שימו לב לבן קרסון

בימים האחרונים מתרחש מפנה בזירה המשונה מאין כמוה של המירוץ למועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב. דונאלד טראמפ, שעד עתה הוביל בביטחה, מאויים על ידי מועמד אחר, גם הוא חסר ניסיון פוליטי וכזה שהממסד הפוליטי מביט עליו בחשדנות. זהו ד"ר בן קרסון. קרסון הוא אדם מאוד יוצא דופן. הוא מנתח מוח דגול, הראשון בעולם שהצליח להפריד תאומים סיאמיים שחוברו בראשם. הוא אדם שחור, זן נדיר במפלגה הרפובליקנית. אתר וואלה ערך עליו כתבה נרחבת היום.

קרסון הוא לא טראמפ. סגנונו צנוע, ההיפך הגמור מהבומבסטיות הריקנית של טראמפ. בדעותיו הוא שמרן שמציית לכללים הרגילים של השמרנות הרפובליקנית – התנגדות חריפה לרפורמת הבריאות של הנשיא אובמה, התנגדות להגבלות על נשיאת נשק, התנגדות להפלות, התנגדות לנישואים גאים, קריאה לצמצום ההגירה הלא חוקית, תמיכה ברפורמת מס קיצונית שתנהיג שיעור מס הכנסה אחיד (flat tax). כנוצרי אדוק, ביטא השקפה בריאתנית וספקנות כלפי תיאוריית האבולוציה. באתר הבית שלו הוא מדגיש כמובן את תמיכתו האיתנה בישראל.

במפלגה הרפובליקנית תמיד זכו להצלחה בסבבים הראשונים מועמדים קיצוניים שקסמו לאגף השמרני ביותר במפלגה, אבל בסופו של דבר הם הושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה הפוליטית. יכול להיות שגורלו של קרסון יהיה שונה. ראשית, המפלגה הרפובליקנית הקצינה ומתאים לה למנות עתה מועמד קיצוני מהרגיל. שנית, עד עתה שום מועמד אחר, מלבד טראמפ הלא כשיר בעליל, לא הצליח לצבור קצה קצהו של מומנטום. שלישית, קרסון אינו סתם אחד. הישגיו כרופא הפכו אותו לגיבור כל אמריקני. כמנתח מוח פורץ דרך הוכיח יכולת עמידה בלחצים ובאתגר שהולמת נשיא. צבע עורו הופך את סיפור עלייתו מאשפתות לאגדת סינדרלה, ויכול לשמש בידי המפלגה הרפובליקנית כראייה לכך שאינה גזענית. אם קרסון יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות, יהיה זה מחזה שלא ייאמן: מדינות הדרום, הנשלטות עדיין בידי מורשת הקונפדרציה, יצביעו בעד מועמד שחור, בעוד שהמדינות הליברליות הגדולות יצביעו בעד המועמדת הדמוקרטית הלבנה.

קרסון הסתמן עד עתה כלא מתוחכם מבחינה פוליטית וכנטול סקרנות אינטלקטואלית בנושאי מדיניות. הדוגמה שהכי הובלטה בתקשורת האמריקנית קשורה אלינו – הוא לא ידע מהי הכנסת. היו לו התבטאויות מוזרות בנושאי הומואים (טען שהעובדה שאסירים בכלא מקיימים יחסים אלו עם אלו מוכיחה שלהיות הומו אינו עניין מולד), אם כי אחר כך התנצל ואמר שתומך בזכויות שוות לזוגות חד מיניים, אך לא בהכרה בנישואיהם. נטייתו לקיצוניות הובלטה בשלל אמירות משונות – הוא השווה את רפורמת הבריאות לעבדות והביע חשש שהנשיא אובמה יבטל את בחירות 2016 באמצעות הכרזה על מצב חירום. באשר להסכם עם אירן, אמר שנכונותו של אובמה לחתום עליו היא התנהגות אנטישמית.

אדם אחר לא מתוחכם מבחינה פוליטית, ג'ורג' דבליו בוש, כבר כיהן שמונה שנים כנשיא. אם הממסד הרפובליקני ישלים עם מועמדותו של קרסון, סביר להניח שהוא יקיף אותו ביועצים שיסייעו לו להימנע מלפלוט שטויות קיצוניות. כך שאפשר לדמיין מצב שבו אחד כמו קרסון הוא מועמד רציני (בעוד שאי אפשר בשום פנים לדמיין זאת לגבי דונאלד טראמפ). בכל אופן עולה השאלה מדוע המפלגה הרפובליקנית, מפלגה שנהנית מתמיכתם של שישים מיליון אמריקניים, לא מצליחה להעמיד מועמדים הולמים יותר למשרה הרמה בעולם, גם אם לא הפרידו אף פעם תאומים סיאמיים.

81 תגובות בנושא “שימו לב לבן קרסון

  1. לגבי השאלה מדוע המפלגה הרפובליקנית, מפלגה שנהנית מתמיכתם של שישים מיליון אמריקניים, לא מצליחה להעמיד מועמדים הולמים –>

    תשובה : מי , חוץ מאגו מנייאק ירצה בכלל להיות נשיא? אף אדם שפוי כנראה
    לא רוצה להיות הנהג של משאית ללא בלמים.

    אהבתי

  2. תודה על הפוסט תמריץ . הפוסט מציג סיבוכים בלתי נתפסים , אבל :

    כמה מצער , שמומחה לנויירולוגיה , לניתוחי מוח , לא מבדיל , ולא יודע להבדיל בין :

    הומוסקסואליות , לבין משכבי זכר .

    כל הכבוד !! ממי נוושע ?

    להתראות

    אהבתי

  3. צודק , אבל רובם היו מפעם 🙂 לפני הדמוקרטיה המודרנית.
    לפני שצרציל אמר שהטיעון הטוב ביותר נגד דמוקרטיה הוא שיחה של 5 דקות עם הבוחר הממוצע.

    טוב , אז קצת בשביל להציל את כבודי – כמה אימרות שפר וציטוטים…..
    אגב ,
    וושינגטון וג'פרסון היו בכלל אנרכיסטים

    Government is not reason; it is not eloquent; it is force. Like fire, it is a dangerous servant and a fearful master.
    וושינגטון

    A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take away everything that you have
    ג'פרסון

    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.

