לא באים סכינאים מעזה, לא באות רקטות מהגדה

בקרב המיינסטרים היהודי יש שתי גישות סותרות להתמודדות עם הסכסוך הישראלי פלסטיני. הגישה האחת קוראת להפרדה בין יהודים וערבים, ואילו הגישה השנייה קוראת לחיים משותפים שבהם היהודים ישלטו בערבים בזכות עליונותם הצבאית.

אירועי קיץ 2014 המחישו את מגבלותיה של הגישה המפרידה. ישראל התנתקה מעזה. לא באים מעזה סכינאים ולא מחבלים מתאבדים, אבל לא היה די בכך כדי לסכל כליל את האיומים שמעבר לגדר. אפשר לחפור מנהרות מתחת לגדר ואפשר לירות רקטות מעליה. איומים אלו הובילו למבצע צבאי שבו נהרגו 72 חיילים ואזרחים.

אירועי סתיו 2015 ממחישים את מגבלות הגישה התומכת בחיים משותפים – במצב ביהודה ושומרון שבו היהודים והערבים חיים יחד ללא חציצה, יש ליהודים שליטה ביטחונית והיא מונעת רקטות ומנהרות. אפשר גם לנצל את עליונות הצבא והשב"כ כדי לפרק מעבדות נפץ ולאסוף רובים, אבל מה ניתן לעשות מול גל של נערים עם סכינים וכוונות רצחניות? אפילו מתן זכויות וביטוח לאומי לא עוזר, כמו שמתברר מכמות המפגעים שמוכנים לפגע אחרי 48 שנים של מתן קצבאות ביטוח לאומי במזרח ירושלים ואפילו כשהם מועסקים בחברה ישראלית.

יש פיתרון אפשרי שמשלב את המיטב בכל העולמות – המשך הכיבוש הצבאי בשטחים, תוך פירוק התנחלויות מבודדות והוצאת מחנות הפליטים במזרח ירושלים מחוץ לגדר. אבל זה לא משהו שניתן לקוות לו בקרוב. יש מכשולים פוליטיים ומשפטיים עצומים שימנעו את יישומו.

109 תגובות בנושא “לא באים סכינאים מעזה, לא באות רקטות מהגדה

  1. לא הבנתי תמריץ, מה עם הרשות הפלסטינית? לפרק אותה?
    כבר היום יש יש כיבוש צבאי בשטחים מלבד שטחי A.
    הגדה אינה מהווה שום מכשול צבאי לישראל. אנו יכולים לפרק את הרשות ולהשליט שוב שלטון צבאי מלא על כל שטחי הגדה תוך יום, יומיים.

    עם טילים ומנהרות הרבה יותר קל להתמודד. עובדה שהמצאנו את כיפת ברזל.
    בטווח הארוך (שאליו תמיד צריך לשאוף) עזה לא מהווה שום איום על ישראל ואני מאמין שבסוף הם יקבלו שכל ויבינו שאין להם שום מוצא אחר מלבד לשנות את דרכיהם. עזה זו בעיה קלה כי יש בינינו הפרדה ברורה ומלאה.

    חוץ מזה, מה זו הממשלה השמאלנית הזו שכובלת את ידי צה"ל והשב"כ??
    הרי הבטיחו לנו שרק ביבי יביא לנו ביטחון…. בשביל זה הצבעתי ימין.

    דבר נוסף, לגבי טענות הפלסטינים על מסגד אל-אקצא, הימין קורא בפומבי לשנות את הסטטוס-קוו במסגד (ראה ערך יהודה גליק שאוטוטו יהיה ח"כ של הליכוד ואורי אריאל ורבים אחרים) ולא מדובר פה בימין סהרורי מהשוליים…
    ביבי לעולם לא גינה זאת ופעל נגדם.

    המצב היום זה אפריטיף לקראת היום שבו הממשלה תודיע בגאון שהיא רוצה לשנות את הסטטוס-קוו.

    והרעיונות של אורי בפוסט הקודם נשמעים לי מסוכנים ביותר בדבר העתקת מסגד אל אקצא למקום אחר (עם כל הכבוד אורי). אבל כנראה שבהונג קונג הייאוש הרבה יותר נוח….

    אהבתי

  2. בעיקרון אני תומך בהשארת הרשות ואף בהחייאת התהליך המדיני על ידי העברת עוד שטחים משטחי סי לידיה כולל שטחי התנחלויות מבודדות שצריך לפנות.

    אבל אני סקפטי לגבי הטענה שיהיה קל להתמודד עם טרור מנהרות ורקטות מיו"ש. מרכז הארץ ונתב"ג פשוט ישותקו. בפיגועי הסכינאות עד עכשיו נרצחו בודדים. בצוק איתן איבדנו 72 נפשות.

    אהבתי

  3. ד' , רק צריך לשים לב :

    על פי הסכמי אוסלו , ותכל"ס המצב בשטח , בשטחי A , אין לגמרי איסור או חופש מפעולה ישראלית צבאית . תכל"ס לישראל יש אפשרות לצרכים בטחוניים ( הן טרור , והן איומים חיצוניים ) לפלוש לשטח A , ולעשות סדר בבלגן ( ראה לינק המחשה ) .

    צריך גם להבין , שכל שטחי A הינם מובלעות , ואין להן שום מימשק עם גבול פתוח ועם והעולם החיצון , משמע : מוקפות בצבא ישראלי !! אז תכל"ס , זה מעין משטר צבאי , אם כי :

    ברור שהשליטה האזרחית והבטחונית אזרחית פנימית , כולה של הרשות .

    הנה לינק , חטיפת מבוקש על ידי מסתערבים , בשכם :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4706909,00.html

    להתראות

    אהבתי

  4. תמריץ, אתה צודק לחלוטין שתרחיש כזה של ירי רקטות מיו"ש וטרור מנהרות משם לא יהיה קל לטיפול. אך לאחר שיהיה הסכם שיוכר בינלאומית (או היפרדות חד צדדית) אז כל פעולה כזו תיחשב כפעולה מלחמתית ותהיה לנו את כל הלגיטימציה לטפל בזה באופן נחרץ וקשה. הלגיטימציה הזו נבחנה בעזה בשנים האחרונות ועובדה שקיבלנו גב בינלאומי לכל המבצעים מאז "עופרת יצוקה, על אף שיצאנו מעזה חד צדדית וללא הסכם דו-צדדי. נכון שלא הסרנו את הסכנה כליל אך זה מאפשר לנו לגיטימציה לפעולות מלחמתיות קשות ביותר גם כנגד אוכלוסיה אזרחית.
    בנוסף, תהיה לנו אחדות פנימית לטיפול ביד קשה בפלסטינים במקרה שכזה בלי קשר לשמאל או ימין.

    אבל כמו שאל רום כתב פה, כבר היום יש בעצם שליטה צבאית כמעט מלאה שלנו על שטחי הגדה ככה שלא כ"כ הבנתי את הרעיון שלך שהעלית בפוסט הזה.

    דרך אגב, כל הסכם בינינו יותיר את ה"יישות הפלסטינית" כשטח מפורז והיא תמיד תהיה במעמד הרבה יותר נמוך מכל שאר המדינות (לא יהיה לה צבא, לא תהיה לה שליטה מלאה על מעברי הגבול ועוד). מבחינה צבאית תמיד תהיה לנו עדיפות מובהקת עליה.

    יש ממשלה ימנית, שהיא תטפל בבלאגן הזה….
    כל התיאוריה שלי שכתבתי עליה לפני הבחירות קורמת עור וגידים במציאות….

    אהבתי

  5. ירושלים המאוחדת זה שקר מטופש. אבל גם סביר להניח שאם הפלסטינים יקבלו שליטה ביטחונית בירושלים המשמעות היא רקטות על הכנסת וגירוש היהודים מהכותל.

    אהבתי

  6. כלומר אני בעד שגם מזרח ירושלים (פרט לעיר העתיקה) תיכלל בשטחי A, אבל כמו שאל רום ציין, אני בעד שגם בשטחי A תהיה שליטה ביטחונית ישראלית אפקטיבית.

    אהבתי

  7. אם אתה מעוניין שאבו-דיס ושכונות ערביות נוספות יכללו בשטחי הרשות, אבל שתהיה בהם שליטה ביטחונית ישראלית – זה אומר שאתה רוצה אוטונומיה פלסטינית ולא מדינה.

    אהבתי

  8. למדינה פלסטינית אין יכולת קיום עצמאית בכלל. זה לא בסיס לטרור, זאת תהיה מדינת כאוס כדוגמת עיראק המתפרקת.

    אהבתי

  9. תנסה להעביר להם עוד משטחי B לשטחי A ותראה אם הם באמת מעוניינים. המלל הרשמי הוא שהם מעוניינים. בפועל הם יגררו רגליים.

    אהבתי

  10. בנקודה של הכאוס אני נוטה לא להסכים. דוגמאות הכאוס בדרך כלל נובעות מחוסר אחידות אתנית כמו בלבנון ובעירק. בשטחים כולם פלסטינים סונים.

    אהבתי

  11. 1. בעצם תכנית קידר לא דומה להצעה שלך.
    2. במצרים של מורסי גם היה כאוס יחד עם אחידות אתנית. לא כאוס כמו בעירק ודאעש כמובן אבל עדיין כאוס.

    אהבתי

  12. קידר מכחיש את הלאומיות הפלסטינית. אני חושב שאם מדברים עם פלסטינים מבינים שיש לאומיות כזו. אז לא רואה טעם בהכחשתה.
    לגבי מצרים, תמיד יכול להיות פרק זמן של כאוס. אבל כאוס מתמשך לדעתי מאפיין מדינות שאין בהן אחידות אתנית.

    אהבתי

  13. האחידות האתנית של פלסטינים סונים לא מנעה מרצח דמים בין החמאס לפתח. אומה/מדינה שאין לה מנגנונים להסדרת רצונות מנוגדים (דמוקרטיה) ושאין לה מסורת תומכת ברצונות הפרט (זכויות אדם) – ואפילו להיפך.
    במדינה כזאת קשה לי לראות אותה לא מדרדרת לכאוס, בעיקר כשרוב המדינות הערביות הסוניות מסביב מדרדרות לשם.

    אהבתי

  14. קידר אכן מכחיש את הלאומיות הפלסטינית. אני חושב כמוהו שעד עשורים בודדים אחורה לא היה פלסטיניות, אבל זה לא משנה את ההווה. כי אם יש קבוצה גדולה של אנשים שחושבת שהם מלפפונים – אז הם מלפפונים. זה לא יעזור לטעון אחרת. רצונם להיות מלפפונים – אז שיהיו מה שהם רוצים. זאת המשמעות של הגדרה עצמית.

    רוב ההגדרה שלהם מבוססת על אנטי-ציוניות, ולכן במובן מסוים הפלסטיניות תתפוגג לה אחרי שתקום מדינה פלסטינית (וגם זאת הסיבה שהם מסרבים להכיר בנו כמדינת היהודים).

    אהבתי

  15. יאיר, למה אתה כ"כ מתרכז במה שהם רוצים ואם כן יש להם לאומיות או לא?
    גם עד בנימין ברצל לא הייתה קיימת לאומיות יהודית כ-2000 שנה והיהודים היו הרבה פחות מאוחדים מאשר הפלסטינים של היום.

    אנחנו צריכים להתרכז במה שאנו רוצים. מה שעובר עלינו בימים האלה זו טעימה ממדינה דו לאומית שכבר פה. אנו בימי פוסט-אוסלו. גם הצעירים הפלסטינים מבינים שהמו"מ נכשל והרשות היא אסון שמיטיב עם שכבה מסויימת של האוכלוסיה המקורבת לשלטון.

    הימין רק רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אבל לפעמים העוגה מתפוצצת לך בפנים.
    מה שקורה פה עכשיו זה דוגמא לעתיד שלנו שהוא "ניהול הסכסוך" ע"י הימין. יהיו תקופות של שקט ויהיו תקופות של התפרצויות אלימות כשהמטרה היא לנסות להשתלט על הלהבה ולהשאיר אותה כמה שיותר נמוכה וקצרה.

