73 תגובות בנושא “השמאל מנסה להבין את תבוסתו

  1. היה ראיון בערוץ 2 עם ציפי לבני והיא הזהירה מכך שתהיה כאן מדינה ערבית אם נמשיך בדרך הימין. חשבתי לעצמי שבטח ראתה שאזהרות מפני הערבים עובדות יפה, והחליטה שגם מחנה השמאל יכול להשתמש בכך על אף אבק הגזענות שבדבר. חוץ מזה שאם עמוס עוז אדמו"ר השמאל הזהיר במילים אלו, כמו שציינתי באחד הפוסטים הקודמים, הוא נתן בכך לגיטימציה לטענה.

    אהבתי

  2. פוסט יפה באמת של עירית לינור. היא כתבה כמה מהתובנות שלך תמריץ. יש מצב שהיא קוראת את הבלוג? 🙂

    בנוגע למה שכתבת על ציפי, התיאוריה שלי מתחילה לרקום עור וגידים. כתבתי שהשמאל צריך גם לצאת במסעות הפחדה משלו עד שיחלחל אצל הצד השני ושיצטרך להגיב על כך.

    אתמול קראתי על קמפיין ״לא לתת״ וזה גם חלק מחשבון הנפש של שמאלנים. חברים ובני משפחה שהצביעו שמאל מתחילים ממש להבין את התיאוריה שלי לגבי הבחירות שצריך לתת את המושכות לימין לגמרי.
    לפני הבחירות הם לא היו יכולים לעשות את הקפיצה המחשבתית שאני עשיתי כבר לפני כשנתיים ועכשיו הם ממש קרובים לזה.

    אהבתי

  3. ניצחון הימין מעורר זעם עצום בעיתונות העולמית. הם כמו ילד שציפה לצעצוע וחטפו לו אותו מתחת לידיים. אז יהיה בידוד בינלאומי מסוים. בידוד בינלאומי בהחלט יכול להכריח את ישראל להתגמש. זה יהיה טוב אם יכריח לרסן את ההתנחלויות. זה יהיה רע אם יגרום לפגיעה בשליטתנו הביטחונית ביו"ש.

    אהבתי

  4. אני חולק עלך תמריץ בענין האמירה של ציפי לבני ועמוס עוז בקשר למדינה דו לאומית כאילו יש בהם רמז לגזענות… ההפך ישנה דאגה כנה מצד האנשים הללו ואחרים בישראל לעתידה של הדמוקרטיה בישראל במידה וזו תהפוך למדינה דו לאומית בעל כורחה.. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה משטר מפלה בין אזרחיה לא יהיה כדבר הזה הסוף יהיה כמו בדרום אפריקה או רודזיה או אולי אף גרוע מזה כמו לבנון השכנה שבה התנהלו במשך שנים מאבקים אלימים ואכזריים בין העדות השונות..להזכירך שבלבנון התנהלה מלחמת אזרחים בין העדות השונות אבל של אותו עם העם הערבי אין צורך לדמיין איזה מאבק אלים יכול להתרחש כאן בין שני עמים שונים..

    אהבתי

  5. אם הערבים היו שוודים, האם ציפי לבני ועמוס עוז היו חוששים כל כך ממדינה דו לאומית יהודית-שוודית? כנראה שלא. אז נראה שהם מבינים שיש הבדל בין שוודים לערבים. האם זו גזענות? לדעתי לא. זהו פיכחון. אבל בעולם של התקינות הפוליטית שדווקא הם חיים בו, לא אני – אולי זו נחשבת גזענות.

    אהבתי

  6. אגב גם אם הערבים היו אירופאים, היה לגיטימי ונכון לרצות ולהתעקש על מדינה יהודית. הרי הטרגדיה של יוון למשל שהתחברה מבחינה מוניטרית עם אירופאים אחרים, ואפילו שם, בין אירופאים חביבים, הויתור על הלאומיות חולל אסון.

    אהבתי

  7. "בידוד בינלאומי בהחלט יכול להכריח את ישראל להתגמש. זה יהיה טוב אם יכריח לרסן את ההתנחלויות".
    הפוך גוטה הפוך.
    לחזק את ההתיישבות ביו"ש כמה שיותר. אתה בטח בעד לחזק את הבנייה בגליל בנגב, בבקעה והערבה. אז למה לא ביו"ש? כי אחמד וביל אמרו?

    אהבתי

  8. כי התנחלויות מגדילות את הסכנה של מציאות דו לאומית. עמוס עוז וציפי לבני צודקים. מוטב לא להותיר לדור הבא מדינה דו לאומית.