    רוזוולט(X1)

    אהבתי

  4. הקשבתי עכשיו לנאום מכונן של ד"ר קרסון.
    זו אסוסיאציה מפתיעה, אבל משהו בסגנון הדיבור ובהתלהבות מהרעיונות השטחיים של עצמו הזכיר לי דווקא את יאיר לפיד, פלוס הדיבורים על ג'יזס.

    אהבתי

  5. נו , לפחות הוא לא עיתונאי יהודי….
    בפעמים הקודמות זה הביא למהפכות עולמיות …ראה .. מארקס,אנגלס … הרצל
    וכמובן שלי ויאיר.
    רגע , האם מדובר באותו מנתח מוח דגול לו שילם שמעון חש את כספי
    הלוואת הסאב פריים שלו ובתמורה הד"ר השתיל לו את מוחו של גדרון נש?
    דווקא התחלה לא רעה 😉

    אהבתי

  6. עורבה פרח. הם יתישו את עצמם, קודם ירקדו האטרקציות, המועומדים המשונים, ואז תתיצב המערכת ויתחילו להיות רציניים. אולי יהיה לך המשך לכתבה הזו מחר לאחר שנשמע את תוצאות הדיביט הבא מקליפורניה.
    הרפובליקנים שתומכים בו עושים זאת כדי להראות שהם לא גזענים, למרות שיכול להיות שהגענו לימים טובים והם שוקלים אם אפשר למשוך קולות של דמוקרטים שחורים וזה די דומה למצב אצלנו כששוקלים על לעשות הסכמים עם הערבים.
    מה שפעם היה טאבו, כבר נחשב לאופציה באופק אבל היא לא מתממשת ברגע האמת.

    אגב לגבי ההערות שנראות לנו משונות כמו זו על אובמה שיכריז מצב חרום לדחות את הבחירות, זה הלך רוח שמקובל אצל הרפובליקנים ביחוד בדרום, נראה להגיון שלנו לא מציאותי אבל הם שונים מאתנו. אפילו הטעויות שהוא לכאורה עושה בחלקן לפחות מחושבות כדי לקלוע לטעם קהל מסוג מסויים.

    הוא לא יהיה נשיא, לא הוא ולא טראמפ. יש עוד 10 ויכוחים טלויזיונים וזה הרבה זמן.
    ומי יודע אולי באמת אובמה יפתח במלחמה נגד אירן יכריז מצב חרום ידחה את הבחירות ויתמם שהוא היה מהתחלה יד אחת עם נתניהו אז מה רוצים ממנו.

    לקלינטון יש כל כך הרבה כסף לבחירות שקשה לראות מישהו עוקף אותה, ימאס לשמוע על חשבון האי מייל שלה מישהו ישכב על הגדר בשבילה וזה יסתיים והיא תתחזק.

    אני היתי ממליץ לה להכריז שהיה לה רומן מחוץ לנשואים עם מישהו ידוע, איזה טייס חלל לשעבר, זה יתן זריקת מרץ לזכויים שלה, או לפחות שהיה לה רומן עם חברה באוניברסיטה, או עם ברוס ג'אנר.

    אהבתי

  7. בדיון לעיל מועלית האפשרות שהמירוץ הרפובליקני לנשיאות למעשה לא יוכרע עד ועידת המפלגה. במקרה כזה יהיה צורך במשא ומתן בין נציגי המועמדים השונים להסכמה על מועמד אחד. דבר כזה לא קרה מאז מלחמת העולם השנייה.

    אהבתי

  8. נושא קרוב לליבו של תמריץ

    יעד הגירעון המקורי שנקבע לתקציב הממשלה בשנה הבאה (2% מהתוצר) אינו בר השגה – כך קובעת קרן המטבע הבינלאומית בדו"ח השנתי על כלכלת ישראל שמתפרסם היום (ד').
    המשמעות של הפחתת יעד הגירעון ב-0.5% מהתוצר היא צמצום של יותר מ-5 מיליארד שקל בפער שבין הוצאות והכנסות הממשלה. המלצת קרן המטבע עומדת לכן בניגוד למהלכים של הפחתת מסים (מע"מ, מס חברות ומס על אלכוהול), שעליהם החליטו לאחרונה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. הפחתת המסים, המבוססת על גביית יתר השנה, אמורה לפעול להקטנת ההכנסות ממסים בשנה הבאה – דבר שיביא בהכרח להגדלת הגירעון.

    http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3669392,00.html

    אהבתי

  9. המפלגה הרפובליקנית לא מצליחה להעמיד מועמדים פרגמטים לנשיאות ארה"ב בגלל שהמערכת הפוליטית התפרקה בתקופת אובמה. אובמה לקח את האומה האמריקאית למקום מאוד ליברלי-אנרכיסטי, ובתגובה המפלגה הרפובליקנית הקצינה לצד ההפוך. ה"פיסיקל קליף" שראינו לפני שנים מספר (שבו שתי המפלגות כמעט ולא הצליחו להגיע להסכמה לטובת האומה) הוא בעצם צוק תרבותי שנוצר לו בתוך ארה"ב. בתוך כל המהומה התרבותית-אידיאולוגית הזאת מועמדים פרגמטים נתפסים כחיוורים, גם במפלגה הדמוקרטית וגם במפלגה הרפובליקנית, והמועמדים האאוטסיידרים נושפים בעורפם. המועמדים הרפובליקנים הפרגמטים רואים מה קורה להילארי קלינטון למשל, כיצד היא נשחקת בידי מועמד אאוטסיידר, ולכן הם מעדיפים לתת לאאוטסיידרים להשחק בעצמם ואז להציג מועמדות, ואפילו לוותר על הצגת מועמדות בסבב הזה ולנסות מזלם בבחירות הבאות, אחרי שהרוחות האידיאולוגיות והמהומות התרבותיות ישככו.

    אהבתי

  10. אפקט האוטסידרים היה צריך להתמצות אחרי קדנציה אחת של אובמה.