    זו המציאות שלנו מעתה ועד עולם לפי הימין (או שבאיזה נס מסוים נקום יום אחד ונוכל לגרש מפה מיליוני אנשים מבלי שהעולם המערבי והמוסלמי ישים לב).

    אל רום, אתה יכול להסביר לי מה הבעיה המשפטית בלהעביר את משפחות המחבלים לעזה?

    אהבתי

  16. לא מתרכז במה שהפלסטינים רוצים אלא במה שאנו רוצים, ובמה שטוב לנו.

    כפי שתמריץ כתב, אכן המאורעות הנוכחיים הם המחשה של מדיניות השילוב תוך כדי ריסון (מה שאתה מגזים וקורא לו "טעימה ממדינה דו לאומית"), אבל תמריץ היה אמיתי והוא הציג גם את ההשלכות של מדיניות ההפרדה – השלכות מהן אתה מתעלם, או קובע בכלליות שלאחר הפרדה תהיה לנו "לגיטימציה לפעולות מלחמתיות קשות גם כנגד אוכלוסיה אזרחית" – דבר שגם לא הועמד [מספיק] למבחן המציאות, גם לא פתר את העימות האחרון בצוק איתן וגם מסכן מורלית את תפקוד צה"ל.
    "ניהול הסכסוך" אינו נחלת הימין בלבד, ונאלץ להמשיך ולנהל אותו גם אם תקום מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל שממשלתה ממשלת שמאל. אלא שאז המומנטום יהיה כנגדנו.

    אני מבין את ההשלכות של שתי האופציות, לא מאליל את אופציית השילוב והריסון, להיפך מבין את מגבלותיה, אך בוחר בה לבסוף.

    אהבתי

  17. ד' ,

    לא מבין בדיוק , אתה מתכוון , כענישה , או מעין לפחות , לקחת משפחות של טרוריסטים , ולהעבירם לעזה ? ואם כן , האם לגבי דידך , מכל שטח שהוא ? ( ישראל ירוק , איי , בי , סי , מזרח ירושליים כו…) .

    שהרי , משפחות המחבלים , אמורות להיות חפות מפשע לשיטתך או לשאלתך ( להבדיל מהריסת בית של המחבל גופא , כי אז בני משפחתו סובלים נזק אגבי ) או כי אז : הן נענשות ( המשפחות , גופא , ישירות , על מעשי הבן או כדומה ) בעונש שהוא קולקטיבי הרי .

    יש הטוענים , שגירוש דנן נוגד את אמנת ז'נבה , בג"ץ גרס בזמנו ( להלן לינק ) שלא נוגד , באם עסקינן ביחידים המהווים סכנה לביטחון הכלל , יחידים להבדיל מאוכלוסיות שלמות כמובן . בכל מקרה , יחידים שאחראים למעשי טרור , אבל , משפחותיהם אתה גורס ?

    תוכל לקרוא את הבג"ץ כאן ( גירוש יחידים , עזה יהודה ושומרון ) :

    http://www.humanrights.org.il/articles/בג"צ%20785-87.doc

    להתראות

    אהבתי

  18. המג'לס האיראני אישר גרסה איראנית מתוקנת של הסכם הגרעין, לא את נוסחו המקורי

    ב-13 לאוקטובר 2015 אישר המג'לס האיראני ברוב של 161 תומכים, 59 מתנגדים ו-13 נמנעים גרסה מתוקנת של איראן להסכם הגרעין (להלן, JCPOA).

    בסעיף 3 של החלטת המג'לס נאמר כי:

    "על הממשלה לסקור כל אי עמידה של הצד השני [בהסכם] בעניין אי ביטול הסנקציות או החזרת הסנקציות המבוטלות, או הטלת סנקציות בגלל כל סיבה אחרת ולבצע צעדים המממשים את הזכויות של האומה האיראנית ולהפסיק את שתה"פ ההתנדבותי ולטפל בהרחבה מהירה של תכנית הגרעין למטרות השלום, באופן שתוך שנתיים, פוטנציאל ההעשרה באיראן יגיע ל-190 אלף SWU. על המועצה העליונה לביטחון לאומי לטפל בעניין זה ועל הממשלה להגיש למועצה תכנית בעניין תוך 4 חודשים."

    משמעות:
    היות שאי-ביטול הסנקציות הוא חלק מה- JCPOA (עפ"י ה-JCPOA הסנקציות של ארה"ב רק "יושעו" ולא יבוטלו, וזאת כדי לאפשר "SNAPBACK" שלהן במקרה של הפרה איראנית)
    והיות שהחזרת הסנקציות במקרה של הפרה איראנית הוא חלק מן ה-JCPOA,
    והיות שהטלת סנקציות (במקרה של הפרה איראנית) הוא חלק מן ה-JCPOA,
    מהווה החלטת המג'לס אישור למסמך בלתי קיים. זהו אישור כביכול למסמך המשקף לא את ה-JCPOA כפי שנכתב אלא למסמך המשקף את תביעותיה הנוספות של איראן, לאחר שה-JCPOA התקבל ב-14.7.2015 בווינה.

    יתרה מזו, הכללתן של תביעות איראניות חדשות אלה בהחלטת המג'לס מהווה, לראשונה, תביעה כתובה מצד רשות איראנית לשינוי ההסכם, תביעה שהועלתה ב-3.9.15 ע"י המנהיג העליון, עלי ח'אמנאי.[1]

    החלטת המג'לס מגדירה סעיפים ב-JCPOA כ"אי-עמידה בהסכם על ידי הצד השני" ולפיכך לאישור המג'לס אין כל משמעות.

    [1] המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, הודיע מפורשות ב-3.9.2015 כי הוא אינו מקבל את תנאי ההסכם ודרש כי הסנקציות יוסרו לאלתר ולא רק יושעו כתנאי לקבלת ההסכם. ראו דוחות ממרי: ח'אמנאי: ללא ביטול הסנקציות לא היה הסכם; האפשרות לפתוח מחדש
    את הסכם הגרעין

    אהבתי

  19. כפי שאתה יודע, כבר מזמן-מזמן אין “סטאטוס-קוו” בהר הבית. אם ההסדר המקורי של דיין כלל ביקור חופשי של יהודים בהר (אך איסור תפילה), והחלת ריבונות ישראלית מלאה – הרי שכיום המשטרה (מתוקף פסיקת בג”ץ) מגבילה משמעותית את האפשרות של יהודים לעלות להר, והריבון האמיתי בשטח הוא הווקף ומלך ירדן.
    מעבר לזה, אם נכונה העובדה ש-80% מהפיגועים מקורם במזרח ירושלים – אז יש מקום לפעולות מעשיות באזור, כמו הכנסת כוחות צה”ל לשטח. כמו ביו”ש (אך לא סגר, כפי שאתה מציין).

    http://mida.org.il/2015/10/13/%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%91-%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%9F-%D7%9C%D7%A0%D7%A7%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%A9%D7%9E%D7%95/

    אהבתי

  20. תודה אל רום על הלינקים. מעניין מאוד.
    בכל מקרה, גירוש של בעלי תעודות כחולות זה מאוד בעייתי וספק אם יעמוד במבחן בג"ץ וזאת בניגוד לתושבי השטחים.

    אהבתי

  21. ד' , על לא דבר , שמח שהפקת תועלת , רק יובהר כאן :

    מבחינת החוק היבש , הישראלי , ותחולתו הכללית , אין בעיה לגרש בעלי תעודת זהות כחולות , אלא , שמבחינת המדיניות השיפוטית , דבר כזה , קשה להאמין שיעבור . המקור המשפטי , הינו תקנות ההגנה ( שעת חירום ) 1945 ( ראה לינק ) ותקנות אילו, חלות ( כללית ) הן על ישראל הירוקה , והן על ישראל בשטחים וכו… למעשה , בכל מקום , מן הירדן עד הים .

    אבל , ברור , שיש הבדל בין משטר צבאי בשטחי C למשל , לבין גוש דן , אם כי , בגוש דן , תכל"ס , יבשות , התקנות חלות . קצת סבוך , אבל , שתבין הענין . תוכל לעיין בתקנות כאן :

    http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/999_194.htm

    להתראות

    אהבתי

  22. ד' , רק שכחתי , גש לתקנה 2א' בתקנות לעי"ל , ותיווכח , שהן חלות על כל רחבי ארץ ישראל . להתראות

    אהבתי

  23. להפסיק לפחד מהסלמה
    כוחות הביטחון מהססים מפעילות כזו, משום שהם סבורים שזה עלול להוביל להסלמה. ובכן, נכון. זה באמת עלול להוביל להסלמה. אבל הפחד המשתק מפני הסלמה הוא גם כן טעות חמורה. כאשר אתה תוקף את האויב, הוא צריך לדעת שאתה לא מפחד מהסלמה, אחרת הוא ימשיך לתקוף אותך בלי עכבות. הציבור היהודי (כמעט כתבתי "הישראלי", ראו כמה עמוק חודרת התעמולה הכוזבת), ראינו זאת שוב ושוב, יכול לשאת קרבנות כבדים אם הוא יודע שהם עבור מטרה חשובה. כאשר הוא סתם נדקר ברחובות, הוא חש חוסר אונים; אם יהיו הרוגים בעקבות פעילות התקפית – ויכולים להיות כאלה, אל נשלה את עצמנו – הוא יחוש לפחות רוח לחימה. ולרוח הלחימה הזו אנחנו זקוקים בימים הללו.

    אהבתי

  24. אורי, נשמע כמו ציטוט. מה מקורו? בזמנו חשבתי בתחילת האינתיפאדה השנייה שאין טעם בפחד מהסלמה של אהוד ברק. הסלמה יש בכל מקרה. פה מדובר בסיפור שונה. אין ארגוני טרור פעילים בגדה. זה טרור של יחידים. טרור של מצב רוח שאין טעם ללבות.

    אהבתי

  25. לאחר הפרדה תהיה לנו "לגיטימציה לפעולות מלחמתיות קשות גם כנגד אוכלוסיה אזרחית"

    לא יהיה ניתן להגן על לב המדינה באותה קלות שניתן כעת, יהיה כל ליחידים ולקבוצות שוליות לירות על כל נקודה במרכז הארץ, לא ניתן להקים גדר הפרדה, יהיו יחידות טרוריסטיות שיטילו בכל רחבי הארץ, לא יהיה ניתן לחיות בצורה שכזו

    אהבתי

  26. אורי, רק לשם הבהרה, אני מדבר על רעיון ההפרדה כקונספט.
    במציאות הרעיון הזה כבר אינו בר-ביצוע. הימין בפירוש ניצח בסוגיה זו (בעזרתה האדיבה של מפלגת העבודה).
    אין ולא תהיה כנראה הפרדה.
    מעתה צריך רק לדבר על איך נוכל לחיות יחד במדינה הדו-לאומית הזו מהים ועד הירדן.
    וכן, היא מדינה דו-לאומית. חיות פה שתי קבוצות בני אדם שרואים את עצמן שונות לגמרי מבחינה לאומית.

    אני מציע לכל מפלגות השמאל לאמץ זאת ולהתחיל לדבר ברצינות על הנושא הזה.

    אהבתי

  27. ד' , למה אתה מתכוון בדיוק במדינה : דו לאומית , אתה יכול להסביר ? הרי אתה מתכוון לאותה מדינה , עם שני לאומים , ושונים , ואם כך :

    ברי לך , שאין סיכוי שמדינה דנן , תנהל משאבים ותחלקם על בסיס שיוויוני , האם אתה מעלה על דעתך :

    שתקציבי חינוך , ילכו שווה בשווה , בעוד פלסטינאים מסיתים , מכחשים בשואה ? מבצעים רה – נרטיביזציה ?

    האם אתה מעלה על דעתך , שלא תהא תסיסה איסאלמית , או כי אז , אזרחים שווי זכויות , יחיו תדיר במשטר צבאי ?