    אהבתי

  9. אגב קישורי פייסבוק, זה בלוג איכותי שמתאר בצורה אינטליגנטית את עמדות הימין הקיצוני בשם ימין הירדן: https://www.facebook.com/YeminHayarden?fref=nf.
    יש שם דברים שמעבירים בי צמרמורת – הנכונות לשקול סיפוח השטחים כמו מה שאני מכנה חזון חוטובלי-קדאפי או הביקורת על הססנות נתניהו בצוק איתן, אבל עדיין בלוג אינטליגנטי.

    אהבתי

  10. במאיל אחרון שקיבלתי מאורי שואל אותי בכנות למה בשמאל שונאים את ביבי…?שאלה מעוררת מחשבה למרות שאני אישית לא שונא את ביבי אבל אני בהחלט לא מרוצה מתפקודו כראש הממשלה כמעט בכל התחומים ובעיקר בכלכלה ובחברה..אני מרוצה מעמידתו האיתנה כיהודי וכישראלי מול אומות העולם בכל הקשור לביקורת על ישראל במיוחד מצד האו"ם ומדינות כמו טורקיה ואחרים..
    היום בדיעבד אני חוזר בי מאמירה "רק לא ביבי "זאת סיסמא חסרת ערך אין מאחוריה ביקורת ענינית.. למה לא ביבי והליכוד..? ולמה דווקא בוזי ציפי והמחנה הציוני..?
    אני מנסה לחשוב ובעצם יכול לומר בודאות שלא רק במחנה השמאל- מרכז לא אוהבים את ביבי אלא גם בתוך ביתו בליכוד הוא לא זוכה לחיבה יתרה..
    ביבי הוא תוצר אמריקאי מובהק בתפיסה האידאולוגית שלו בהתנהגות האישית וכך הוא רואה את פני הדברים עבורו ארה"ב זה מודל וישראל צריכה להתאים את עצמה למודל הזה ולא להפך…אצל ביבי אין חברים הוא מאמין באלוהים ובדולר בדיוק כמו כל אמריקאי אחר אלוהים והדולר הדולר ואלוהים אין אחר..
    ישראל לא אמריקה וגם לא יכולה לאמץ את השיטה האמריקאית ואת ההתנהגות של הממשל שם זה לא מתאים לנו לא לליכוד ובטח לא לעבודה ואחרים מגוון הבעיות בהם מתמודד האזרח הישראלי לא מאפשרים לו את הלוקסוס הזה..
    אמריקניזציה של הכלכלה בישראל יצרה שכבה דקה של מתעשרים כבדים לרוב ע"ח כספי ציבור ועוד שכבה של מאושרים ממעמד ביניים גבוהה קרי מנהלי חברות ציבוריות בנקים מוסדות פיננסיים חברות ממשלתיות ועוד כל אלה יצרו את "אמריקה הקטנה" ואילו יתר העם נשאר בישראל הישנה זו שחייה תחת נטל כבד של מיסים ויוקר המחיה מחירי נדל"ן מאמירים אובדן סולידריות חברתית ןחוסר בטחון לעתיד טוב יותר לדורות הבאים…החברה בישראל מרוסקת מימסד מנוון ולא יעיל שחיתות אצל בעלי תפקידים במגזרים שונים ממשלתיים עירוניים ואחרים כל דאלים גבר ולזה הוא ביבי קורא כלכלה חופשית או כלכלת שוק… מאיפה זה בא לו..?

    אהבתי

  11. זה לא מדויק שאנשים הפסיקו לרדת מהארץ יש ירידה אבל במספרים מוחלטים פחות מאשר בשנים קודמות ויש לכך סיבות רבות..ראשית צריך לזכור שגדלו כאן כמה דורות של ילידי הארץ וחניכי הארץ ולהם אין הרבה אלטרנטיבות עבורם ישראל זה הבית ובצדק על הבית הזה הם רוצים להאבק ..אם לא תהיה כאן צמיחה כלכלית מואצת והנדל"ן ימשיך להתיקר או אפילו ישאר ברמתו הנוכחית השטח יבער וצפויה להיות כאן אינטיפדה של יהודים כנגד הממשלה וזה רע לכולנו..חלק מהפסקת הירידה גם נובע מסיבות אוביקטיביות של משבר כלכלי בארה"ב יעד מועדף להגירה אבל גם בארצות אחרות באירופה אוסטרליה ואפילו קנדה המצב עדין לא טוב..
    אני חושש שדווקא עכשיו יתעורר גל חדש של יורדים מישראל בעיקר מקרב מעמד הגבוהה והבינוני כולם בעלי יכולת כלכלית ולהם יש בסיס כלכלי איתן ואולי אף מגורים בבעלות בגולה לממשלה החדשה יש הרבה מה לעשות ואין הרבה זמן לחכות..