    אבל אולי זה הכל בשביל הפרסומות 🙂

    CNN: מחיר פרסומת בעימות המפלגה הרפובליקנית – 200 אלף דולר
    אפקט דונלד טראמפ: רשת CNN הכפילה פי 40 את מחירי הפרסום במשדר העימות בין המועמדים במפלגה הרפובליקנית בארה"ב

    אהבתי

  11. מדוע שהרוחות האידיאולוגיות והמהומות התרבותיות ישככו? כל בחירות הן נדבח על גבי הבחירות הקודמות בצוק ההקצנה. מתרגלים למה שהיה יוצא דופן. ומאחר שהממשל מחליף ידיים כל 4-8 שנים המהפך האנרכיסטי יהיה קוטבי יותר.
    הרפובליקנים אמורים לזכות בבחירות, ואם כן יעשו כל דבר שאינו פוליטיקלי קורקט. ביטול אובמה קר שהוא תקצוב שרותי רפואה לנצלנים של האומה, כל אלו שאינם מחפשים עבודה. להגדיל את התקציב הצבאי וכשיש צבא צריך להשתמש בו והם יתחילו עם אירן שהיא מטרה קלה. קירור יחסים עם סין, דחיפה של אירופה לפעולה משותפת במזרח התיכון ואולי אפילו התגרות ברוסיה.

    אהבתי

  12. תמריץ, אגב , ת.רוזוולט(X1) לא נבחר תחילה לנשיא אלה לסגן נשיא של
    מקינלי לאחר שהסגן הנשיא הקודם מת מהתקף לב.
    רוקפלר, קרנגי וג'יי.פי.מורגן מימנו את קמפיין של ויליאם מקינלי לנשיאות ארה"ב ב1896 כדי למנוע פגיעה אפשרית במונופולים. רוזוולט נבחר בעיקר משום שתפקיד סגן הנשיא נחשב ללא חשוב ולמנוע דיבור על משוא פנים כלפי מקינלי.
    כאשר מקינלי נרצח ע"י מתנקש החל תיאודור רוזוולט בהמסת המונופולים ונאמנויות באמריקה.

    אגב2 , אובמה שינה השנה את שמו של הר מקינלי, הגבוה בצפון אמריקה, אלסקה, לשמו המקורי דנאלי.

    אם כך, אולי כדאי לשים גם לכל המועמדים האפשריים שיכולים להיות מוצנחים
    לתפקיד סגן הנשיא ביום מן הימים.

    אהבתי

  13. תמריץ,
    מה הקשר לבוש?
    בוש היה רפובליקני שבא מאסכולה שמרנית אך הוא בכל זאת הציג "שמרנות רחומה", קרי פרגמטית ומרוככת.
    הפעילות הכי אקטיבית שלו הייתה בנושא מדיניות החוץ, במלחמה מול האיסלאם הקיצוני (שכבר ביקרתי אותה בעבר), אבל היא לא כוונה כלפי פנים (מלבד צמצום מועט של זכויות לפרטיות בעקבות חוקי ההומלנד, חוקים שהתקבלו בהסכמת הדמוקרטים).
    התנגדותו למחקר במימון ציבורי של תאי גזע הייתה מוזרה בעיני, אבל היא לא גורם קיטוב וההשפעה שלה על התרבות והציבוריות היא מעטה מאוד.
    הקיצוץ במס לשכבות העליונות הוא בעל משמעות מאוד מעשית, אבל בפועל האם תקציב השירותים החברתיים בארה"ב קוצץ? לא, נלקח חוב נוסף למימון השירותים החברתיים (משאת נפשך 🙂 ) ואובמה גם האריך את התוקף של חוקים אלו.

    אין לי מקור מספרי אבל נראה לי שבוש לא עשה שימוש בצווים נשיאותיים לכפיית בתי הנבחרים כמו שאובמה עושה (ומאיים). שימוש במתודה כזאת מעידה כאלף עדים עד כמה אובמה הוא גורם מקטב. אתה טוען שבוש לא היה מתוחכם מבחינה פוליטית, אבל בפועל הוא העביר את רצונותיו ללא צווים נשיאותיים אלא בעזרת בריתות ושיתוף פעולה עם הדמוקרטים. וזה בוודאי לא קיטוב.

    אז נכון שבוש לא היה הנשיא הכי דרמטי ומשפיע, וכנראה לא הכי רהוט וחכם, אבל לומר שהקיטוב החברתי בארה"ב התחיל בו – נראה לי לא נכון.

    אהבתי

  14. לגבי הנאום של קרסון:

    – הוא מדבר על "תקינות פוליטית" שמונעת את היכולת לדבר (מתקשר לפוסטים קודמים ותגובות קודמות בנוגע ל"מיקרו-אגרסיות" ושאר מכשירים לסתימת פיות). הוא בהחלט רואה בשיח הדמוקרטי שיח סותם פיות.

    – הוא מדבר על לקיחת אחריות והפסקת תירוץ תירוצים. יש כאן ביקורת על השיח הדמוקרטי שמדבר אך לא עושה. שמתעסק בזכויות אבל לא שואל "בפועל כמה החינוך בארה"ב התקדם בתקופת אובמה?". לא כמה חוקי זכויות חוקקו, אלא האם הייתה התקדמות בחייהם של רוב אזרחי ארה"ב.

    לי הוא לא הזכיר את יאיר לפיד אלא דווקא את אובמה. יש להם סגנון משותף, רק שאובמה יותר נואם וציני, וקרסון פחות ציני ויותר עממי (קצת כמו כומר בקהילה).

    אהבתי

  15. הדיבייט של הרפובליקנים נשמע מזעזע. אחד מהם ינהיג את העולם בעוד שנתיים? גוואלד. זה ממש תוכנית ראליטי. לא התוכן, אלא מי העליב את השני טוב יותר. ושאלה למתמודדות בתחרות מלכות היופי: מה שאיפתך לו תזכי בכתר. ניצחון הרדידות.

    http://www.israelhayom.co.il/article/314293

    אהבתי

  16. בוש סיבך את ארה"ב במלחמה בגלל טענה שהתבררה כשקרית. קשה לחשוב על משהו מפלג מזה. אובמה בסך הכול הנהיג בארה"ב תוכנית בריאות שנמצאת ימינה לכל מה שמקובל בכל מדינה מערבית אחרת ושבעבר רפובליקנים תמכו ברבים ממרכיביה.