    האם פלסטינאים יוכלו לנוע חופשי ? יש לך מועדון לילה במרכז , אתה תכניס ככה חוליה חמאסיניקית משהו , נניח מ- טובאס , בני נעים , דורא , אללה ….תגיד להם , תפדלו …יש נרגילות , יש דובדוב ….. גם כך , ערביי ישראל , בקרים וערבים מתלוננים על הפליה , אז מן השטחים ? ואפרופו :

    מאיפה ימריאו ? מנתב"ג ? איך בדיוק , סלקציות תדיר , הפליות לכאורה תדיר ?

    האם הם יוכלו להיות מועסקים ב – חב' החשמל ? בבזק ? במערכת הביטחון ? איך בדיוק ?

    פה , במדינת ישראל , הפריפריה מתלוננת על העדר תקציבים שיוויוניים , מזרחיים שנים מלינים , ערביי ישראל לא כל שכן , המגדר הנשי אפילו מתלונן !

    לא מובן ד' , תוכל להסביר , למה אתה מתכוון , שהרי , זוהי תהיה מדינת אפרטהייד קלאסית :

    באשר לא עסקינן יהא יותר בכיבוש צבאי חוקי , אלא : בפלטפורמה קונסטיטוציונית משותפת , ואזרחים דה יורה , על הנייר , עם שיוויון זכויות , אבל בפועל :

    ממש אין סיכוי !! תוכל לפרט ??

    להתראות

    אהבתי

  28. למען שלמות הדיון כדאי לציין שקיימים בעולם גם פתרונות ביניים בין הפרדה ובין שיתוף. למשל, שיתוף ברמה הפדרלית אך הפרדה ברמת הקנטון.

    תקציבים שוויוניים? השוויון הוא בתוך הקנטון. כל קנטון גובה מסים ומספק שירותים.

    יתכן שהקנטונים החרדיים והערביים יגבו פחות מסים ויספקו פחות שירותים. אם זה אפרטהייד אז גם שוויץ היא אפרטהייד.

    אהבתי

  29. אל רום, כל השאלות והתהיות שלך נכונות ואמיתיות. אני שואל את עצמי את אותו הדבר.
    כל מה ששאלת זה נושא לדיון על אופי המדינה הדו-לאומית הזו שאנו הולכים לחיות בה. צריך להתחיל לדון בזה ובפתרונות. בהתחלה בינינו ואח"כ לשתף את הפלסטינים.

    מבקר, אתה צודק, גם זה רעיון אך פתרון ביניים כזה דורש ששני הקנטונים (או יותר) יסכימו להתאחד תחת יישות פדראלית אחת כמו בשוויץ. כלפי פנים הם אולי נפרדים בקנטונים שונים אך כלפי חוץ כולם שוויצרים בעלי אותו לאום. ופה זו בעיה…

    אהבתי

  30. מבקר טוקבקים ,

    מדובר על יריבות , יריבות קשה , אכזרית מדממת ,בין שני לאומים , איזה שווייץ ? איזה קנטונים ? מדובר על מצב לא ריאלי !! מדובר על מצב שבו , כוחות הביטחון , לא יוכלו לתת לפלסטינאים לנוע חופשי בתוך תחומי כל המדינה , כי אז :

    דה יורה , הם אזרחים שווי זכויות , ודה פקטו , הם אזרחים סוג ב' .

    מעבר לכך :

    הרי גם אם הם יגבו מיסים בעצמם , גם אם הם יוכלו בכלל לעמוד בכך , הרי המיסים הינם התוצאה של הפעילות הכלכלית . זו האחרונה , תהא בידי ממשלת ישראל , משמע :

    אם המיסים הם ביחס לפעילות הכלכלית , חזקה שפעילותם הכלכלית , תוגבל מאוד , מחמת העדר משאבים נחוצים לפעילות כלכלית וצמיחה . הרי אתה מבין , שהשליטה על הגבולות , תצטרך להיות בידי השב"כ . אתה הרי מבין שיבוא , יצוא , לימודים בחו"ל , שיתופי פעולה , יהיו תלויים בישראל היהודית , ויהיה פער עצום בין הישויות , המרכיבות אותה מדינה , כאשר השליטה והכוח בידי ישות אחת .

    אתה הרי מבין , שתסיסה בטחונית , מרמור אזרחי , צפויים בעליל , ויוטלו עליהם מגבלות של תנועה , כי לא תהא דרך אחרת בטחונית להתמודד עם כך .

    אלא ששוב , עסקינן יהא באזרחים , דה יורה , על הנייר , שווי זכויות , בעוד בפועל , הם יהיו מופלים , ללא כל צל של ספק .

    אני מציע , לחשוב שוב ……

    להתראות

    אהבתי

  31. מבקר טוקבקים ,נראה לי , בקריאה שניה , שאתה כלל לא מבין , מהו אפרטהייד , הנה , סעיף 7 ( 2 ) לאמנת רומא ( אני משער שאתה מבין , בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג וכו… ) כך מגדיר את פשע האפרטהייד :

    article 7 ( 2 )

    (h) "The crime of apartheid" means inhumane acts of a character similar to those
    referred to in paragraph 1, committed in the context of an institutionalized
    regime of systematic oppression and domination by one racial group over any
    other racial group or groups and committed with the intention of maintaining
    that regime;

    עיניך הרואות , עסקינן בדיכוי סיסטמטי , שליטה והפליה סיסטמטית , ממוסדת , של קבוצה אתנית אחת , על פני קבוצה אתנית שניה , הכל מתוך מגמה , משטרית ,לשמר שליטה ועליונות דנן ( והכל לצורך הענין , במסגרת של פשעים נ' האנושות ) .

    משמע : כל חלוקת משאבים לא פרופורציונלית , כל שלילת חירות או הגבלת תנועה , משטר צבאי , הפליה או השפלה סיסטמטית וכו…. יסתכמו במשטר אפרטהייד , שכן , הם ייחזו בעליל ליצור ולתחזק , שליטה יהודית ישראלית על פלסטינאים .

    במצב היום , יש כיבוש , לא אפרטהייד !! בשטחי A יש להם קונסטיטוציה ואינסטיטוציה שלהם , ובכלל שליטה שלהם . בשטחי C עסקינן בכיבוש צבאי חוקי , לא בקונסטיטוציה משותפת לאותה ישות מדינית או מדינה .

    ברגע שעסקינן בפלטפורמה משותפת של מדינה , אינסטיטוציה , וקונסטיטוציה , יתחיל הקטש הגדול !!

    להתראות

    אהבתי

  32. אל רום,

    שוויץ נשמעת כיום כסמל השלום אבל היו בה בעבר מלחמות, כולל מלחמות אזרחים על רקע דת (קתולים ופרוטסטנטים).

    בעיות בטחוניות קיימות גם בכל אחד מהפתרונות האחרים: שתי מדינות, מדינה דו-לאומית, המשך המצב הקיים.

    מבחינה מסויימת, יש בישראל כבר כיום ניצנים של הפרדה לקנטונים. למשל, מערכות חינוך נפרדות.

    מה ההגדרה של הרשות הפלסטינית? מדינת חסות? מבחינות מסויימות היא דומה לקנטון: כפופה לישראל אך אוטונומית במידה רבה.

    ————————————————————————————
    ד,

    שוויץ היא ארץ מגוונת מבחינה אתנית. תראה את השפות הרשמיות של הקנטונים השונים.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cantons_of_Switzerland#List

    בנוסף, אין אחידות דתית. יש קתולים ופרוטסטנטים, והפיזור הגיאוגרפי לא אחיד, כפי שניתן לראות כאן.

    המחלוקת הדתית הפכה פחות חשובה עם היחלשות הדת, אך הייתה חשובה בעבר.

    אהבתי

  33. אל רום,

    אני מדבר על פדרציה בהסכמה. צבא משותף, חלוקה לקנטונים עם ממשל עצמי ותקצוב עצמי מגביית מסים מתושבי הקנטון.

    לא כיבוש, לא אפרטהייד.

    בתוך כל קנטון יש מיעוט מהקבוצה השניה, ונוהגים בו באופן שוויוני.

    אהבתי

  34. מבקר , תקרא שוב עם כל הכבוד , נסה להפעיל קצת דמיון מודרך , אני לא רוצה להשתמש בביטויים קצת קיצוניים , אבל , עושה רושם , שאתה לא ממש מבין הלכי הרוח בעם שלך , הלכי הרוח הפלסטינאים , ותכל"ס המצב בשטח . אבל , טוב להעלות רעיונות , טוב לסער המוח , ברש"פ אומרים :

    מדיבורים , לא עושים ילדים !! בארה"ב אומרים :

    talking is cheap , wanting is good

    להתראות

    אהבתי

  35. אל רום,

    אני מדבר על אפשרויות לטווח הארוך. זכותך לחלוק עלי.

    בטווח הנראה לעין אני בעמדה דומה לתמריץ, כמדומני, שכל האפשרויות בעייתיות והמשך הסטטוס קוו נראה כמו הרע במיעוטו.

    אהבתי

  36. מבקר, המשך הסטטוס קוו זה מה שאנחנו עושים עם הערבים הישראלים, לא תמיד הם שומרים על הסטטוס קוו. המצב רק יחמיר. אם אתה מצפה לשויצריה ושהם יכתתו סכינים לשעוני קוקו זה חזון אחרית הימים. מכיוון שכל האפשרויות בעיתיות צריך שיטת הסלאמי, ליצור מצב של גידול אוכלוסין שלילי עם דחיקת רגליים שלהם גם בגבולות הקו הירוק וגם בגדה המערבי וביחוד בירושליים. שמעון פרס טען בזמנו שאם ניתן להם אז יהיה להם מה להפסיד ולכן הם יתפשרו. נאיבי. צריך שהמצב שלהם יהיה גרוע מהמצב של השכנים שלהם כדי שיהגרו. רק הגליה של משפחות שלמות, הגליה מרצון, רחבעם זאבי הציע את הפתרון היחיד.

    אהבתי

  37. מבקר ,

    הרי הבעיה הינה זו , שככל שציר הזמן חלף , נסגרו כל חלונות ההזדמנויות לטווח ארוך , ונשארנו רק עם היבטים דחופים ובוערים של הסכסוך ( לא משנה באיזה צד אתה , של המפה הפוליטית , מן הימין הקיצוני ביותר, עד השמאל הקיצוני ביותר ) .

    אז איזה טווח ארוך ? ציר הזמן , הלך וסגר עלינו הרי !!

    ועכשיו , צריך ברמות יותר ויותר מיידיות , תעצומות נפש וגוף , כוחות יצירתיים , יותר ויותר פנטסטיים , בשביל לצאת מצוק העיתים , ולמצוא פיתרון ( תהא באשר תהא , מכל צד של הקשת הפוליטית ) .

    אז לא מבין , מה הקשר בין קנטונים , שהם לחלוטין חסרי פשר , הגיון וזיקה , לבין פיתרונות שהם יותר ויותר מידיים , באשר שיא האי אמון , והחשדנות , והשנאה , הגיעו לשיא , וכך גם הלחץ החיצוני בינלאומי וכו… והוא עוד ילך ויגבר סביר להניח , תלוי בתרחושים אילו ואחרים .

    נ.ב. : תמריץ לחלוטין הזדהה עם ההסתייגות שלי מסיפוח , מדינה דו לאומית , ושאר עירובין ,מרעין בשין , ולא פעם , ולא פעמיים . לא שזה ישנה המצב כמובן , רק זכורני היטב …..

    להתראות

    אהבתי

  38. יש לי יותר מסתם תחושה , שהרבה מן ה – דיסאוריינטציה , נובעת פשוט מחוסר התמצאות גיאוגרפית , איך העסק נראה במציאות , חזותית . למי שמעונין , הנה מפה , שימו לב , השטח האדום , הינו אזור A, B גם יחד , והבהיר , שטח C , וראו :

    ברגע שמספחים את C , אנו קובעים את גבולות מדינת ישראל הרי , וכל מה שפלסטינאי , נכנס פנימה למובלעת , ואין גישה או מימשק לשום גבול חיצוני בינלאומי לפלסטינאים , הנה :

    https://he.wikipedia.org/wiki/הרשות_הפלסטינית#/media/File:Zones_A_and_B_in_the_occupied_palestinian_territories.svg

    להתראות

    אהבתי

  39. ועוד , שימו לב במפה , לפיזור העצום כמובן , התפזורת הבלתי נתפסת של שטחי A , ו – B , נסו קצת לדמיין איזה סיבוך ….. להתראות

    אהבתי

  40. אל רום,

    רטוריקת החלונות הנסגרים וההזדמנויות החד-פעמיות המוחמצות לא מדברת אלי.

