפות כיוונים כלליים , או מגמות צפויות , ביחוד כאשר עסקינן בפרקי זמן אדירים , של : מאות , אלפים , מאות אלפים , מליוני שנים .

    בוא ניקח את מחלת הסרטן :

    המון השקעות , המון אנרגיה , המון משאבים . אז מה ? זה הענין , זה מה שמכתיב הפיתוחים , המיקוד , ההשקעה , המשאבים . אתה כותב על תרבות פנאי , או תפיסות כלליות , אבל , אתה צריך גם לשים לב לצרכים אנושיים אקוטיים ביותר :

    מחלות לב , סרטן , סטרס נפשי , הפרעות נפשיות , זיקנה , כאבים , מחלות שונות ומשונות , מוגבלות פיסית/ שכלית / נפשית , כל אילו מייצרים תמריצים אדירים לפתרונות .

    על כל זה: צבא , מלחמות , סוכנויות ביון , כשלעצמם ,הביאו בכל היסטוריית המין האנושי , פיתוחים מדהימים , בלתי נתפסים פשוט , תקצר היריעה מלתאר לך , טירוף , שלא תאמין פשוט !!

    לאור כל זה , אני מסביר לך שוב :

    רק ענין של זמן , אולי הרבה מאוד זמן , עד אשר יהא רובוט אדם , או : פונקציות אנטומיות / קוגנטיביות / מנטליות / חושיות מלאכותיות לחלוטין , שהם זהות לחלוטין לאילו של האדם הטבעי ( ולמעשה יש כבר ) .

    ואגב , כבר היום , יש אפשרות להפוך אדם רגיל , בן אנוש רגיל , לרובוט מושלם ונשלט . אלא שההיפך , המרחק עוד גדול .

    אורי , תקצר היריעה מטירוף בלתי נתפס , אבל , אתן לך המחשה נוספת , וביחוד למה שכתבתי בתגובתי הנוכחית ( חסכים , צרכים וכו… ) הנה :

    באמצעות עירור אלקטרומגנטי , מוגבלים , הופכים חכמים יותר , פשוטו כמשמעו , הנה :

    http://www.nrg.co.il/online/55/ART1/795/417.html

    ובאמת , מיצינו הדיון אורי , כי הדברים , ברורים כשמש לכל קורא ….

    להתראות

    אהבתי

  63. אני מודע לכל הדברים שאתה אומר ועוקב אחרי זה, גם אני קורא את כל המאמרים ותודה על ההפניות אני נהנה מאד מדברים כאלו. וגם אני חושב שאנחנו נמצאים על סף פריצת דרך אדירה. אבל אני לא חושב שעם השכל שיש לי אני יכול לדמין לעצמי איך ולאיפה זה יגיע. לדעתי זה יהיה שונה לחלוטין ממה שההסטוריה התקדמה והתפתחה. ללא ספק ימצאו תרופות לסרטן ויעשו את האדם חכם יותר והוא יחיה ארוך יותר אבל זו רק תקופת מעבר קצרה כי הוא גם יהיה שונה לחלוטין ממה שהוא היה עד כה. לחלוטין. בתקופה הקצרה יווצר פער אדיר בין מדינות נכשלות ועניים לבין עשירים אבל בהדרגה תיווצר מדינה או תרבות שתהיה שונה מאד ממה שאנחנו מכירים. היא לא תהיה אנושית ולכן אי אפשר להעריך תשוקות ורצונות אנושים. אולי נהיה כולנו וירטואלים ואז כל ענין התרופות לסרטן לא רלונטיות. אתה כל הזמן חושב על האדם כמו שהוא משופר עם פתרונות לבעיות נוכחיות, אבל הכל ישתנה לחלוטין. זה יהיה משהו שונה שהדמיון שלנו כעת לא יכול להעריך. בן האדם יהפוך לאלוהים ואיך אני יכול להתחיל להבין מה הוא ירצה ומה יענין אותו? בוודאי שלא סקס רובוט.

    אהבתי

  64. אורי, תודה על ההבהרה.

    בנוגע לילודה, יש להניח שאחד הפיתוחים יהיה רחם מלאכותי, וזה ינמיך חלק מהחסמים לילודה (דאגה לפיגורה של האישה ולרציפות הקריירה שלה), ובנוסף זה יאפשר כניסת שחקן מסוכן לתחום: המדינה.

    רובוטים גם יסייעו לגדל את הילדים, וזה ינמיך חסם נוסף לילודה: חשש מטרטור ואובדן פנאי.