    אורי, אין ספק שהמפלגה הרפובליקנית בהדרדרות קשה. זו סכנה גדולה לנו כי זה יאפשר למועמדים אנטי ישראלים לעלות במפלגה הדמוקרטית ולהיות בעלי סיכוי להיבחר.
    הם גם מגזימים עם חיבוק הדב שלהם לישראל. זה יעורר תגובת נגד.

    הקישור על פסטיבל הבירה נשמע נוח מדי לשונאי המוסלמים, אולי זה טרול אנטי מוסלמי במסווה.

    אהבתי

  17. לגבי קרסון, אובמה לא היה מציע תוכנית מס כל כך פשטנית.. כל נשיאותו כרוכה ביכולתן של האליטות שעליהן הוא נמנה להתמודד עם דברים מורכבים ומסובכים בצורה מורכבת ומסובכת, לעתים יותר מדי. קרסון מן הסתם כמנתח מוח דגול יודע להתמודד עם מורכבות, אבל זה לא ניכר בדבריו.

    אהבתי

  18. אני חושב שתוכנית קיצוצי המס של בוש הייתה טובה. הביקורת היחידה שלי עליה היא שהייתה צריכה להיות עוד יותר דראסטית. חוב של הממשלה מקל על הצורך של האזרחים לקחת חוב.

    אהבתי

  19. בוש לא גרם לארועים במזרח התיכון, הוא אולי סייע להם להתגלגל מהר יותר אבל האביב הערבי התחיל בלי קשר לבוש. לו האמריקאים היו כעת בעירק כפי שהוא תכנן היה להם כוח ושליטה למנוע הכל, מדעאש ועד המלחמה בסוריה והפליטים באירופה וההתנהגות של ארדואן בתורכיה.
    לא היתה לבוש כוונה לצאת אלא למצוא תרוץ לשים רגל באיזור והתרוץ שיקרי או לו הוא שולי. בדיעבד לא היה עדיף לו היה כוח צבאי גדול בעירק? מדוע אף אחד לא רואה שכעת זה מצב שמצדיק את הפלישה לעירק. מסע במכונת זמן שמראה לכאורה מה היה קורה לולי נכנסנו לעירק. אובמה החליט לצאת ממעורבות, אמריקה לשיטתו לא תהיה השריף של העולם ולכן היא תשלם מאוחר יותר.
    מה ההבדל בין האירופאים שמתקשים להחזיר את הפליטים מסיבות הומניות לבין אלו הנרצחים ומדוכאים במדינותיהם ואמריקה לא עוזרת להם?
    תוכנית הבריאות של אובמה אולי נראת לישראלים הוגנת אבל בפועל היא אישור לתת לעשירים לסבסד את העניים וזה לא מה שאמריקה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות היתה. אמריקה היא לא סוציאליזם. אלו שתורמים ועובדים קשה מקבלים ביטוח דרך העבודה. 3 מתוך 4 בעלי כושר פרנסה בארה"ב, שחורים, לא טרחו לחפש עבודה. מדינה קפיטליסטית נותנת תמריצים. אובמה חייב לאחיו שבחרו אותו והוא מחזיר חוב.
    תמריץ, אתה לא אוביקטיבי לגבי אובמה.

    אהבתי

  20. תמריץ, אתה שופט את בוש בעיניים ישראליות במקום בעיניים אמריקאיות.
    יציאה למלחמה שם בגלל טענה שהתבררה כשקרית, על-אף הפטריוטיות האמריקאית, אינה משהו מפלג. מדובר בצבא מקצועי שתפקידו לנצח ולכבוש. הוא אינו "צבא ההגנה לאמריקה" (לשם כך יש משמר לאומי).
    מה גם שהצד הרפובליקני מזוהה עם הפטריוטיות יותר מאשר הצד הדמוקרטי, והוא תמך במלחמה גם בדיעבד.

    אהבתי

  21. אמריקה כבר רחוקה מלהיות קפיטליזם טהור שנים רבות. היה את הניו דיל וביטוח סוציאלי לזקנים ולעניים ותלושי מזון וכו'.

    אהבתי

  22. תמריץ , מצטער , אבל נראה שאורי צודק – אתה לא אוביקטיבי לגבי אובמה.
    אני מקווה שזה לא מקרה של once you go black you never come back.
    ואם כבר באמרות כנף עסקינן
    אז בעניין התמריצים אולי אובמה מדבר ברכות אבל שוכח שצריך גם לאחוז מקל גדול. i.e Theodore Roosevelt
    https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Stick_ideology

    בברכה.

    נ.ב.
    (אחרי התגובה הזאת נראה לי שקרסון השתיל לי ת'מוח של שמעון חש).

    אהבתי

  23. אני פשוט מאמין שצריך לשפוט את אובמה לפי מעשיו. לא לפי דימויו ככושי שונא ישראל. אני מצטרף לביקורת על כך שאובמה לא מצטייר כאוחז מקל מספיק גדול.

    אהבתי

  24. הביטוח הסוציאלי ותלושי מזון הם מזערים, הם מס שפתיים. אובמה דוחף את המדינה להיות סוציאליסטית. זה שהיא איננה קפיטליזם טהור לא אומר שיש להשליך את כל הגישה הישנה שהביאה אותה עד הלום.
    לגבי מעשיו של אובמה, קשה לי להבין איך אתה מתקשה לראות שהוא אדם צר אופקים חסר כשרון שעושה בדומה למעשי מנהיג כושי באפריקה, דואג קודם לאנשי השבט שלו. ההתנהלות שלו ביחסי חוץ מראה על חוסר תחכום, צרות אופק. חוסר יכולת לבחור את היועצים הנכונים שיסבירו לו את המורכבות ביחסים בין לאומים ואת ההשפעות של הנסיגה של אמריקה מהמעורבות בעולם לטווח ארוך. אין לו את הנסיון והאופי לקחת אחריות.

    ג'ורג' בוש היה 6 שנים מושל טקסס, לטרמפ לפיורינה ולקרסון אין נסיון בפוליטיקה, פיורינה בראש HP היתה אחראית לשורת החלטות כושלות. היא נמצאת במקום שהיא נמצאת רק מכיוון שהיא אישה לא בשל עומק או נסיון. האם אתם יכולים לראות אחד משלושתם עומד בפני החלטה הרת גורל האם לזרוק פצצת אטום או לצאת למלחמה. אבל ככה זה גם אצלנו, מתרשמים מהופעה לא ממעשים.