    מהרבה בחינות המצב דווקא משתפר עם השנים. מדינות האיזור מתפוררות. הערבים מתישים את עצמם במלחמות בינם ובין עצמם. בעיית הפליטים הפלסטינים הופכת להערת שוליים דהויה בתוך בעיית הפליטים הסורים והעיראקים. הילודה הערבית בצניחה. ישראל משגשגת, והאוכלוסיה היהודית גדלה, מה שדווקא *פותח* חלון חדש של סיפוח האזור שממערב לגדר ההפרדה ואולי גם רצועה נאה ממזרח לו.

    תסיסה בקרב ערביי ישראל היא התפתחות מדאיגה ומסוכנת, אבל אפילו היא פותחת אפשרויות חדשות, ואני לא מרחיק לכת כמו אורי, אלא צנוע בהרבה: האם יש אמתלה טובה יותר לוויתור חד-צדדי על שטחי המשולש ותושביהם מאשר תסיסה מתמשכת בקרב ערביי ישראל?

    אהבתי

  41. מבקר טוקבקים ,

    אם היה לי ספק כלשהוא , שאתה מנותק לגמרי עם כל הכבוד , מן ההויה הישראלית ( לפחות ) , עכשיו , אין לי ספק כלל וכלל !!

    המצב משתפר ? מבחינתך , זה לא בעיני הישראלים אם לאיו , אלא בקשר ל :

    מדינות האיזור , פליטים , סיפוח , משולשים ….

    הכל , רק לא ישראלים , בני עמך שלך , מה חושבים , מה מרגישים , איך תופסים הדברים ….

    לא כל שכן , הקריאה הגיאופוליטית של המפה ….. אלא שבתת ההכרה שלך , משהו בכל זאת מבין , שהרי :

    בכל מה שציינת , לא היה ויתור אחד אפילו , פשרה אחת אפילו , קוהרנטית לפחות , יוצרת מציאות כוללנית , זאת כי אתה מבין היטב , כמה זה לא ריאלי , כל הכבוד מבקר !!

    להתראות

    אהבתי

  42. גיא, אל רום לא חולק על דעתו של מבקר או סותר אותה, הוא אומר שמבקר לא רואה את כל התמונה, הוא לא מציאותי,הוא מעלה אופציות לא ראליות, אבל בזה שמבקר לא מסכים להתפשר הוא מראה שבכל זאת הוא מבין שאין עם מי לדבר ואין פתרון כרגע שההצעות שלו הם רק תקווה.

    https://no666.wordpress.com/2015/10/15/%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%94%D7%A0%D7%A9%D7%A7-%D7%94%D7%92%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%90%D7%9F-%D7%97%D7%9C/

    אהבתי

  43. אני חושב שמה שקורה במזרח ירושלים מהווה מכה קשה לרעיון הסיפוח. הנה ערבים שסיפחת לפני כמעט 50 שנה, והם עדיין שונאים אותך ברמות קיצוניות ומוכנים להרוג בך מדי יום ביומו, מה שלא קורה בקרב ערביי ישראל.

    מלבד זאת, גם מבחינת המתמטיקה הדמוגרפית, סיפוח כפיתרון ליהודה ושומרון לא יכול להיות פיתרון סביר, גם בתסריטים הדמוגרפיים האופטימיים ביותר, עד סוף המאה הנוכחית. כתבתי על כך: http://tinyurl.com/lv7tmh7

    אהבתי

  44. אלרום , שתי התגבות האחרונות שלו בעיקר. בטווח הקצר-בינוני המשך הסטטוס קוו נראה כמו הרע במיעוטו. לטווח הארוך אני חושב שרעיון הקטנטונים נשמע כמו רעיון לא רע בכלל. כמו שהמבקר ציין צבא משותף נראה בלתי אפשרי כרגע (כלומר עד תהליך חילון באיסלם) , אבל יהיו כוחות משטרה קנטוניים כמו שיש עכשיו. אני מקווה ומאמין שלאור בעיות אינטגרציית הפליטים שאירופה הולכת לקראתם הם יהיו פתוחים בהרבה לרעיונות כאלו גם אצלם וגם אצלינו.
    ובא לציון גואל.

    אהבתי

  45. כל מצב שבו כספי המסים שלנו יממנו רווחה לפלסטינים בשטחים הוא קטסטרופה מבחינת ענייה היהודים של המדינה שלא יישאר להם כלום.

    אהבתי

  46. גיא ,

    אז אתה חושב , שהמשך הסטטוס קוו הוא הרע במיעוטו ? זוהי מחשבה אכזרית , קשה , אבל הגיונית , ואחוזה היטב במציאות לאור החלופות !

    אלא מאיי :

    שהמסקנה בדבר המשך הסטטוס קוו , הוא נגזרת של מה ? של ציר זמן שהולך וסוגר עלינו ועל כל הצדדים , שהרי :

    המירוץ , או ציר הזמן , מתחיל עם 1987 , והאינתיפאדה הראשונה . אם אתה בוחן את ציר הזמן , בטווחי זמן רחבים , אזי :

    ככל שאתה מתקדם על ציר הזמן , היאוש והחוסר תוחלת , וההקצנה , הולכים וגוברים !! עד יאוש טוטאלי בקרב שני הצדדים , עד אי אמון וחשדנות קשים ביותר .

    או כי אז , אנו בנקודת שפל , או בדרך לשפל יותר חזק , שממנו , קשה יהיה להתרומם , יותר ויותר קשה .

    אז אם אתה גורס שהסטטוס קוו הוא הרע במיעוטו , איך אתה חושב על קנטונים לטווח ארוך , ולא מובן , הקנטונים לטווח ארוך , או שהפתרון , יישומו יהיה בטווח הארוך ?

    אני כבר לא רוצה להביע דיעה על קנטונים , שזה רעיון , כל כך תלוש , שקשה אפילו לגחך עם כל הכבוד .

    תקרא שוב התגובות :

    צריך מימשל מרכזי , צריך חלוקה של משאבים , פערי הכוחות והיתרונות הם של הצד הישראלי , איך הצד הפלסטיני ישלים עם כך ?

    שמעת למשל על אקוויפר ההר ( מים ) ? חשבת על תנועה חופשית בכל רחבי המדינה ? חשמל ? תדרים אלקטרומגנטיים ? מאיפה ימריאו ? מנתב"ג ? איך יצאו ויכנסו ? בלי שליטה של השב"כ ? לזה הפלסטינים יאותו ?

    בא לציון הגואל , אתה רציני גיא ? אתה צוחק עלינו ….

    נ.ב : למען הסר ספקות , העלתי המפה , בין היתר , על מנת להביע שסיפוח שטח סי , קובע את גבולות מדינת ישראל , מן הירדן עד הים . משמע : מוכרזת ריבונות ישראלית טוטאלית , על כל השטח . כי אז , המשמעות הינה : דה יורה אפרטהייד , ודה פקטו אפרטהייד . שהרי , ייוצרו מובלעות פלסטיניות , בתוך מדינה מושלמת וריבונית . ומה יהא גורל התושבים שם , מה יהא מעמדם ? ברור שמי שמספח את שטח C , לא ממש מתכוון מניה וביה , גם לתת לכל הפלסטינאים אזרחות . או כי אז , לא תהא להם מדינה יותר בעתיד ( על פניו ברור ) וגם השטח אינו כבר כבוש . משמע , אפרטהייד , דה יורו , ודה פקטו .

    להתראות

    אהבתי

  47. אלרום , לגבי "הבא לציון הגואל" אכן אתה צודק.
    לגבי השאר לא ממש העמקתי ואיני מבין בהגדרות המשפטיות אבל נראה לי שכבר כ50 שנה אני חיים בטרטוריה ללא מפה. כל הזמן שואלים למה הפלסטינים יאותו , כשכמעט ברור שהם לא יאותו בטווח הארוך לשום פתרון שלא ידחוף המדינה היהודית לים התיכון שהרי הם אפילו לא מוכנים להכיר בזכות של מדינה יהודית בין הים לירדן.
    אז שלא יאותו לדבר … אנו נמשיך לחיות בנתיים בטרטוריה ונספק להקהילה הבינלואמית מפות כפי שירצו. תרצה הקהילה תאכל ולא תרצה לא תאכל …
    כפי שאמרתי נראה שבעתיד היא תהיה מוכנה ל"אכול" מפות שלא אכלה בעבר.
    הפלסטינים ימשיכו לפספס הזדמנויות ושהם יתחילו לשים לב לחלונות הנסגרים וההזדמנויות החד-פעמיות.

    ציר הזמן האינתיפאדות לא החל לדעתי ב1987 אלא בפרעות תר"פ (1920) , תרפ"ט (1929) והמרד הגדול 1936-1939. כהפלסטינים הבינו שמדינות ערב לא יעשו להם העבודה הם חזרו לסורם.

    אהבתי

  48. גיא ,

    אני בהחלט גורס , שפניהם לתורת השלבים וחיסול פיסי או רעיוני של מדינת ישראל .

    אלא , שאתה לא יכול להכחיש , שטקטית , הם מתנהגים וגורסים אחרת , ועשו ויתורים כואבים לשם כך ( סובייקטיבית , מספיקה כוס התרעלה ששתה עראפת , בהכירו במדינת ישראל , בנאומו בכנסת , וזניחה רעיונית ובפועל של דרך הטרור וההתנגדות האלימה , וכך גם ממשיכו , אבו מאזן ) .

    לכן , ציר הזמן , הטקטי , מתחיל עם 1987 , אבל , זה האסטרטגי , אתה אכן צודק , הרבה לפני .

    יש פה ושם הגדרות משפטיות , אפרטהייד וכו…. אבל , לא צריך להיות מומחה למשפט , אלא להציץ במפה , ולהבין :

    שסיפוח C , קובע את גבולות המדינה , ומה שנלכד בתוכה כאמור , חייבים להגדיר אותו , ולהתייחס אליו .

    להתראות

    אהבתי

  49. מסכים אלרום.
    כפי שאמרתי הסטטוס קוו הוא הרע במיעוטו . סיפוח C אינו כאמור הסטטוס קוו.
    הטוב שאפשר לשאוף אליו הוא הודנות של 10-15 שנה וסבבים חוזרים עד שישתנה משהו מהותי אצל שכנינו. אי אפשר לעשות שלום במעמד צד אחד.
    עד השלום יש לבנות קיר ברזל חיצוני איפה שאפשר וקיר ברזל פסיכולוגי פנימי.
    כשהצד השני יחל לחשוב ולהציע פתרונות פרגמטים בעצמו כמו למשל טיסות ל 20 שנה תחילה דרך ירדן אז אפשר יהיה להתגמש. עד אז לא מתחילים מו"מ עם עמדות סופיות.

    אהבתי

  50. סובייקטיבית , מספיקה כוס התרעלה ששתה עראפת , בהכירו במדינת ישראל , בנאומו בכנסת , וזניחה רעיונית ובפועל של דרך הטרור וההתנגדות האלימה , וכך גם ממשיכו , אבו מאזן

    אל רום.. באמת? אתה המציאותי אומר דבר שכזה? ערפאת שיקר בדרך לשיפור מצבו, כמו שמוחמד שיקר בזמנו ועל זה ערפאת התבסס. לא הוא ולא אבו מאזן זנחו את הטרור, כל פכולות הטרור שבוצעו בוצעו בתמיכת ערפאת והוראתו, היה צריך להרוג אותו רק אי אפשר להרוג חתן פרס נובל מול מצלמות הטלויזיה.
    וגם אבו מאזן רק פיסה אחת בתמונה הכללית, התפקיד שלו להזיק ככל היניתן מהמשבצת שלו. אל רום שאתה תאמין שערפאת או אבו מאזן רוצים רצו או ירצו משהו חוץ מלסובב אותך ומשפחתך על שיפוד?