    אהבתי

  12. תמריץ, לגבי מספר היורדים מהארץ, נכון שהמספרים נטו בירידה אבל זה בגלל העלייה מצרפת בשנים האחרונות. אך עלייה זו שונה מאוד מהקודמות בכך שעולים אלה מחזיקים במקביל באזרחות צרפתית ואינם מוותרים עליה וחלק גדול מהם מגיע לכאן רק לחופשות

    אהבתי

  13. תמריץ מה רע בסיפוח שטחי C? ככל הידוע לי מספר הערבים הגרים שם הוא מאות אלפים בודדות, ובערך זהה למספר היהודים הגרים שם. לגבי שטחי A וB אני מניח שאכן לא רצוי לספחם.

    לפני מספר שנים הגעתי למסקנה שאין שום סיכוי לשלום עם הפלסטינאים. גם אם תקום מחר מדינה בגדה המערבית היא מהר מאוד תפתח בסדרה של מלחמות נגדינו. ואם זה לא יקרה מחר זה יקרה בעוד מספר דורות כשצפיפות האוכלוסין תגדל. לצורך העניין עזה היא דוגמה מצויינת למה שקורה כשישראל מנסה לסגת משטחים ולתת עצמאות לערבים.

    לאור המסקנות האלה האינטרס הברור של ישראל הוא לספח כמה שיותר שטחים וליישבם כמה שיותר מהר על מנת ליצור עובדות בשטח. ספציפית שטחי C כאמור.

    יריב

    אהבתי

  14. תיקון – לפי וויקיפדיה בשטחי C גרים לכל היותר כ150,000 ערבים וכ-350,000 יהודים, מה שרק מחזק את טענתי.

    יריב

    אהבתי

  15. סיפוח שטחי סי יתקבל רע מאוד בעולם, ומה ייתן לנו באופן מעשי? שום דבר, פרט לצורך לדאוג לביטוח לאומי לעוד מאה אלף ערבים או יותר.

    אהבתי

  16. הכיוון של ביבי הוא בדיוק הדברים שאמר יריב, זה מה שעומד לקרות לפחות C ולא חייבים לאזרח את ה 100 אלף האלו, אותם אפשר להעביר קצת מזרחה.
    אפשר להמשיך בדיונים מהנקודה הזו שסי כבר לא בא בחשבון.
    האירופאים גם יבלעו את זה בסוף

    אהבתי

  17. amehaye, אנו דנו פה בעבר על המשמעות של שטחי c. אתה צודק בקטע הטכני מהבחינה הדמוגרפית. אבל שטחי c מהווים כ-60 אחוז מהגדה ואם תסתכל במפה הרלבנטית אז תבין שסיפוחם מהווה חיסול הסיכוי אי פעם להקמת מדינה פלסטינית עם רצף טריטוריאלי כלשהו. סיפוח כזה יכניס את הפלסטינים למין קנטונים כאלה ובעצם לגטאות גדולים.

    סיפוח כזה לא יתקבל בעין טובה בארה״ב (לא משנה מי יהיה הנשיא) ואירופה בלשון המעטה ויגרור סנקציות קשות באופן מיידי בסגנון – היפרדות או סיפוח מלא במיידי או סנקציות מדיניות וכלכליות קשות.

    אהבתי

  18. ד הסביר היטב את הנקודה. את הישויות הפלסטיניות המקוטעות שבנט רוצה להקים כינו בעבר בנט-וסטאן. גם בדרום אפריקה הקמת הישויות האלו לא פתרה להם שום בעיה ורק עוררה סלידה בעולם.

    אהבתי

  19. אכן ישויות מקוטעות הן בעיה. אולי יש דרך לספח חלק משטחי C כך שיהיה רצף טריטוריאלי לנו ולהם. חילופי שטחים (בתוך C) יכולים להיות לגיטימיים מבחינת ישראל לצורך מטרה זו.