    לאמריקה יש צבא אדיר והוא שם כדי להיות מעורב ולסובב את העולם כפי שיאיר הצביע. יש לו כיום את הטכנולוגיה להלחם עם מינימום של סיכון לחילי ארה"ב שזה גורם שמשחק תפקיד נכבד בדעת הקהל כשיש להחליט על מועורבות מעבר לים.

    עדיין יש אצל הרפובליקנים מועמדים איכותים ואפשר לקוות שככל שיתקרב המועד המנוסים יחזרו לשורה הראשונה.

    אצל הדמוקרטים המצב לא טוב יותר, גם להם אין מועמדי איכות.

    אהבתי

  25. על-פי הדוח, המקיף 71 ערים ברחבי העולם ובודק מחירים, משכורות וכוח קנייה, הערים היקרות בעולם הן ציריך, ז'נבה וניו-יורק, בהתבסס על סל של 122 מוצרים ושירותים. 4 הערים היחידות בעולם, בהן מחיר השכרת דירה בת 3 חדרים עולה על 3,000 דולר, הן דובאי (3,240 דולר), לונדון (3,350 דולר), הונג-קונג (4,220 דולר) וניו-יורק (4,320 דולר).
    מרבית הערים המרכזיות בעולם אנשים עובדים מעל 2,000 שעות בשנה, בעיקר באסיה ובמזרח התיכון. את שעות העבודה הקצרות ביותר ואת מספר ימי החופשה בתשלום הרב ביותר ניתן למצוא במערב אירופה. לדוגמה: אדם בהונג-קונג יעבוד בממוצע כ-1,000 שעות יותר בשנה מעמיתו בפריז.

    אהבתי

  26. האמת , מה שלא ברור בהונג-קונג זה אם הם עובדים כ"כ הרבה שעות, ולוקחים כ"כ מעט ימי חופש בשביל מה הם צריכים דיור? ואם מחירי הדיור כ"כ גבוהים אז איך זה שעם כל הרעיונות של אובר ואייר ב&נ&ב ושאר מיני המצאות ולופט גיישפט אנו לא שומעים על טרנד של חברות שנותנות לעובדים צעירים ורווקים ללון במשרד ולהפוך את המשרד ללופט?
    ככה כולם מרויחים.
    נו, רוצים לפתוח סטארטאפ שהופך משרד ללופט בחצי שעה(שווה לזמן נסיעה לעבודה)? או שאתם פה רק לדבר על כלכלה ותמריצים?

    בברכה.

    אהבתי

  27. גיא, זה לא ראוי להשתמש בשם של מישהו אחר.
    או שמא שמשון החשמלאי מ"בועת נדל"ן" הוא למעשה אתה.

    אהבתי

  28. היי , יאיר . כבר "הואשמתי" בזה בבלוג אחר … (אבל תודה שבחירת הנושא
    להגיב עליו במקומו של שמעון היתה מעולה 🙂 )
    חוצמזה:
    האמת , שביקום , כולנו אחד .
    האמת2 , אני מנסה לעשות אקפרמנטים של תודעה, לפרוץ גבולות ולצאת מהדעת (תרתי משמע)
    (וביננו נראה לי שלהיות בתוך המוח של שמעון זו התחלה טובה)
    האמת3, הררי אומר שהתודעה שלנו היא [רק] אלגוריתמים ופולסים חשמליים במוחינו ואני רוצה להוכיח שהתודעה שלנו היא מה שאלגוריתמים ופולסים חשמליים
    במוחות של אחרים אומרים עלינו כך שאפילו אם הד"ר פרופסור שרץ לנשיאות השתיל לי את המוח של שמעון ואפילו אני מאמין בזה אחרים תמיד יזכירו לי שאני לא.

    אהבתי

  29. שמעון, קדימה! אני בעד המיזם.

    גם אני הקשבתי לעימות הרפובליקני. נזכרתי בדבריו של וורן באפט שצריך להשקיע בעסק שגם אידיוט יכול לנהל, כי במוקדם או במאוחר זה מה שיקרה, וקיוותי שארצות הברית של אמריקה היא עסק כזה. יש שם בחור אחד נורמלי – מושל אוהיו ג'ון קייסיק, אבל הוא מדורג מאוד נמוך בסקרים.

    אהבתי

  30. מקום שבו לעסקים יש השפעה כללית כמו הונג קונג אינו שקול למקום שבו יש לעסק מסוים יכולת להקשות על חייו של עסק אחר באמצעות שליטתו במחוקקים.

    אהבתי

  31. תמריץ , מה שמעון קדימה?
    תדפיס לו כסף 😉

    נכון שהונג קונג לא שקולה לרוסיה אבל מהמאמר שהבאתי יש קישור ל
    clever “crony capitalism” index

    (*)Hong Kong and Singapore are packed with billionaires in crony industries. This reflects scarce land, which boosts property values, and their role as entrepots for shiftier neighbours. Hong Kong has also long been lax on antitrust: it only passed an economy-wide competition law two years ago.

    (*)a close friend or companion.

    http://www.economist.com/news/international/21599041-countries-where-politically-connected-businessmen-are-most-likely-prosper-planet

    אהבתי

  32. כמדומני הונג קונג היא המדינה הצפופה ביותר (למדינות מעל 1000 קמ"ר), אלא שרובה כלל לא מיושבת. מדוע מחירי הדירות כל כך גבוהים? כמו בישראל, חסר מקום לבנות?

    כשבוחרים אידיוט לנהל מדינה, טוב, זה קצת קיצוני, מקבלים מקרה כמו המקרה הנוכחי: בוחרים מתמודד יוצא דופן שונה שיביא משב רוח רעננה, אבל הוא לא מתאים, כי זו המציאות, אין פתרונות קספ מהשרבול, ביחוד בתקופה קשה, ואז הוא הופך להיות נשיא עם אחוז האהדה הנמוך ביותר אבל עדיין נבחר שנית ברוב קולות כי אין מישהו אחר. זה מה שקרה עם אובמה ועם ביבי.
    עדיין יש בארה"ב נטיה למצוא מישהו שונה מקפה שלא מזכיר קפה לעקרת הבית, וכדברי הגשש: תאכלי לאקרדה. לו המצב הכלכלי היה טוב אנשים היו זהירים יותר בבחירה אבל כעת יש מעט אווירת יאוש. דווקה כשעדיף לא לקחת סיכון-לוקחים.
    עד כמה גרוע טראמפ יכול להיות?