    אהבתי

  51. גיא, אתה מתעלם מדבר אחד קטן אבל משמעותי. מבחינה אוביקטיבית הפיתרון הכי טוב לפלסטינים זה להסתפח למדינת ישראל ולהפוך לאזרחים שווי זכויות. זה יפתור להם את כל הבעיות מלבד הבעיה הלאומית.
    כל יום שעובר רק מקרב אותנו לזה.
    אם בשנות השבעים, השכונות במזרח ירושלים שהיום יוצאים משם מחבלים, היו רחוקות מהעיר פיזית אז עקב צמיחת האוכלוסייה הן היום חלק ברור מהגיאוגרפיה של ירושלים כמעט ללא יכולת הפרדה.

    כל יום שעובר הם נקשרים אלינו יותר ויותר. הכלכלה שלהם למשל תלויה בנו כמעט טוטאלית.

    מאיזושהי סיבה אתה מאמין שהסטטוס קוו מהצד שלהם יימשך גם עוד 50 שנה. הם יהיו בשקט, מפעם לפעם יעשו אינתיפאדה קטנה, יירגעו וחוזר חלילה וזאת בזמן שההיסטוריה הוכיחה אחרת.

    נהירת המוסלמים לאירופה תחליש עוד יותר את עמדת ישראל כי יצטרפו מיליוני מצביעים מוסלמים שהפוליטיקאים יצטרכו להתחשב בדעותיהם כדי להיבחר….

    אהבתי

  52. אורי , אני לא מבין , תקרא טוב מה שכתבתי , כתבתי , זניחה רעיונית וטקטית של דרך הטרור ( מה שהוא לא עשה לפני כן ) :

    ואכן , הוא ניהל משאים ומתנים , הכיר במדינת ישראל , זה לא כוס תרעלה בשבילו ? לא מבין אותך , כלומר לשיטתך :

    זה לא ביג דיל בשבילו ? מה רצית להביע אורי ?

    אבו מאזן למשל , נולד בצפת , וגורש ( קונסטרוקטיבית משם ) עכשיו מה :

    הוא מכיר , הוא הכיר בפה מלא , במדינת ישראל , וזכותה להתקיים . האם הוא לא שתה מכוס התרעלה לפי דעתך ? הוא ויתר על הרעיון , שאי פעם , הוא ישוב לתבנית נוף מולדתו ( לפחות לעת הזו , או בחיו אפילו ממש ) האם זו לא כוס תרעלה ? אתה רציני ?

    בכובע אחד אתה גורס , שהוא מת להשמידנו , ובכובע שני , הם מכירים במדינת ישראל ובזכותה להתקיים , ואם כך :

    אתה הרי מבין , כמה זה קשה , כמה זה מכאיב לאדם כזה . וכפי שגרסתי אכן , זה רק טקטי , ובסוף תורת השלבים , הם יגיעו לגבי דידם לדבר האמיתי , אבל :

    זה לגבי דידם כרגע , ערטיאלי לגמרי , וכל ראשי הביטחון מצהירים ומשוכנעים , וגם אני :

    הוא נגד אלימות , נגד טרור , הוא פשוט אדם מפוכח , ומבין שזה לא יועיל לו לתורת השלבים , אלא רק :

    יביא נכבות , ועוד נכבות ועוד נכבות , הרי :

    הוא טורח אינספור בזירה הבינלאומית , להכפיש את מדינת ישראל ופועלה , אז הרי בדיוק כך :

    הוא יאבד את היתרון האסטרטגי היחידי מבחינתו , כל פיגועי הטרור , כל פיגועי ההתאבדות , כל הזוועות שזה מייצר :

    מכרסם הרי בתדמית הקורבן הפלסטינאי לגבי דידו ,והוא אישית , בעיני הרבה יותר מדי פלסטינאים , מצטייר והצטייר כבוגד , משת"פ ישראלי , אז הרי אורי :

    אין לך מושג מי הוא , כלל וכלל , אתה לא מכיר אותו , והדור שלו , צר לי להגיד לך .

    להתראות

    אהבתי

  53. אל רום- הוא אומר. לא יותר מזה. רק אומר כדרך לזוז צעד קדימה על לוח השחמט, כשיהיה נוח לו הוא יגיד מה שתרצה, בפועל אף אחד מהם לא התכוון למה שהוא אומר ולא שתה את כוס התרעלה. זה עלבון לסוקרטס להשתמש בביטוי הזה.
    זה לא שונה מהמצב שלי שאני רוצה לרצוח אותך ומבקש שתפתח לי את הדלת ומתחייב שאחרי שאכנס אהיה ילד טוב. זה לא שונה מההסכם של האירנים עם האמריקאים תקרא את הלינק בתגובה ב 11:01
    כל הארועים ומעשי הרצח לאחרונה הם מבית מטבחו של אבו עבאס

    אהבתי

  54. לאחר שקראתי את ההפניות שלך, גם אם אומנם כל והוא משתף פעולה עם צהל, מה שקשה לי להאמין, אבל הם יודעים טוב יותר, זה עדיין רק משום שכרגע התקופה לא נוחה לו. לא שונה ולא פחות מאשר קודמו בתפקיד

    אהבתי

  55. אתמול בערב טען אבו מאזן : "ישראל הוציאה להורג ילד לא חמוש" • עכשיו נחשף השקר • צפו בילד המאושפז בבית החולים

    נו אז מה זה אם לא הסתה?

    אהבתי

  56. אנשי פת"ח, אתרים ויומוני הרש"פ קוראים להמשך האלימות

    בפת"ח נוקטים כפל לשון בנוגע לאירועים בימים האחרונים שאיש אינו יודע להגדירם, ורבים המונחים המתארים אותם כגון התעוררות, אינתיפאדה, זעם אל-אקצא וכיו"ב. מול הצהרות יו"ר הרש"פ על אי רצונו בהסלמה ולנוכח המשך התיאום הביטחוני מתפרסמות באמצעי התקשורת הפלסטיניים הצהרות של בכירים אחרים ומאמרי דעה המעודדים את המשך האירועים. מקצתם הזכירו את הסכינים כהגנה עצמית אחרים קראו לשמור על מתח מסוים של עימותים.

    לעתים בחרו דוברי הרש"פ להכחיש פיגועים ולטעון כי ישראל טופלת על הפלסטינים האשמות שווא כדי לחפות על הריגתם, למשל בניסיון הפיגוע באמצעות בלוני גז במחסום אל-זעים ב-11 באוקטובר טען דובר מנגנוני הביטחון של הרש"פ עדנאן אל-דמירי כי לא היה ניסיון פיגוע כלל וכי הפיצוץ נגרם מקצר חשמלי. ביומון הרש"פ אל-איאם נכתב: "ישראל פיברקה סיפור כוזב ומטעה על פיגוע לכאורה כפי שעשתה פעמים רבות בעבר".[1]

    בכותרת הידיעה נכתב: מחסום אל-זעים: "קצר חשמלי במכונית של תושבת [פלסטינית] הניע את הכיבוש לפגוע בה באמתלת פיגוע התאבדות".[2]
    בכיר בפת"ח: הדקירות בסכינים – הגנה עצמית
    חבר הוועד המרכזי של פת"ח עבאס זכי, אמר לסוכנות הידיעות התורכית אל-אנדול: "המאבק המזוין נגד הכיבוש הוא זכות לגיטימית שבשום אופן לא נבטלה, אולם הדבר דורש אחדות פלסטינית של כל הפלגים והקמת חדר מבצעים מרכזי וקביעת תכניות כדי שהמאבק המזוין יגבה מהאויב מחיר גבוה ויועיל לעם הפלסטיני. אנו שומרים על זכותנו למאבק מזוין שהיא אופציה שלא נשמוט אותה, אך יש לבחון מתי וכיצד משתמשים בה ומהי האווירה המתאימה [לכך]. כרגע אנו תומכים באינתיפאדה עממית שתבלבל את האויב ותשתק את ביטחונו ואת הכלכלה שלו ותעורר בעולם את השאלה איך נסיים את הכיבוש האחרון בעולם. החלטה על מאבק מזוין כעת תשרת את האויב משום שלו יש הכוח הצבאי לבצע הרג יום-יומי. אנו היום מגנים על עצמנו ונמשיך להגן על עצמנו. איננו תומכים בהסלמה, אך האויב הורג והורס ותוקף את ערינו וכפרינו. מושג ההגנה כיום משתנה מפלסטיני אחד לפלסטיני אחר – חלקנו מגנים באבנים וחלקנו מגנים בסכינים. אין אווירה של אינתיפאדה חדשה משום שאין אחדות פלסטינית. אנו כעת בדרך לארגן את השטח. כיום הצעירים פועלים ללא תכנון ומה שמניעם הוא מצפונם והדיכוי שבו הם חיים."[4]

    קריאה בדף פייסבוק בשם גוף בתנועת פת"ח: שימוש במזרקים עם חומר רעיל עדיף על סכינים
    בעמוד הפייסבוק שנקרא נציבות ההסברה והגיוס האידיאולוגי – תנועת פתח פורסם ב-8.10.15 פוסט הקורא להשתמש במזרקים מלאים במי אש או כל חומר רעיל אחר במקום בסכינים. כך נכתב: "בבקשה להפיץ את הפוסט כדי שיגיע לתושבי ירושלים מאחר שמדובר [בדרך] יעילה וקטלנית בהרבה מהשימוש בסכין. בשל הצבת מגנומטרים בכניסות לירושלים הכבושה כדי למנוע שימוש בסכינים בפעולות דקירה, יש דרך חדשה ופשוטה – שימוש במזרקים מלאים במי אש למשל, גז או כל חומר רעיל אחר."[9]

    אהבתי

  57. אורי , אז אני לא מבין , אתה חוזר על דברי , וגם מאתגר אותם , תראה מה כתבת :

    " לאחר שקראתי את ההפניות שלך, גם אם אומנם כל והוא משתף פעולה עם צהל, מה שקשה לי להאמין, אבל הם יודעים טוב יותר, זה עדיין רק משום שכרגע התקופה לא נוחה לו. לא שונה ולא פחות מאשר קודמו בתפקיד"

    אז כרגע התקופה נוחה לו משהו לגרסתך ,אז בדיוק לזה אני קורא :

    התנהגות טקטית ,לעומת זו האסטרטגית , ובטקטיקה ,זה מה שהוא נוהג במשך שנים , ושוב :

    למען חתירה לאסטרטגיה הגדולה , אבל : זוהי הטקטיקה , ואין , צל צילו של ספק לגביה !!

    אני לא מבין , תחליף האקדח בסכין , כי אתה יורה לעצמך ברגל אורי !! אני הרי בשום אופן לא הגדרתי אותו כציוני , כשוחר שלום של ממש , אלא כ :

    אדם מפוכח וריאלי , שמבין היטב את חוסר התועלת והתוחלת לעת הזו , באלימות וטרור , ולשם כך :

    הוא נושא ( לא בגאון ) אבל חורק שן , ונושא את התואר :

    משת"פ ישראלי / ציוני ….. הנה , זוהיר אנדראוס, העורך הראשי של העיתון הערבי "מע-אלחדת'" ראה מה כותב עליו ועל הרשות בבוז :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3759117,00.html

    ועוד , זוכר מה כתבתי על "דור הסעידים " ואיך שניכוו מאינתיפאדת אל אקצה , הכל לעומת דור " פראי האביב " הנוכחי , הנה , ככה בקטנה הכל אורי :

    http://news.walla.co.il/item/1730517

    להתראות

    אהבתי

  58. אורי , נפל לי אסימון , ועלה לי פופ אפ משהו :

    אתה הרי קורא קבוע של גיא בכור , ודי מחזיק ממנו הבנתי , אז הנה , כך הוא כותב :

    " במשך שנים מסיתה מנהיגות חמאס נגד פתח , כשבחודשים האחרונים מכנים שם את אבו מאזן " משת"פ של ישראל " , "בוגד " , " משטר כניעה " ועוד ועוד ….