    יריב

    אהבתי

  20. עירית לינור כתבה יפה מאוד. אני קצת חלוק לגבי הקטע הרגשי. אני חושב שדברי גרבוז כן הובילו לפעולה אבל עיקר דבריה נכון מאוד. היא כל כך צודקת שאני חייב לחתוך ממנה כמה משפטים:

    "אנשים לא עיוורים ליוקר הדיור, אבל הם הרגישו גם את הצמיחה הכלכלית".
    "הם לא חושבים שיהדות מנוגדת לדמוקרטיה".
    "הם לא שונאים ערבים, ומבחינתם מדינה פלסטינית היא אפשרות, כל עוד לא תסכן את קיומה של מדינה ישראל,אבל הם לא ראו עדויות משכנעות מספיק שזה אפשרי".
    "הם לא ראו אפרטהייד, והם לא ראו פשיזם, והם לא ראו כלכלה קורסת – לא כי הם עיוורים, אלא כי ישראל היא לא מדינת אפרטהייד, לא פשיסטית ולא קורסת".

    והשמאל לא מבין זאת כי הוא שופט את המציאות בצורה חד-מימדית. ואם השמאל ימשיך בסיסמאות ה"קריסה, הפשיזם והאפרטהייד" הוא יהפוך לעוד יותר לא רלוונטי. לא רק שהשמאל הפך למזוהה עם ערבים בגלל המפלגה הערבית המאוחדת ובגלל הצטמצמות מר"צ, עכשיו השמאל המתון (הרצוג/לבני) יהפוך ללא רלוונטי. אני מאוד מקווה שהשמאל יתפכח, יצא מהקיבעון שלו ויעמיד ערכים חדשים שכולנו נוכל להרוויח מהם כציבור.

    אהבתי

  21. השמאל קורא לזה אפרטהייד ופשיזם כי הוא רואה את הדברים מנקודת מבט מעט שונה ומבחינתו מגזים רק קצת. אנחנו מתקשים לראות אפרטהייד ופשיזם כי איננו רוצים לקבל ולהודות. מה שאנחנו רוצים לעשות להם גובל באפליה אבל אני מעדיף להצדיק את זה מאשר להמנע מזה. אני רוצה לצמצם אותם למינימום ולעקר את האיום שלהם והדרך היחידה שאני יכול הוא על ידי בידום במובלעות והעברה שלהם למקום אחר וזה כמובן די דומה למה שהשמאל מאשים אותי. אבל הייתם בדרום אפריקה? ראיתם אותה כעת? היא פחד אימים ללבנים ולשחורים, גם זימבבואי שהיתה רודזיה הפכה להיות גהנום עלי אדמות. הם יביאו את המדינה הזו למה שנראות כיום ביירות דמשק ולמה שכמעט עשו למצריים.
    יאיר יהדות מנוגדת לדמוקרטיה אבל חיינו ביהדות סמלית שלא השליטה את עצמה בצורה שהצרה מדי את הדמוקרטיה וזה היה עדיף. זה שאתה יכול להתחתן רק עם רב או לא יכול להתחתן עם גרושה וילדיך לכן ממזרים ואפילו זה שאין אוטובוסים בשבת והחנויות סגורות.

    אהבתי

  22. אורי, אתה אכן מאמין בגישה של אפרטהייד ופשיזם.. אבל גישתך אינה רוב בקרב הימין בארץ. אף אחד בליכוד לא מעז לדבר על טרנספר. פייגלין דיבר כך וכבר אינו שם.

    יאיר, גם אני התרשמתי, לפחות מציטוטים בראיונות בעיתונות שלא יודע כמה הם משקפים, שגרבוז הוסיף קולות לליכוד. אבל ברור שלא הוא זה שלבדו הותיר את ביבי בשלטון.

    אהבתי

  23. אורי, גם חירות סותרת שיויון ובכ"ז יש מדינות שרואות עצמן כמעניקות גם חירות וגם שיוויון.
    וגם אם יש איזה ליברטאן שמטיף בלהט שמיסים זה פגיעה בחירות הקניין או פילוסוף פוסט-מודרני שחושב שאיסור על זנות פוגע בשיויון בין המינים, עדיין מדינות רבות יכולות להתגאות בכך שהן דמוקרטיות ליברליות, והאזרחים שלהם יכולים להרגיש שהם חיים במדינה דמוקרטית ליברלית. הכל יחסי בחיים.
    ובאותה מידה גם אצלנו: זה נכון שקונקרטית יש סתירה בין נישואין בישראל לחירות הפרט, ובכ"ז אזרחי מדינת ישראל יכולים להרגיש ולחיות במדינה יהודית שהיא גם ליברלית.

    ובכלל, לחפש סתירות זה הכי קל (יחד עם להטיל רפש). לבנות מדינה שגם שומרת על הזהות היהודית וגם מעניקה חירויות רבות זה הרבה יותר קשה, וצריך להתפשר משני הצדדים.