    אהבתי

  33. אורי ,

    אם אתה שואל כמה טראמפ יכול להיות גרוע , הרי זה ממש בקושי אפילו תלוי בנקודת המבט , או בעיני המתבונן :

    אפילו אם מועמד כזה מגיע לשלטון , הניסיון מוכיח בעליל , רק במשטר דיקטטורי תינתן לו האפשרות לייצר מיתאם בין האג'נדה והאידיאולוגיה לבין פועלו ומעשיו תכל"ס .

    ניסיון החיים , במדינות דמוקרטיות , מוכיח בעליל , שהפער בין האג'נדה והפרופוגנדה , לבין היישום , הוא כה גדול , שזה מעקר את אמון הציבור במערכות ובפוליטיקאים בסופו של חשבון , בטח בעידן של מדיות מבוזרות .

    אלא מאיי :

    ממילא תאמר : ככל שהפער גדול יותר , השבר יהא חזק יותר !! והטראמפ הזה , תאמין לי , אין לו שום קשר למציאות ולהבנה את דקויות הסיבוך המימשלי . ממילא הסיכויים שלו ממש לא גדולים .

    אבל תקצר היריעה מסיבוכי אימים ….להתראות

    אהבתי

  34. אני מאמין שגם במקרה שלא ייאמן שבו טראמפ ייבחר לנשיא, חוסר כשירותו יהיה כה ברור שאחרי שנה יימצא רוב של שני שלישים בסנאט לסלקו, בטענה שביצע עבירה כלשהי. אולי בעצם בטענה שאינו שפוי. הרי ברור שיש לו הפרעת אישיות נרקסיסטית.

    אהבתי

  35. if the president doesn’t voluntarily transfer powers before his incapacitation, according to Section 4 of the amendment, the vice president can, with a majority of the cabinet (or some other such “body as Congress may by law provide”), submit their own written declaration that the president cannot discharge his duties, after which the vice president immediately assumes the powers and duties of the office.

    כמובן צריך לראות קודם במי יבחר טראמפ למועמד לסגן נשיא.

    אהבתי

  36. טוב יש אינדיקציות למועמדת לסגן נשיא

    After announcing he was running for the Republican presidential nomination, Donald Trump told ABC’s George Stephanopoulos Oprah would be a "great" running mate. “I think Oprah would be great. I’d love to have Oprah,” the billionaire businessman told ABC News. “I think we’d win easily, actually.” Although this isn’t the first time Trump considered Oprah as a possible running mate, Oprah has not commented on the option.

    http://abcnews.go.com/Politics/donald-trump-2016-candidates-choose-vice-president/story?id=33694845

    אהבתי

  37. תמריץ , בוא תספר לנו , איך זה ברור שיש לו הפרעת אישיות נרקסיסטית ? מילא היית כותב נרקסיסט , אבל " הפרעת אישיות נרקסיסטית " זה כבר קיטלוג מדוייק של הפרעה נפשית פרוטוקולית , בלוק סמנטי ממש !!

    אז איך הגעת לזה אם יורשה לי לשאול ….אנדרס ברייוויק , הקילר הנורבגי המטורף , קוטלג ככזה , על פי חלק מן המאבחנים , סיפור שלם , שקלא וטריא של כמה סיבובי אבחנה בהעמדה לדין . אתה עשית זאת באבחת ברק ? להתראות

    אהבתי

  38. אם דונלד דרמפ יבחר כנשיא יהיה צריך להכריז על ציבור הבוחרים כלא כשיר.
    אם טרמפ יכול לרוץ למה אופרה לא יכולה?
    ואם מישהו ילמד ממקרה מקינלי וירה בו תהיה לנו נשיאה כושית והיא תוכל לשנות את שם ההר הגבוה ביותר ביבשת להר טרמפ.

    אהבתי

  39. המדיניות המוניטרית של בן קרסון:

    Now the only reason that we can sustain that kind of debt is because of our artificial ability to print money, to create what we think is wealth, but it is not wealth, because it’s based upon our faith and credit. You know, we decoupled it from the domestic gold standard in 1933, and from the international gold standard in 1971, and since that time, it’s not based on anything. Why would we be continuing to do that?

    Read more: http://thelibertarianrepublic.com/ben-carson-why-continue-to-have-a-fiat-currency/

    רחמנא ליצלן.

    אהבתי

  40. הוא כנראה קורא את הכלכלה האמיתית
    הוא לא ירחיק לכת, הוא ימוג מהר מאד וכנראה מרקו רוביו יהיה המועמד שלהם. לאחר שהוא קיבל לאחרונה את האישור של שלדון אדלסון , עוד בליונר אחד והרבה מועמדים ישמטו מהעגלה

    אהבתי

  41. אם כך, נראה שהוא השתיל לעצמו את המוח של שמעון חש.
    זה גם מסביר נהדר את העובדה ששמעון נעדר מהבלוג לאחרונה.

    אהבתי

  42. Tuesday, October 13
    פוקס ניוז:

    Clinton 40, Trump 45 Trump +5
    Bush 44, Clinton 40 Bush +4
    Fiorina 42, Clinton 39 Fiorina +3
    Carson 50, Clinton 39 Carson +11
    Biden 50, Trump 37 Biden +13
    Biden 46, Bush 41 Biden +5
    Biden 44, Rubio 43 Biden +1
    Biden 46, Fiorina 42 Biden +4
    Biden 46, Carson 42 Biden +4

    אין הרבה הגיון

    אהבתי

  43. הסקר האחרון בארה"ב: דונאלד טראמפ כבר אינו מוביל במירוץ למועמדות הרפובליקנים לנשיאות. בן קארסון עוקף אותו. כגבר אלפא נוסח הריאליטי והטראש האמריקני, טראמפ לא יצליח לעכל בקלות את היותו מספר שתיים. בטח יעופו ממנו ניצוצות.