    אין סיכוי שהוא יחלוק על כך שכך קוראים לו החמאס , ובכל רחבי העולם הערבי , ובכלל דור " פראי האביב " , האם לדעתך :

    אין הוא ( אבו מאזן ) שותה מכוס התרעלה ? ואפילו כך , עומד נכוחה !!

    שוב , זה טקטי , לא אסטרטגי , אבל , עד כה , נחרץ לגמרי !!

    גיא בכור פה :

    http://gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=2525

    להתראות

    אהבתי

  59. אורי , לגבי הסתה , זה אכן נכון שיש הסתה , ונכון , שאבו מאזן , לא מונע אותה כלל וכלל , וגם לא ימנע אותה , זה ברור !! אבל :

    זה ממש לא רלבנטי , לעובדה או למצב החד משמעי הזה , שהוא נגד טרור ואלימות פיסית . ואפילו תומך הדבר במה שאני מסביר :

    הוא זאב בעור כבש , אלא : שלא רק בדיבורים , אלא : עד כה , בבחינת " נאה דורש , נאה מקיים " , אלא שזה רק טקטי !! ובלונג רן , ברור , שבתוכו , היה שמח להיפטר מן הישות הציונית , מן מדינת ישראל , אבל אין זה משנה עובדות שהצגתי :

    הוא נגד טרור , נגד אלימות , והוא בפירוש אימץ את הנרטיב הישראלי והוא :

    שהפלסטינאים , בטיפשות שלהם , מביאים על עצמם , נכבה , ועוד אחת , ועוד נכבה ועוד אחת , והוא , לא טיפש , ולמד מן הישראלים !!

    וכפי שהוכחתי לך ( בקטנה , על קצה המזלג ) כל ראשי מערכת הביטחון וזרועות המודיעין , מאוחדים בדיעה זו . ועד כה , אם הוא צריך לשלם מחיר של תג או כותר של : משת"פ ציוני מתועב , הוא מוכן לשלם אותו !!

    להתראות

    אהבתי

  60. אורי , רק חשוב , שכחתי להדגיש , יש כמובן את ההיבט המאטריילי , שהוא כלל לא זניח . הרשות צריכה לקיים מנגנונים ותעסוקה למאות אלפי פלסטינאים שתלויים בישראל , והם תלויים לחלוטין כמעט בישראל בהקשר זה ( ראה עיכוב כספים למשל בזמנו על ידי נתניהו ושטייניץ ) . כמובן שאבו מאזן מבין , שאם הוא לא ישלם משכורות , אם לא תהא עבודה לרבים מבני עמו , הוא והרשות בצרות צרורות כמובן , זהו גם תמריץ לשיתוף פעולה עם ישראל בקטע הבטחוני , וגם תתפלא : שנאה איומה לחמאס , שנואי נפשו . ואין מה להרחיב בדבר . להתראות

    אהבתי

  61. בכור אמר לנסים משעל ברדיו 103FM כי גל הטרור הנוכחי אינו "טרור בודדים" אלא מתוכנן מלמעלה: "זה לא פיגועים של בודדים בגלל מה שהם רואים באינטרנט. יש פה מאבק של חמאס להפיל את הרשות הפלסטינית והוא שולח את האנשים האלה. אתה מקבל את זה בצרורות של שניים ליום ואתה תמשיך לקבל את זה. יש פה חמאס, יש פה מימון. הסרטונים האלה לא עולים סתם, מישהו מעלה אותם. יש פה אתרים שרובם פועלים מעזה. יש פה ארגון 'חיזב א-תחריר' שצריך להוציא אותו מחוץ לחוק. יש את אבו-מאזן שמשתמש במה שקורה ככלי פוליטי והוא לא רוצה שזה יסכן את הכיסא שלו ברמאללה. יש גורמים נוספים גם בקרב ח"כים ערבים. אף אחד לא נאיבי".

    אהבתי

  62. אל רום, לגבי התגובה שלך מ ה 03:21, שוב אתה חוזר על ליחס הגיון מערבי לכלב שוטה. זה לא עובד ככה, באותה מידה שמעון פרס אמר שערפאת יהפוך להיות הנשיא הראשון של המדינה הפלסטינית. זה פשוט לא ההגיון שלנו. אם הוא באמת היה רוצה למנוע את הארועים האחרונים הוא היה יכול, אם עבאס היה רוצה להשמיד את החמס הוא קיבל מספיק הזדמנויות לשיתוף פעולה עם צה"ל. הוא לא רצה. הוא מחזיק את המקל בשני הקצוות, הוא צועק מס שפתיים שזה לא בסדר שיש אלימות אבל בפועל הוא לא עשה את מה שצריך כדי למנוע את הארועים והוא מלבה אותם כדי שלא יגידו שהוא משתף פעולה. אי אפשר להיות עם כמו בלי. הוא ככה מקבל את הרצח של אזרחים מבלי שלכאורה הוא אחראי. הוא אחראי באותה מידה כמו החמס, הוא יכול היה למנוע את זה והוא עודד את זה בעקיפין. בעבר הסתבר שערפאת נהג באותה שיטה. היה צריך להרוג אותם מיד ולהמשיך להרוג. אז את מי יעלו עוד אחד שיושב בכלא ומצד אחד צריך להראות שהוא שונא אותנו אחרת הם יהרגו אותו ומצד שני צריך לעשות אתנו שלום? תמיד תמיד הם הרגו את אלו שרצו לעשות שלום. מאז המרד הערבי בבריטים אז הם רצחו יותר ערבים שרצו לעשות פשרות מאשר הבריטים והישראלים רצחו ערבים. זה לא ההגיון שלנו.
    וזה שהוא גורם לנו נזק עם האירופאים ובאום ובהאג?

    אהבתי

  63. אני מפרש את אבו מאזן כמו אל רום, בגישת בית הלל. אבל אבו מאזן לא יכול להתנתק כליל מעמו, ועמו לוחמני ומלא שנאה לישראל. גם אצלנו המנהיגים הכי מתונים, כמו משה שרת ופנחס ספיר, לא היו יכולים לשלוט בניגוד לרוח הציבורית.

    אהבתי

  64. אורי , אז שוב :

    הוכחתי לך , שהיה ויש שיתוף פעולה בין מנגנוני הביטחון ברש"פ , לבין צה"ל , שמנעו הרבה מאוד פיגועים , ובעיקר : סיכלו הרבה התארגנויות של החמאס , בלי שום חוכמות , תקרא שוב הלינקים , ותיווכח , אין חוכמות בכך !!

    האם זה יחזיק גם בעתיד ? האם הכל עשו ? ודאי שלאיו דווקא !!

    אבל , אבו מאזן , פר סה , כשלעצמו , נגד אלימות או טרור חסר היגיון , שמביא רק נזק לקוז הפלסטינאי , ומעדיף , דרכים יותר רכות , בשביל להוריד את מדינת ישראל ( ואגב אורחא , לגרום אפילו נזק יותר גדול תדמיתית בינלאומית , ובאו"ם ) הלינקים הוכיחו לך בעליל ( ואין זה בלתי כי אם , קצה המזלג ) . כל ראשי מערכת הביטחון , משוכנעים בכך .

    ודאי שהוא גורם נזק בזירה הבינלאומית , אבל מתי תשים לב :

    הוא קיבל את סמכות הבית דין הפלילי הבינלאומי בהאג , והתובע שם , התחיל לחקור ( חקירה ראשונית , preliminary examination ) רק אחרי :

    שכשלו השיחות , בתיווכו של ג'וק קרי אם אתה זוכר , ואז , הוא הפעיל מינופים ואיומים בדמותם בין היתר , של בית המשפט בהאג .ואכן , כך הוא מעדיף לפעול בעיקרון , שהרי אחרת :

    היה מעדיף את דרך הטרור , ולא דרך , שהטרור מנוגד לה !! שהרי מבאיש הדבר את תדמית הקורבן הפלסטיני . ואגב , התובע בהאג , לא מוגבל רק לפשעים ישראלים לכאורה , אלא :

    הוא בודק את כל ה – situation in palestine , וכל מי שנופל ברשת , נלכד !! והוא לא פחד , ולא פוחד , למה ? מכיוון שהוא לא עשה כלום בכיוון של טרור ואלימות , לכן , הוא גם לא פוחד שילכד ( בעיקרון , אבל לא לישון ) . אלא , שהוא ידע שהחמאס , שנואי נפשו ילכדו קרוב לוודאי ( פשעי מלחמה ונגד האנושות ) אם כי , הם עצמם כלל לא מפחדים , ובירכו על המהלך ( לא ניכנס , לסיבוכים פסיכים לגמרי ) .

    נ.ב. : הנקודה שהעלה תמריץ לגבי אבו מאזן , בהחלט נכונה .

    להתראות

    אהבתי

  65. אבו מאזן שמח שאחרים מוציאים את הערמונים מהאש עבורו. הגישה שלו היא הגישה המקובלת מזה שנים: זה לא אנחנו שיורים ורוצחים אלו אחרים לכן איננו אחראים. בישראל האחריות היא קולקטיבית.
    אני משוכנע שאם אבו מאזן היה רוצה לשנות את דעת הרחוב הוא היה מצליח. הוא לא רוצה או חושש.
    בכל אופן לב הבעיה הוא גם אצלך אל רום וגם אצל תמריץ במידת מה שאתם מנסים להתעקש ולחשוב שיש בצד השני מישהו שיחזיר את הכדורים שלכם רק אם תגישו אותם נכון. אין. אין מנהיג אין אופציה למנהיגות אין שום דבר גם בדמיון שאתם יכולים לעשות כדי שמלכת היופי תחליט לצאת אתכם

    אהבתי

  66. אורי , שים לב :

    אני מחריג את אבו מאזן , ברמה האישית , ומייחד אותו , אינדיבידואלית, כבעל תפיסה ייחודית של אורחות הסיכסוך ( לפחות בעוצמה ) . אל תטעה לחשוב מעבר לכך . גם אני בהתחלה התקשיתי להאמין ,וחקרתי היטב הדבר , והסתבר לי לתדהמתי , שכך הוא !!

    וזה שהוא פאסיבי מדי , לא משנה מן האבחנות כאמור .

    להתראות

    אהבתי

  67. אורי ציטט את בכור שאמר לניסים משעל שהמאורעות מאורגנים. אני חייב להסכים לכך. גם לסכינאות נערים יש יד מכוונת. כמו שגל הטרור הקודם (בשטחי יו"ש בלבד וגם מתון יותר) נעצר בדיוק לפני הבחירות האחרונות – כי למישהו בצד הפלסטיני היה אינטרס כזה, כן עכשיו מישהו עומד מאחורי הגל הנוכחי. מי שמבין איך בנויה החברה הפלסטינית (חמולות/מסגדים/קשרי משפחה/ארגוני עזרה/ ארגוני דת/ תשלום למקורבים/ שליחת ילדים למשימות משפחתיות ….) מבין שזה מאורגן כי מישהו מרוויח מכך. מי שחושב שהחברה הפלסטינית בנויה כמו החברה הישראלית באמת מתקשה לראות יד מכוונת והוא בטוח שמדובר בעבריינות רחוב שמקורה תסכול.
    מדובר בקמפיין לכל דבר ועניין.

    אהבתי

  68. מחשבות על פרשת נח (יאיר כספי):


    את פרשת בראשית סיימנו באדם המתקשה לקבל עליו את גבולותיו. משימת יצירתה של תרבות אנושית, שהוטלה על האדם, כפתה עליו ריסון יצרי שלא הרגיש לו טבעי. האדם הלומד להיות תרבותי המשיך לרצות לשכב עם כל מי שהוא חושק בו, ולהרוג את מי שהרגיז אותו. האדם המסוכסך עם עצמו רוצה להתעלות מעל נטיותיו הטבעיות כדי להתפתח מתוך חיקוי של יוצר גדול שנתגלה לו, וגם זומם להחליפו ולהשתלט על העולם.