    גם בלי רחם מלאכותי, למי שעושה 0 ילדים יש 0 ייצוג בדור הבא. זה אומר שכל גן שמעודד ילודה מקבל ייצוג מוגדל בדור הבא, וגם כל מסורת משפחתית, תרבותית או דתית, שעוברת מהורים לילדיהם ומעודדת ילודה, מקבלת ייצוג מוגדל בדור הבא. ילודה נמוכה היא בעיה שפותרת את עצמה, בברירה טבעית.

    בנוגע להפיכת האדם לסייבורג או ישות וירטואלית, אני לא יודע.

    בנוגע למהפכות הטכנולוגיות שאירעו עד כה, אני נוטה יותר לדעה שכמה שדברים משתנים, הם נשארים אותו דבר. (לפעמים בצורת מעגל או סליל).

    אהבתי

  65. מבקר, יש פיתוחים שכמו שאתה מתאר נשארים אותו הדבר, הואקום טיוב-מנורה הפך לטרנזיסטור שהפך למעגל מודפס וכעת כבר מדברים על דברים אחרים. אבל אלו פיתוחים. אני חושב שאנחנו עומדים על סף שינוי קיצוני. בעצם, אני מדקלם את הררי. כל מה שראינו עד כה הוא הפיתוח מאז שהבן אדם התחיל לחיות חקלאי וקיבל תאוצה עם ההתפתחות התעשיתית, כעת תתחיל תקופה חדשה שהיא לא תהייה פיתוח אלא שינוי רדיקלי. עד כה רצינו דבר חומרי ורצינו יותר ממנו ורצינו יותר איכותי ממנו. אבל אם החברה תשתנה נרצה דברים שונים משרצינו ב10 אלפי השנים האחרונות ואנחנו גם נחיה חיים שונים. לא נהייה בני אדם שעובדים לשם סיפוקים מידיים.
    רחם מלאכותי? ומי יגדל ילדים שם? למה שתרצה ילדים שם? ומי יגדל את הילד אחרי שיולד? כמו אצל חיות לא יהיה לו קשר אליך. הרעיון של גן של רצון לילדים שעובר בתורשה לא נראה לי סביר. במציאות אני רואה שמשפחות של 7 ילדים בדור הבא יש להן 0-1 ילדים. ילודה נמוכה לא תפתור את עצמה בברירה הטבעית. אנשים לא יביאו ילדים כי לא יצא להם כלום מזה והמדינה לא תביא ילדים מאותה הסיבה. אנשים הביאו ילדים לעולם מתוך דחפים ביולוגים שלא קימים יותר. הרצון להביא ילדים ולהמשיך את עצמך בדור הבא כנראה לא מושרש עמוק כמו פחד מנחשים. בכל מקרה תוכל להמשיך את עצמך בדור הבא אם תעביר את המוח שלך למחשב.

    אהבתי

  66. אל רום

    לגבי מונוטאיזם. היהדות התפתחה בתוך ומתוך חברה שהאמינה בהרבה אלים וחלק מסיפורי התנ"ך עובדו לתנאים שלנו. אברהם היה הראשון שהחליט שיש רק אל אחד, אבל הסיבה שהוא ראה את זה היא הקונפליקט שהיה לו, הוא הגיע ממשפחה שעברה לאור כשדים מהודו והאמינה באלים הברהמינים. הוא התקשה לקבל את התפקיד שלו כברהמין שתפקידו לשרת את פסלי האלילים המרובים. שמו אברהם בא מהמילה ברהאמה האל ההודי ואשתו של האל בראהמה היתה שרה סאטי שהיתה אחותו. כל תחילת הדת שלנו נבעה ממישהו שהחליט שהיעוד המשפחתי לא מה שבא לו לעשות בחיים אז הוא ברח והקים לו דת חדשה.
    לא חינו בואקום ומי שכתב וחיבר את הסיפורים של התנ"ך מבראשית ועד יהושוע צירף הרבה סיפורי עמים שעברו מדור לדור לביוגרפיה אחת שמושפעת מהרקע שלה.
    אגב המדע והטכנולוגיה והחברה עובדים ללא הרף למצוא תחליפים כפתרונות לתסכולים ולחסרים האמיתים הוא המדומינים שיש לנו, לא ממש לפתור. במקום ליצר בובת סקס עם אינטלגנציה מלאכותית לא פשוט יותר להכיר בין בני אדם?

    אהבתי

כתיבת תגובה