    אהבתי

  44. While Carson may have moved to the top of the pack, Trump's supporters are more firm in their candidate choice than Carson's. More than half of Trump voters say their minds are made up about which candidate to back, compared to 19 percent who are currently backing Carson.

    אהבתי

  45. הדעות והרעיונות שלו עוד הרבה הרבה פחות מציאותיים משל דונלד טראמפ. הוא שמרן בצורה קיצונית מאד. הרעיונות שלו פשוט לא ניתנים לישום וחלקם חזרה אחורה בזמן.

    אהבתי

  46. גיא Says:
    16 בספטמבר 2015 בשעה 11:37
    לגבי השאלה מדוע המפלגה הרפובליקנית, מפלגה שנהנית מתמיכתם של שישים מיליון אמריקניים, לא מצליחה להעמיד מועמדים הולמים –>

    תשובה : מי , חוץ מאגו מנייאק ירצה בכלל להיות נשיא? אף אדם שפוי כנראה
    לא רוצה להיות הנהג של משאית ללא בלמים.

    In his book America the Beautiful, published in 2013, Carson said: "I believe it is a very good idea for physicians, scientists,
    ENGINEERS, and others trained to make decisions based on facts and empirical data to get involved in the political arena."

    אהבתי

  47. טראמפ הוא בעל עמדות די סבירות לדעתי. מה שלא סביר זה האישיות שלו. לקרסון יש אישיות נורמלית ודעות די מטורפות.

    אהבתי

  48. קשה לדעת מה הדעות של טראמפ כי הוא לא יציב, הוא התאים את הדעות שלו לאחרונה לשמרנים. בעבר הוא היה מתקדם יותר. קשה לדעת אם הוא יהיה יציב אם הוא יבחר. ההכרזות שלו נועדו למשוך תשומת לב בעיקר.

    אהבתי

  49. לא ברור מה הדעות של טראמפ. עוד יותר ברור אם יש לו דעות. במחשבה שנייה – דעתו על זה שאובמה לא נולד בהוואי הייתה די מטורפת.

    אהבתי

  50. דיווחים חדשים המצביעים על כך שבן קרסון אולי לא ממש דקר מישהו בנעוריו שלחו את הנוירוכירורג הפורש לצניחה בסקרים הרפובליקנים האחרונים לנשיאות .

    תומכי קרסון, מסוחררים מהחדשות שהעבר של המועמד שלהם היה יכול להיות נטול דקירה, נטשו את מועמדותו בהמוניהם, דבר המצביע על כך שמצביעים רפובליקנים ראו בדקירתו של קרסון חלק מרכזי מקורות החיים שלו.

    ואכן, סקר אוניברסיטת מינסוטה לאחרונה הראה כי שליש מתומכי קרסון בחר לציין את "ניסיון דקירתו" כסיבה עליונה לתמיכתו למשרה הרמה ביותר במדינה.

    באיווה, שבה קרסון היה המועמד המוביל לפני חדשות הפצצה של הלא דקירה, מצביעים הביעו מורת רוח ואכזבה שהרופא בדימוס אולי מפברק מעללי דקירתו כדי להפוך את עצמו לאטרקטיבי יותר לבוחרים רפובליקנים.

    "הייתי על הגדר על בן קרסון, אבל דבר הדקירה ממש כבש אותי עכשיו, אני לא יודע מה לחשוב"

    אהבתי

  51. בן קרסון 12 אחוז מאחורי טרמפ. אני עדיין לא מבין איך טד קרוז יכול להתמודד כשהוא לא נולד בארצות הברית.
    עדיין הסקרים מטעים. יש הבדל רב בין בחירות פנים מפלגתיות לבחירות לנשיאות. צורת הבחירה שונה מאד ולא ניתן לבחור מועמד למפלגה בלי שיהיה לו גיבוי של המפלגה. כששואלים אזרחים למי היו בוחרים למפלגה זה עדיין לא אומר הרבה והיו מועמדים שהובילו בעשרות אחוזים והובסו.
    גם הרבה מאד אזרחים שהם לכאורה דמוקרטים לא יבחרו בבחירות הקרובות ודי הרבה מדינות שעל פי רוב דמוקרטיות יסרבו להמשיך מצב שהמסים שלהם ממנים בטלנים.

    אהבתי

  52. בארה"ב היו כבר לא מעט מועמדים לנשיאות שלא נולדו במדינה. אמנם אף אחד מהם לא נבחר. הפירוש המקובל הוא שמי שהוא אזרח מלידה בשל אזרחות הוריו כשיר להתמודדות, גם אם נולד מחוץ למדינה.

    אהבתי

  53. מעניין לציין שאם אובמה היה נולד באמת מחוץ לארה"ב כטענת הקונספירטורים, הוא לא היה כשיר לתפקיד הנשיא ככל הנראה. זאת מאחר שרק אמו הייתה אזרחית ופחות שנים משנדרש.

    אהבתי

  54. ככל הידוע לי אדם שנולד מחוץ לארה"ב כשר לנשיאות אך ורק אם הוריו היו בחו"ל בשליחות של המדינה. משום כך מקיין יכול היה לרוץ למרות שנולד כמדומני בפנמה אבל אביו היה בשליחות של הצי האמריקאי.
    אני לא חושב שיש דרישה ששני ההורים יהיו אזרחים, זה לא סביר.

    אהבתי

  55. הסקרים מה19 לחודש שעודכנו הלילה מראים שטראמפ יציב קארסון נחלש אבל רוביו וקרוז עולים לאט אבל יציב וסוגרים את הפער מקארסון. נראה שההתמודדות תהיה בין רוביו וקרוז לבין טראמפ. ההכרזות הקיצוניות של טראמפ לא פוגעות בו. ההכרזה האחרונה היא שיש להחזיר עינויים לטרוריסטים.