    התוצר הסופי של יצר הרע האנושי הוא נטיית האדם לחשוב שהוא עמוד העולם והיקום לא יכול בלעדיו. המבול מגלה שהאדם לא הכרחי, ואם לא ישנה את דרכו, אפשר שהעולם יסתדר בלעדיו.
    הניסיון לחקות אלוהים הוא מנוע הצמיחה של ההתפתחות אנושית [אולם] המחשבה שהצלחנו להיות אלוהים היא יסוד המפלה האנושית. הצלחותיה של המהפכה המדעית המודרנית הביאה אותנו להאמין שנוכל לחרוג מכל הגבולות שנדמו לנו פעם כגבול האדם, ולזכות בחיים ואושר אין סופיים. פיטרנו שוב את אלוהים, שנדמה לנו כשריד מיותר של ימי האדם התלותי והלא מעודכן, ושמנו במקומו את האדם החדש ויצירותיו. היו שאמרו שהנעלה ביותר הוא הלאום, או שיטה מסוימת לארגון החברה האנושית, או המדע. היו שאמרו שאם מספקים את צרכיו היסודיים של אדם, מעניקים לו השכלה, ומקבלים אותו כמו שהוא, הוא יתגלה כיצור מופלא שראוי להאמין בו.

    האמונה באדם הביאה לאיסור בן זמננו לחנך ילדים. "הילד יודע", אומרת הגננת הפוסט מודרנית לאבא. אסור לנו לכפות עליו את ערכינו שאולי אינם "האמת שלו".
    הילד אלוהים.
    מחבר פרשת נח לא מנסה למצוא חן בעיני הקוראים, ולא מתפעל מהילדים: "יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו" (בראשית ח', כא')

    http://www.haaretz.co.il/literature/weeklytorahsection/.premium-1.2753487

    העיקר שתהיה בן אדם – פרשת השבוע ב"הארץ"

    אהבתי

  69. האמונה באדם הביאה לאיסור בן זמננו לחנך ילדים.

    הזכיר לי את דברי תומר פריסקו: אחד התהליכים המקיפים שעברה התופעה הדתית במערב במאתיים השנים האחרונות הוא התעצמותה של תפיסת הדת כתהליך פרטי וכמגע אישי עם האלוהות, וזאת תוך החלשותה של הדת כמערכת חברתית הנשענת על סמכות מסורתית והמכוננת קהילה.

    אם באמת הטראנס הומניזם יתקיים כבתחזיות אז אולי אפשר לקרא לזה המפלה האנושית.

    אהבתי

  70. באס: נמשיך בהתנגדות העממית; ישראל זוממת לשנות את הססטוס קוו בירושלים, נוקטת טרור ומוציאה להורג ילדים

    כמו באינתיפאדה הראשונה והשנייה, כך גם גל הטרור הנוכחי מנוצל ע"י המנהיגים והארגונים הפלסטיניים, בראשות יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, לתקיפת ישראל ולהאשמתה בטרור ובפשעים, תוך שימוש בעלילות ובאמירות שקריות. חלקם מרעיף שבחים על מבצעי פיגועי הדקירה ואף טוען כי הסכינים משמשים להגנה עצמית. הזרוע הצבאית של פת"ח גדודי חללי אל-אקצא קראה להסלים את הפיגועים.

    עבאס אינו קורא לאירועים האלימים, שברובם הם טרור סכינים, בשמם, אלא משתמש במונח "ההתנגדות העממית הלא אלימה" שהוא חרת על דגלו. שם זה מטעה משום שהוא אמור לשקף מאבק לא אלים כמו הפגנות ותהלוכות שקטות, אך בפועל הוא כולל בדרך כלל אירועים אלימים של השלכת אבנים, זריקת בקבוקי תבערה ושימוש במקלעי גולות שגרמו לעתים להרג ישראלים ולפציעתם. את המונח הזה הרחיבו עבאס ובכירי הרש"פ גם לטרור הסכינים שהוא המאפיין העיקרי בגל האירועים הנוכחי.

    לא זו בלבד שבכירי הרש"פ וראשה, מחמוד עבאס, לא מגנים את פיגועי הטרור בחודש האחרון, אלא הם מעודדים את המשכם ומציגים את הטרוריסטים כתושבים פלסטינים תמימים שישראל הוציאה להורג בטענת שווא, שהם באו לדקור ישראלים. הם מכנים את הפגיעה במפגעים "פשעי מלחמה" ואף מתכוונים לתבוע את ישראל בבית הדין הבין-לאומי. גם המונחים שהשתמש בהם עבאס, למשל: "טרור ממשלת ישראל ועדרי המתנחלים"; הוצאה להורג בדם קר"; המתקפה העוינת שישראל עושה" מסיתים לפעילות אלימה.

    אמנם עבאס הנחה את מנגנוני הביטחון שלו למנוע את הרחבת העימותים בשטחי הרש"פ והם אכן מבצעים מעצרים והוא גם נפגש עם אנשי פת"ח מן המחוזות השונים, כנראה כדי להורות להם לפעול להרגעת המצב, אך נראה כי הדבר נעשה מחשש לאבד שליטה על המצב וכדי לא לתת לישראל עילה לשוב ולהשתלט על השטחים שבידי הרש"פ.

    http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&ID=875141_memri&act=show&dbid=articles&dataid=3985

    אהבתי

  71. מאורעות תשע"ו
    בגולה זה היה "פוגרומים" ו"פרעות". בארץ "מאורעות", "מלחמות", ובהמשך אימצנו משום מה את המינוח של האויב – "אינתיפאדות". רק השם משתנה, אך זה עוד סיבוב לחימה נגד הערבים, שלא השלימו ולא ישלימו עם נוכחותנו באזור. למרות כל הרצף הרצחני, אין להם תשתית לבצע על בסיס יומיומי פיגועים עם עשרות הרוגים- כמו במלחמת אוסלו, אין להם כרגע יכולת להוציא המונים לרחובות כמו ב"אינתיפאדה הראשונה", וכמובן שאין להם יכולת לנהל מלחמה ממש, כי אין יותר "צבאות ערב". נשארה להם ההסתה הפרימיטיבית שמצליחה להלהיב בני נוער של חברה רקובה ואבודה,

    זה גם סופם של סיפורי ה"מצוקה" ו"הדיכוי". טכנאי "בזק" רוצח בירושלים אינו מובטל ומסכן. יש לו משרה, רכב, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות וחופש תנועה ועבודה בכל הארץ. כך גם המחבל שעבד בבית לוינשטיין, והמחבלת מעפולה, אם לילד ובעלת תואר אקדמאי. לא דיכוי, לא כיבוש, לא מצוקה. קנאות איסלאמית ושנאת ישראל,

    כל זה מתרחש למרות שהערבים בארץ יודעים היטב שהדבר היחידי המציל אותם מגורל אחיהם במזה"ת הוא ישראל וצה"ל. אך הם יודעים שישראל מסונדלת ומסובכת מבית ואינה מסוגלת לשלול ת.ז. כחולה מתושבים עוינים במזרח ירושלים ומערבים ישראלים ולא לגרש מחבלים מיו"ש. …. מדוע? כי ההנהגה הישראלית אינה קובעת.
    מי שקובע היא חבורה מצומצמת של שופטים בבית המשפט העליון, הבוחרת את עצמה, ושמשתמשת בציניות בחוקי היסוד כדי להנהיג את האג'נדה הפרטית שלה. כפי שהם אינם מתירים סילוק מסתננים מאפריקה, הם לא יתירו שלילת אזרחות מערבים וגירושם, כלומר לנצח באמת את מסע הטרור.
    לכן עד שלא יילקח השלטון ממערכת המשפט ויוחזר לנציגים הנבחרים, אנו נלך לבחירות לקבוע את מימדי האופוזיציה לשלטון האמיתי.

    על איזה חוב הוא מדבר?

    אני חושב שהוא מגזים מעט בהאשמתו את בית המשפט העליון כי לא מדובר במספר פרסונות שיושבות שם – מדובר במשהו הרבה יותר רחב מזה. מדובר בתפיסת עולם ובאליטה משפטית/תקשורתית שרואה את עצמה כ"ציבור הנאור" ושסוברת שכל ענייני העם – כלכליים, חברתיים, מדיניים, ועוד צריכים לעבור דרך תפיסת עולמם כי "הכל שפיט".

    אהבתי

  72. יאיר, הופתעתי מההתנסחות המתלהמת, אבל אז הבנתי שזה רק ציטוט. זה נכון שבית המשפט העליון שולט בלי לקבל אחריות מלאה, וזו בעיה. עם זאת, תרומתו למעמדה הבינלאומי של ישראל היא רבה.

    העצני מתעלם מכך שרוב רובם של הערבים אינם משתתפים בטרור. אולי תומכים בו בלבם אך לא פעילים. בסך הכול המפגעים הם מתי מעט. השאלה למה אין טרור המוני מעניינת לא פחות מהשאלה למה יש טרור של יחידים.

    אורי, לא הבנתי למי אני משמש גננת.

    אהבתי

  73. התרומה של בית המשפט העליון למעמדה של ישראל היא רבה, אבל כשלוקחים בחשבון את החיים שלנו וחיזוק הביטחון הלאומי כאן – היא מתגמדת.
    זה פסול שגוף בלתי נבחר שולט כאן בחיים בניגוד לרצון הרוב ובניגוד למסורות הקיימות. לא רק שזה אנטי-דמוקרטי – זה מסלול לא נכון לעיצוב חברה וליצירת מכנה משותף רחב (אפילו ח"כים נבחרים פותרים את בעיותיהם בניהם בעזרת פניה לבג"ץ).

    אני אישית לא מאשים דווקא את אהרן ברק כי אני מבין שמטלה כזאת גדולה לא הייתה יכולה להתבצע ללא תמיכה מסיבית מצד חוגים נוספים.
    אני לא מצטער על המהפכה שיצר כאן ברק. היא קידמה אותנו רבות, אבל היא הגיעה למקום לא בריא והוציאה את כל המערכת הפוליטית מאיזון, ובעיקר היא גרמה לאיבוד אמון הציבור במערכת המשפטית.
    והגיע הזמן לחזור לאיזון.

    אהבתי

  74. תמריץ, אתה צריך להתחיל למחוק ללא אזהרה או התיחסות, תגובות לא ראויות שפוגעות באנשים. אתה סובלני מאד ויתכן שאתה רואה במחיקה כשלון אישי של הגישה הסובלנית הזו אבל יש יוצאי דופן.

    אהבתי

  75. אני לא חושב שצריך למחוק תגובות אלא לחסום מי שעבר את הגבול.
    התגובות האישיות לאחרונה ירדו לדיוטא תחתונה וכדאי שתמריץ יעשה משהו.

    אהבתי

  76. בקשר לביקורת שלך תמריץ על העצני:
    אכן רוב רובם של הערבים אינם משתתפים בטרור, והמפגעים הם מתי מעט.

    התשובה לשאלתך "למה אין טרור המוני?" היא לדעתי כיון ש:

    1. הפלסטינים (בעלי הדעה ובעלי ההשפעה על המתרחש ברחוב) מבינים את המשמעות של המצב באזורנו. הם אינם רוצים מדינה שתראה כמו סוריה או לבנון (או בסגנון מה שראינו אתמול בתחנה המרכזית בב"ש).

    2. לערביי יו"ש אין את הכלים המספקים בשביל לפגע בצורה המונית כי הם כלואים בין מנגנוני הרשות (שמשחררת את החוט לפי הצרכים שלה) לבין צה"ל.

    3. ערביי ישראל, גם אם תקום מדינה פלסטינית, יזדהו איתה ויבקרו בה אבל לא יעזבו את חייהם בצד הישראלי. לכן למה להם להתערב בשלב זה ולהשתתף בטרור? זה יקדם תוכניות כמו של ליברמן לסיפוח אום אל פאחם לרשות הפלסטינית.