    אנחנו חיים בעת פוסט מודרנית שכל אזרח הוא קורבן. אני לא מוכן לוותר להלך הרוח הזה. מבחינתי ציונות היא לקיחת אחריות.* לקיחת אחריות להקמת מדינה לעם שלא הייתה לו מדינה במשך תקופה ארוכה, וגם לקחת אחריות על יהדות שחייבת להתאים עצמה לעם שיש לו מדינה ולא רק לעם שיש לו שטיבל.

    אני מעדיף לחיות במדינה שיש בה קונפליקט בין ליברליותה ליהדותה מאשר לחיות במדינה ללא יהדות או במדינה ללא זכויות ובוודאי מאשר לחיות ללא מדינה כלל. מי שיש לו עומק היסטורי והוא מכיר מה היה אתנו בעבר – אני בטוח שיסכים איתי.

    * לא רק שפוסט-ציונות היא איבוד דרך ערכית (מבחינתי) היא גם נפילה לאיבוד אחריות לאומית.

    אהבתי

  24. אולי נריץ את יאיר בבחירות הבאות.
    אפשר להסתדר בדרך כלל גם בלי ברית הזוגיות, מתוך הערכה למדינה היהודית.
    איש לא מדבר על טרנספר יותר, מתוך פחד. את גנדי רצחו, את כל מנהיגי השמאל הקיצוני רצחו ואת כל השאר מקצים במיאוס למרות שהם מביעים במילים את מה שלא מעט רק חושבים. להיות שמאלני קיצוני, לפרוץ את המצור לעזה וליעץ לארכי מחבל ורוצח זו אבירות. להיות ימני של פעם זו מחלה ממארת. לא מדברים על טרנספר מתוך פחד, זה סוג של טרור להתיחס למי שאומר טרנספר כמוקצה, אבל זה בפנים אצל כולם. טרנספר זו לא מילת גנאי. זה פתרון שננקט בו בהרבה מדינות בעולם והוא עדיף על מלחמות בלתי סופיות. כיום כשאין לישראל מדינות שכנות במצב מלחמה האויב הוא הערבים הפלסטינים, ישראלים ולא ישראלים.

    אהבתי

  25. העימות רבין – שמיר מ-1992 מאוד מעניין. מעניין גם שקשה לראות ביניהם מחלוקת עמוקה ברוב הסוגיות.

    לדעתי עשרים ושלוש השנים שחלפו מאז רק הוכיחו כמה העקרונות שרבין הכריז עליהם אז עדיין בתוקף: לא לאזרוח שני מיליון פלסטינים, לא להחזרת הגולן, לא למדינה פלסטינית, לא לנסיגה לקווי 67' וחלוקת ירושלים. המחנה של רבין מתהדר בשמו אבל נטש את העקרונות האלו ונותר רק עם הראשון שבהם (ובאמת זהו העיקרון החשוב ביותר). רבין עצמו חזר בו במפורש בחייו רק בעניין הגולן.

    אהבתי

  26. כן, הצליחו לכופף אותנו בשיטת הסלאמי, הרי רבין היה נחשב היום לסופר ימני. מדברים על מורשת רבין אבל מלמדים מורשת פרס בזקנתו. שחרור השטחים וירושלים העתיקה רשומים על שמו של רבין. אבל בסופו של דבר הוא שהביא לנו את המדינה הפלסטינית ואת ערפאת ואת כל הרוגי השלום המיותרים

    אהבתי

  27. אני לא בטוח שהקורבנות היו מיותרים. הם אמנם לא היו קורבנות השלום, אך היו קורבנות תהליך ההיפרדות מהפלסטינים שהוא חיוני למדינת ישראל. לא יכולנו להמשיך בממשל צבאי לנצח.

    אהבתי

  28. טרנספר כפי שאמרו לפני כבר התרחש במקומות אחרים. למשל פקיסטן

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%9F

    מעניין לגלות שיש מספר דברים משותפים בינינו לבינם. למשל שחרור מהבריטים ב1947 (אצלנו ב-1948). בפקיסטן היו הינדים ומוסלמים ובעקבות הכרזת העצמאות ההינדים עברו להודו ומוסלמים שגרו בהודו מעבר לגבול עברו לפקיסטן.

    אמנם נהרגו כחצי מליון אזרחים במהלך הטרנספר הכפוי, אך יתכן וניתן היה לבצע זאת עם הרבה פחות אבדות.