    אהבתי

  56. הסקרים מה23 לחודש שעודכנו לפני 40 דקות: טראמפ מגדיל את הפער 32.5%. כנראה ההכרזה שלו שראה בניו גרסי מוסלמים חוגגים את נפילת התאומים מתקבלת באהדה. מרקו רוביו 12.8, 4% מקארסון שיוצא מהר מהמרוץ. רוביו יהיה כנראה בצילו של טראמפ עד פברואר תחילת הבחירות המוקדמות

    אהבתי

  57. העתקתי אמש את הסקרים מה23, וכבר עלו הסקרים מה25 לחודש והמגמה נמשכת:
    טראמפ 35.1% מהקולות, שיא, קארסון 13.9% התמוטטות, רוביו 12.6% קרוז 11.4%
    בסקר הבא קארסון יצא מהרשימה המובילה.

    בשלושת השבועות האחרונים הפופולריות של טראמפ רק עולה למרות כל הכרזות הקיצוניות ויתכן שבשל החשש מטרור מוסלמי. הסגנון שלו דומה לסגנון של אמיר חצרוני אבל מתקבל באהדה.
    עם זאת מנהיגי המפלגה מתחילים לחשוש מהנזק שההכרזות הלא דמוקרטיות שלו, כבר קוראים להם פשיסטיות, יגרמו למפלגה ויש קולות לנדות אותו. הסכוי של מועמד להבחר בחירות מוקדמות ללא גב של המפלגה קטן היות ושיטת הבחירות שונה מהבחירות לנשיאות.

    http://news.yahoo.com/us-republicans-move-dump-trump-234604543.html

    מה יקרה וטראמפ יזכה במינוי? שאר מועמדי המפלגה התחיבו לעמוד מאחורי הנציג הנבחר. אותו נציג שפגע והשפיל אותם ומיצג דעות קיצוניות מנוגדות לטעמם. שנחשב בעיני רובם כלא מוכשר לעמוד בראש המפלגה. הנזק שהוא יגרום למפלגה יהיה ארוך טווח. הביקורת שלו נגד מיעוטים ירחיק אותם מהמפלגה לזמן רב. קיים חשש שמינויו ישפיע על בחירות למועמדי סנט ויעביר את הרוב בסנט חזרה לידי הדמוקרטים.
    למעשה החשש של הרפובליקנים אפילו גדול יותר מהמנוי שלו, החשש הגדול עוד יותר הוא מה יהיה אם הילרי קלינטון "תחליק על קליפת בננה" וטראמפ יהפוך להיות נשיא.
    בינתיים טראמפ זהיר מלהוציא מכספו למערכת הבחירות ונישא על גב תרומות ופרסומת חינם

    https://newrepublic.com/article/124560/trump-wins

    אהבתי

  58. הכתבה הבאה מאתר CNN מנסה לנחש מה סיכויו של טראמפ לנצח. היא בינונית, ויש לזכור ש CNN אינו מחבב אותו ומשוחד. הרושם המתקבל הוא שימיו של טראמפ אומנם נמשכו למעלה מהמצופה אבל ספורים. נראה שההערות האחרונות שלו כבר היו מוגזמות. ההערות שלו נגד המוסלמים זכו לביקורת קטלנית מדי.
    גם השחורים מתחילים להתנער. הוא לא ידע מתי הגיע הרגע להפסיק להגזים. כמו מהמר שלא יודע להסתפק ברווחים. החשש הוא שקרוז הוא המתמודד שיכול לגבור עליו ואם טראמפ חסר דעה בכל תחום ולא ברור מה לצפות ממנו הרי קרוז הוא בעל דעות שמרניות מימים ימימה. כנראה שבאיזה שלב המפלגה תעמוד מאחורי מתמודד אחד בעל הסכויים הגדולים ביותר להביס את קלינטון.

    http://edition.cnn.com/2015/12/01/politics/donald-trump-2016-election/

    אהבתי

  59. הפניה לניר עוז מהאתר של רוטר שמתחיל לסקר את מערכת הבחירות בכל שבועיים. סגנון פשוט ותמציתי.
    לדעתי הוא אופטימי מדי לגבי ג'ב בוש. בעבר האמנתי שהוא יהיה הנשיא הבא אלא שהציבור מבקש מישהו חדש וטרי ולא מישהו מנוסה. אינני יודע אם נציגי ועידת המפלגה ילכו בניגוד לדעת הציבור. טראמפ הצליח להקדיח את התבשיל של בוש כשהצליח להשלות את הקהל בדעות פרובוקטיביות עד הרגע האחרון.

    http://rotter.net/forum/scoops1/269812.shtml

    אהבתי

  60. בגרף המשקלל את הסקרים בארה"ב, מעודכן ל 3 שעות אחרונות, בן קארסון ירד מהמקום השני למקום הרביעי. טראמפ למרות כל ההאשמות מהשבוע האחרון שההערות שלו על מניעת כניסת מוסלמים לארה"ב מנוגדות לחוקה ושהוא לכאורה מאבד כוח, לא מאבד כוח והוא יציב על 34 אחוזים מהנסקרים. טד קרוז במקום שני הרחק 15 אחוז. ורוביו כ 13 אחוזים. ציבור התומכים בטראמפ הוכיח שהוא נאמן עד כדי פנאטיות. טד קרוז מהמקום השני סרב להעביר ביקורת על ההערות של טראמפ לגבי המוסלמים. קלינטון ביקרה בחריפות את טראמפ בנושא זה

    אהבתי

  61. התבונות על הסקרים לפרימריז מ 2008 ו 2012 בתקופה הקודמת לבחירות אפשר כבר שלושה חודשים מראש ויותר לראות בבברור מי יזכה.. גם אצל הדמוקרטים וגם אצל הרפובליקנים. מאחר וטראמפ מוביל בצורה כה ברורה הוא יהיה המועמד המוביל מול קלינטון. קשה להאמין שמשהו יכול להפיל את קלינטון.

    אהבתי

  62. הודיע היום בחצי פה על פרישתו. בסופו של דבר הפך עצמו מסוג של אגדה מעוררת השראה לצעירים שחורים לדמות די מגוחכת בקמפיין הזה.

    אהבתי

  63. 2016: בעוד שאי אפשר בשום פנים לדמיין זאת לגבי דונאלד טראמפ
    2017: טרמפ מושבע לנשיא אחרי שזכה בבחירות

    המציאות היא מעבר לכל דימיון

    אהבתי

כתיבת תגובה