    אהבתי

  77. אני [כמעט*] מקבל את טענתך שיחס הערבים למדינת ישראל הוא "תקווה אישית ויאוש לאומי".

    נתונים שמחזקים את דבריך מופיעים היום באתר מידה**:
    "ביוני האחרון פרסם מכון וושינגטון סקר ממנו עולה כי 52 אחוז מערביי מזרח ירושלים היו מעדיפים להחזיק באזרחות ישראלית על פני פלסטינית. מנגד, 60% מהם גם מצדדים במאבק מזוין נגד ישראל ו-39 אחוז תומכים בחמאס."
    [שווה לקרוא את הכתבה** כי היא מתייחסת להשלכות של חלוקת ירושלים]

    אני אישית לא מסכים לחלוקת ירושלים ומסירתה לרשות הפלסטינית, אבל גם לשיטת "ירושלים שחוברה לה יחדיו" ניתן להקים רשות מונציפלית נפרדת עבור מזרח ירושלים. כזאת שתוכל לשפר את חיי התושבים. מה שהופך עיר ל"חוברה לה יחדיו" זאת לא הגדרה מונציפלית כזאת ואחרת, אלא מרקם החיים, התחבורה ואיכות החיים. גם ב"גוש דן שחובר לו יחדיו" יש מספר רשויות מונציפליות (ת"א, רמת-גן, גבעתיים, ….) וזה שביום הבחירות כל אחד מצביע לעירייה אחרת, זה לא מפריע ליכולת התנועה, העבודה ושאר חלקי החיים. גם גבול מונציפלי עובר בין נצרת לנצרת עילית ואין בכך בכדי לגרום לקו גבול מדיני לעבור בתוך הגליל.

    כמובן בכדי שהחלוקה הזאת לא תגרור איבוד שליטה ביטחונית (כי בכל-זאת ירושלים המזרחית שוכנת בקרבה רבה לרמאללה רבתי), צריך לחבר את ירושלים למעלה אדומים (פיתוח E1) [ראה בכתבה הנ"ל** את דברי עוזי דיין. הוא מוסיף את נושא בקעת הירדן כחלק מתפיסתו הביטחונית/תכנית אלון]. הגב המזרחי הזה (מעלה אדומים והחיבור אליו) חיוני, וגם לשיטת השמאל המתון מעלה אדומים היא חלק מגושי ההתישבות שישארו בידינו [וכנראה זאת גם הסיבה שבאזור זה יש התנחלויות חילוניות או חילוניות-דתיות ולא ההארד-קור המתנחלי הרגיל]. לא לחינם בניה ב-E1 הפכה לעניין כל-כך מהותי מצד האמריקאיים והם אוסרים כל בניה שם. בניה שם למעשה תפרק את רעיון המדינה הפלסטינית כי בכך נשבר הרצף בין שומרון ובנימין לבין יהודה.

    סליחה על האריכות.

    ———————–

    * לא ברור שמדובר בעניין לאומי. יש כאן משקעים דתיים חזקים מאוד וגם אתניים, אבל לעת עתה נסתפק בהגדרה "לאומי".

    **
    http://mida.org.il/2015/10/19/%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90%D7%AA-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%96%D7%95-%D7%9C%D7%90-%D7%90%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%92%D7%93%D7%A8-%D7%90/

    אהבתי

  78. כתבה טובה, כמה פסקאות ממנה שלא העלה יאיר:

    "ב-1993, עמד דיין, אז ראש אגף התכנון בצה"ל, בראש המשלחת הביטחונית של ישראל לשיחות עם הפלסטינים בתחילת הסכמי אוסלו. במהלך השנתיים שבין ספטמבר 1993 (אוסלו א') לספטמבר 1995 (אוסלו ב') נרצחו בפיגועי טרור 164 ישראלים ומאות נוספים נפצעו.‏ "באותה תקופה שוחחנו עם הפלסטינים בחדר על אופק מדיני לכאורה, אבל בחוץ השתולל טרור קטלני בעשרות מונים יותר מהיום", אומר דיין. "כל מי שטוען שמו"מ עם הפלסטינים ירגיע את השטח בירושלים לא יודע על מה הוא מדבר.
    גם הכלכלה לא משחקת תפקיד כי שתי האינתיפאדות האחרונות פרצו על רקע מצב כלכלי טוב יחסית של הפלסטינים".

    "אם חלילה יוחלט היום לחלק את ירושלים נהיה עדים לשני תהליכים דומים. מצד אחד – עזיבה של יהודים את העיר, יהודים שלא יהיו מוכנים לחיות לאורך קו ספר, ומצד שני כניסה המונית של ערבים אל תוך תחומי ירושלים היהודית, כדי שלא להפסיד את מעמד התושב שלהם ואת הזכויות שנגזרות ממנו. כיום אין בנמצא כלים משפטיים שיכולים לעצור זאת".

    לגבי הרשויות המוניציפליות הנפרדות, האם זו לא תיצור ניתוק והפרדה של העיר בפועל? אנחנו מקווים שכמו חיפה ערבים ויהודים יחיו יחדיו, אלא שירושלים לא מנותקת ויש לה רצף טריטוריאלי עם איזורים פלסטינים ויש לפלסטינים גם עניין מיוחד בה כך שהפתרון היחידי צריך להיות על ידי צמצום האכולוסים הערבים בה, כמו שמשתמע מדברי עוזי נרקיס.

    לגבי דעתו של יאיר על כך שהפלסטינים רובם מבינים שעדיף להם להיות ישראלים מאשר פלסטינים, לא תמיד ההיגיון עובד. בדרך כלל מיעוט פנטי מניע את הגלגלים וקובע את התוצאה לרוב. הדור הצעיר לא מבין את המצב ולא יכול לשפוט בצורה שקולה.

    והמשפט הזה לגבי בג"ץ פשוט שווה שיחזרו עליו:

    זה פסול שגוף בלתי נבחר שולט כאן בחיים בניגוד לרצון הרוב ובניגוד למסורות הקיימות. לא רק שזה אנטי-דמוקרטי – זה מסלול לא נכון לעיצוב חברה וליצירת מכנה משותף רחב (אפילו ח"כים נבחרים פותרים את בעיותיהם בניהם בעזרת פניה לבג"ץ).

    אהבתי

  79. אורי,
    תושבי מערב ירושלים לא מבקרים במזרחה, פשוט כי אין להם מה לעשות שם. לכן רשויות מוניציפליות נפרדות לא הן אלו שיצרו ניתוק והפרדה של העיר. מי שרוצה לאחד את ירושלים צריך שהשכונות הערביות יהיו מאוגפות ממזרח בהתיישבות יהודית עירונית באזור מעלה אדומים (מצפון למעלה אדומים, מדרום לה ובעיקר ממערב לה). אחרת, השכונות הערביות חיות ברצף טריטוריאלי/תרבותי/בטחוני עם רמאללה מצפון ובית-לחם/בית-סחור מדרום.

    שכונות יהודיות חדשות יפחיתו את סך אחוז האוכלוסייה הערבית בירושלים, ולא הדרתם של ערבים מביתם.

    ההתיישבות בירושלים, המקובלת הן על השמאל והן על הימין, חושפת את הצביעות של השמאל. השמאל מאשים את המתנחלים בהפקעות שטחים כאשר רוב רובה של ההתישבות ביו"ש לא בוצעה על אדמות פלסטיניות בעוד שההתיישבות היהודית בירושלים לוותה בהפקעת קרקעות מסיבית לאחר 67.

    http://tinyurl.com/nkuxz86

    אהבתי

  80. אורי ויאיר ,

    לא מובן , באיזה עולם אתם חיים . ממתי בוחרים שופטים על ידי הריבון הטבעי ( הציבור, העם ) .

    את הרמטכ"ל העם בוחר ? את הסטטיסטיקן הממשלתי העם בוחר ? את מפכ"ל המשטרה העם בוחר ?

    אילו מינויים מקצועיים . המינוי הכי מקצועי , המקצועי הכי מקצועי ואכזרי , הינו שופט ! אז איך העם יבחר ?

    אז יש שרשרת ייצוגית בבחירה . אז כך אכן שופטים :

    ישנה ועדה לבחירת שופטים , והיא מורכבת , בין היתר , מנציגי הריבון הטבעי , משמע :

    חברי כנסת .

    אתם מנותקים לגמרי !! תפסיקו לקרוא מנטרות ממוחזרות , ושוב למחזר אותן .

    והשופטים , שופטים על פי חוק , רק על פי חוק !! הם מפרשים החוק , אבל קודם כל , על פי הכתוב , על פי רצון המחוקק , משמע :

    רצון הציבור !! אלא , שכפי שהסברתי לא פעם , הציבור עצמו , לא יכול להבין תמיד , את מעשי החקיקה והשפיטה , זה טבע הדברים . זה טבע העולם , בכל מקום !!

    להתראות

    אהבתי

  81. אל רום, התפיסה שלך שהשופטים הם מקצוענים טהורים ומנותקים מהשקפת עולם פוליטית, אינה עומדת במבחן המציאות לדעתי.

    אהבתי

  82. תמריץ , הסברתי לך והוכחתי לך כבר בעבר , אתה גם עם כל הכבוד, לא מבין בדבר , ואין גם סיכוי שתבין עם כל הכבוד . להשתמש גם בביטוי : טהורים ומנותקים , זוהי רטוריקה די זולה !!

    יש להם פשוט הנדוס מסויים במוח , ביכולות , שמאפשר להם , הפרדה בין רגש לשכל , ברמות שהם לא מצויות אצל אדם מן היישוב , נקודה !!

    ואם רק תשים לב , כולם מאשימים השופטים :

    הימין גורס , שבג"ץ זה סניף של אחמד טיבי !! שהם אוהבי אדם , אבל שונאים את עניי עירם ( דרום ת"א נ' אריתראים ) .

    השמאל גורס , במשך עשרות שנים , הכשיר בית משפט עליון , את הכיבוש , את ההתנחלויות , את דיכוי האוכלוסיות הכבושות וכו…..

    פמניסטיות , וואלק מתלוננות על עונשים קלים כמו נוצה ברוח , לאנסים , חצי שנת עבודת שירות , במקום 16 שנים בכלא ( אראה לך הפסק דין ) .

    גברים , איפה טובת הילד ? קורעים ילדים מאבותיהם , בשם איזה קוקוריקו מגדרי נשי , חרבנות של שופטים .

    חרדים , וואלק , אי אפשר לתת איזה סטירה לילד ? בבחינת : " חוסך שבטו ,שונא בנו " מה זה ? זה תקיפה ? על זה יישב בן אדם בכלא ?

    סוציאליזם נ' קפיטליזם , למות מצחוק , מאשימים אותם , בקשרי הון שלטון , מאשימים אותם בעוני , וכאן , גם מימין ,גם משמאל , ובסוף :

    כולם עותרים לבג"ץ , נ' רשויות ציבוריות , וזועקים בכובעם השני :

    אקטיביזם שיפוטי , חסר הגיון , הזוי ומגוחך . אתה תמריץ :

    סטטיסטיקאי ? מה הייתה המסקנה שלך , כולם מאשימים אותם , וכולם יריבים בינם לבין עצמם , ובליבות המחלוקת .

    עזוב תמריץ ….. להתראות

    אהבתי

  83. רק תוספת קטנה גדולה :

    חרדים מאשימים כאמור, וחילוניים ? וואלק :

    בית משפט של תיאוקרטיה : דחה נישואין אזרחיים , אוכל כשר , שבת יום מנוחה ועסקים וכו…..

    אתה לא יודע אם זה בית משפט אזרחי , או פקינג :

    איזה סנהדרין גדולה .

    מה נאמר , מה נוסיף תמריץ …..

    אהבתי

  84. לפי הקישור של אורי הדרך הטובה ביותר זה התעלמות מהם ורק אם זה לא עובד אז סוגרים/עוזבים את הבלוג. אני מהבוקר בשלב ההתעלמות.

    אהבתי

כתיבת תגובה