    יריב

    אהבתי

  29. גם בארץ ישראל בוצע כזכור טרנספר ב-48 כשהיישוב היה תחת איום קיומי. אם תהיה מלחמת גוג ומגוג פה בארץ ייתכן שיהיה כלול בה גם טרנספר. אני לא חושב שזה משהו שכדאי לקוות לו.

    אהבתי

  30. אני חושד שאנחנו חזקים מכדי לחולל טרנספר. כלומר צעד כל כך קיצוני ייתכן רק במלחמה שהיא ממש קיומית לחיים ולמוות כפי שהייתה מלחמת השחרור. בגלל שהיהודים חזקים בהרבה מהפלסטינים, לא סביר שתתחולל מלחמה כזו.

    אהבתי

  31. גם ב67 העבירו מספר כפרים באזור שער הגיא לטרון. קראו להם אז נפקדים נוכחים, זה אומנם היה ארוע שאפשר היה לנצל אותו ולא ניצלו די.
    אפשר להעביר את אלו שגרים באזור C בצורה איטית. להציע אופציות שונות טובות יותר. זה הכיוון שצריך להגיע אליו בהסכם עם מדינות מערביות.

    אנשים מועברים בעל כורחם בכל מדינה תמיד אלא שזה ענין פנימי של המדינה ולא מגיע לכותרות כי הם לא פלסטינים וישראלים. אולי כישראלים אתם רואים את הנושא כסיפור גדול ומשתכנעים מהתעמולה הערבית שזה דבר רע ולא אנושי, בפועל הוא לא ארוע יוצא דופן. בזמן ההכנות לאולימפיאדה בביגינג העבירו ממרכז העיר מאות אלפים משכונות מצוקה הרסו אותן ובנו חדשות הדירים המקוריים קיבלו דירות בשוליים של העיר. בעת הקמת Three_Gorges_Dam העבירו למעלה ממליון אנשים וכפרים ועירות ממקומם. אני מניח שבעת בנית סכרים מעבירים מאות אלפי אנשים ממקומם בעל כורחם.
    לאנשים האלו יש אפשרות טבעית לחיות במדינות בעלות אופםי זהה לשלהם תרבות זהה שפה זהה. לקבל אזרחות ודרכונים ולחיות חיים שטובים לילדיהם. הציעו להם אלא שמנהיגיהם מסיבות אישיות אינם מעונינים.

    אהבתי

  32. הטרנספר העיקרי ב-67' היה בגולן, שם בוצע בהצלחה רבה.

    כיום הרשות הפלסטינית ישות משל עצמה והעברת תושביה לארץ ערבית אחרת אינה בגדר העברת אזרחים באותה מדינה. בכל מקרה העברות אוכלוסיה למטרות מעשיות לא באות להצדיק טיהור אתני.

    אהבתי

  33. אגב מי שהפך את ההתנגדות להעברות אוכלוסיה, אפילו כשמשרתות מטרות מעשיות הגיוניות ומתבצעות בתוך המדינה עם פיצויים, לסוג של פשע נגד האנושות, זה המתנחלים שמתנגדים לפינוי.

    אהבתי

  34. לייק יאיר,
    למרות שאישית תמיד צרמה לי האחווה יותר מהשיוון והחירות 😉

    אהבתי

  35. המתנחלים לא מגדירים את מילון וובסטר. ובכל מקרה אותם העבירו למרות הכל. למה לא עשו את זה כחלק מחילופי אוכלוסין? אומנם נכון קל יותר להעביר אנשים בעת מלחמה, כשפשוט אומרים להם יש לכם חצי שעה לעזוב ולהפוך פליטים ואחרי זה נישרוף את הכפר וזה פחות ניירת וזול יותר מאשר להציע להם וילה בשכונה טובה ולעבור תהליך בג"צ ותהלוכות מחאה. אולי פשוט נחכה בסבלנות שהרשות הפלסטינית תתפרק ותפרוץ מלחמה. ונפסיק להסכים שרבין הקים רשות כי זה היה הפחות גרוע מכל האופציות. אולי נבין שטרנספר כפוי או מרצון זו האופציה היחידה אחרת נעלה על מסלול שיביא בעתיד מלחמה בתנאים לא טובים. בבחירות הבאות יהיו יותר מ 13 ח"כ ערבים והם יתאחדו עם מרץ, אחרי שיפתרו מהטיפשה ההיא מנצרת שלא מבינה שהיא רק מקלקלת לצד שלה. יבינו שלהציג את עצמם כמפלגה ערבית יהודית עושה להם שרות טוב ועוד הנשיא יצטרך לפנות אליהם שירכיבו את הממשלה.
    אין פתרון אחר מאשר דילול אוכלוסין שלהם בישראל ובשטחים אין פתרון אחר מאשר טרנספר וזה יכול להעשות בצורה הומנית.גם לחזיק אותם בקנטונים נותן לנו שליטה ויתרון ואל תספרו לי שבאפריקה זה לא עבד. אתם פשוט נאיבים.

    אהבתי

  36. אנחנו כבר עושים את זה והוא כבר מגיב. אתה חושב שהמנהיגים של הרשות לא מבינים מה קורה ומנהיגי המדינות האירופאיות לא מבינים את המצב? הכנסנו את עצמנו לבוץ ואנחנו נחלצים באיטיות. אנחנו שומרים את המצב כמו שהוא ובאיטיות דוחקים את רגליהם. עוד 30 שנה יהיה קשה להזיז דור שלישי. היכולת שלנו להציג את עזה כדוגמה למה שיהיה היא קלף טוב. לכן לא צריך להוריד את החמס. צריך שלא תהיה ממשלת שמאל שתחזור על השגיאות של העבר ותציע להם שוב הצעות שהם יקחו בשני ידיים ולא יקיימו

    אהבתי

  37. עוד שנתיים יעלו הרפובליקנים האווירה תהיה שונה הרשות תודיע שהיא מזדהה עם דעאש, אמריקה תתחיל להפציץ מנושאות מטוסים תדרוש מסעודיה שתוף פעולה קרקעי ואנחנו נוכל לבצע עוד כמה צעדים קטנים כשהמערב יראה את הערבים כבעייתים ולא יגיב. הרפובליקנים יתנו לביבי במתנה כמה צעדים כתודה על שתוף הפעולה. אתה אולי מביע מורת רוח מזה שהוא אמריקאי מדי אבל זה יעזור לצד שלנו שהוא מבין אותם. הוא מהמר יפה מאד ועומד לצאת עם כל הקופה לצד שלנו. אתה תראה שעוד שנתיים נגיד איזה מזל שהוא נבחר שוב בזמן הזה להוביל את ישראל כבת ברית של האמריקאים. אין מישהו שיכול להחליף אותו כרגע אין טוב יותר. הרצוג היה מתפרק ומכניס אותנו לעוד שורה של אנטיפאדות. האירופאים יהיו עסוקים בכלכלה שלהם ולא בנו

    אהבתי

  38. הדמוגרפים של הימין טוענים שיש הגירה איטית מהגדה. גם מדי פעם שומעים על עזתים שטובעים בים בדרך לאירופה. אבל זה לא כמו טרנספר המוני. הבדל שמים וארץ.

    לגבי השארת ממשלת החמאס בעזה אני מסכים. אני נזכר בפסוק מתהלים:"אל תהרגם פן ישכחו עמי". יש יתרון בכך שהם חלון ראווה למהותה של העצמאות הפלסטינית. נראה לי שבאמת גם ביבי מבין זאת.

    אהבתי

  39. צריך לתת להם דרכונים ואופציה. צריך להגיד לאירופאים שהכספים שלהם מתבזבזים על המנהיגים ושאנחנו נארגן שצעירים מוכשרים יוכלו לסוע ללמוד באוניברסיטאות זרות במלגות אירופאיות מקצועות מכניסים. אולי לשכנע את הזרים להשקיע בבנית ערים בסיני ובירדן תמורת מענקים למדינות ההן. או פשוט לחיות את החיים שלנו כמו שהם. אנחנו יותר מדי דואגים אבל הכל טוב מתמיד.

    אהבתי

  40. לד,
    להבנתי, יש הגדרה יותר רחבה לפוסט-ציונות (מזאת שהציג אורי), כזאת שלא קשורה לימין ושמאל מדיני אלא לשיתוק המקודם במחוזותינו. מין עמדה נפשית-פוליטית שמובילה לשיתוק בשם איזשהו ערך עליון:
    – "אנחנו כבשנו וגירשנו ב-48 אז אין זכות קיום למדינה יהודית כי בחטא יסודה"
    – "כביש 6 פוגע בערכי טבע ולכן אסור להקים אותו"
    – "כל תלמיד צריך להיות משולב בכיתה אפילו שהוא מתפרע והמורה לא מצליחה ללמד דבר כי ערך השילוב גובר על הכל"

    לפני כמה שבועות הבאתי דוגמה לכך בנוגע לפתיחת מכללות אקדמיות נפרדות לחרדים. הדוגמה השנייה שקופצת לי בראש היא מנהרות הכרמל. כיום אני לא מכיר חיפאי שמתנגד למנהרות (מלבד למחיר הנסיעה המופרז בהן), אבל כאשר הפרויקט היה לקראת אישור הייתי במפגש מטעם הירוקים והם העבירו הרצאה מלומדת מלווה במצגת על מה יקרה אם הפרויקט יתממש. אני מאוד הזדהיתי עם דבריהם אז, אבל אקצר ואומר שהיום כל מה שהם חזו לא קרה: זיהום האוויר לא גבר (ואולי להיפך), ערך הדירות באזור לא ירד (להיפך, הוא עלה), ואף בניין שמעל למנהרות לא קרס. ואני לא מזלזל בערכים ירוקים, ממש לא. אבל ההתנגדות שלהם הייתה גורפת נגד הפרויקט וכל תשומת הלב ניתנה להתמודדות איתם. אולי אם לא כל תשומת הלב בעת ניסוח הפרויקט הייתה מופנית רק לשאלות ירוקות, אז החוזה שנחתם מול החברות המפעילות היה מכיל סעיפים קצת פחות נוחים מבחינת היכולת שלהן להעלות את מחיר הנסיעה. ואם ההתנגדויות אז היו פרודוקטיביות (ולא גורפות), אז אולי עכשיו כשעולה שאלת חשמול הרכבת (מה שיכער את חוף הים וינתק סופית את חיפה מהים שלה) אז היו לוקחים את הירוקים ברצינות, היכן שבאמת צריך אותם. אבל מי סופר אותם בחיפה אחרי הפיאסקו וההפחדות שלהם לגבי מנהרות הכרמל? *

    אז אם אתה שואל מהי "פוסט-ציונות"? התשובה היא חרדת ביצוע ברמה הלאומית. בעידן ה"ציוני" הכוח היה עשייה, והעושים היו במרכז, בעוד שבעידן ה"פוסט-ציוני" קמו גופים שכוחם נובע מיכולת הסבוטאז' שלהם, ותו לא (בין אם מדובר בכוח ארגוני או מיכולת התנסחות מרשימה בבג"ץ או פרזנטציה תקשורתית המוכוונת לעיניים אירופאיות).

    * ואם אתם רוצים דוגמה הפוכה, לקואופרטיביות ולא לשיתוק: באותם ימים הייתי בהרצאה של נציג ההסתדרות באזור חיפה. אחד מהנושאים היה הפיטורים שהיו במפעל המלט נשר. נציג ההסתדרות לא התבלבל מול המתקפות בהרצאה שההסתדרות שיתפה פעולה עם המעסיקים והוא אמר משהו כזה: התמורות הטכנולוגיות שעברו מפעלי המלט לא מאפשרות המשך העסקה של כל העובדים ותפקידי היה לדאוג לכך שהמפוטרים יקבלו 200% פיצויים במקום 100%, גם אם המעסיק לא חתום על-כך מולנו בחוזה הקיבוצי.

    אהבתי

  41. יאיר, בתור נער אני עוד זוכר את הדיבורים נגד "חוצה ישראל" שנשמעו לי אז לעניין. היום כמובן ההיסטוריה הוכיחה חשיבותו של הפרויקט.
    אני חושב שגם בסוגיית החשמול הצדק אינו עם הירוקים.
    תקרא למשל את הדיון הזה:
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=162001704

    המשפטיזציה ושלטון הוועדות הורסים את יכולת העשייה במדינה, אבל לא יודע אם זה רק השמאל או רק הירוקים או רק הפוסט ציונים. הרי גם המתנחלים קיוו לעצור את ההתנתקות בבג"ץ.

    אהבתי

  42. 1. אני לא מבין למה אתה מכוון בלינק שלך. אני חושב ששיקוע זה הדבר הנכון ביותר. לא ראיתי משהו מנומק נגד שיקוע. לייתר דיוק, אני לא בעד שיקוע דווקא, אלא כל פתרון שיחזיר את החוף לחיפה. זה גם הכי נכון אורבנית וכלכלית.

    2. זה בדיוק מה שאמרתי. פוסט-ציונות היא לא עניין שקשור לנושא המדיני דווקא.

    3. המתנחלים יכלו רק לחלום לעצור את ההתנתקות בבג"ץ. רשמית לכולם יש זכות עמידה, בפועל זה אחרת. בג"ץ הרשה לעצמו לרדת לרזולציה של גיאודזיה וטפסנות כשהיה מדובר בגדר הפרדה שפגעה בפלסטינים אבל לגבי ההתנתקות הוא ראה בכך התערבות שלא בתחומו.

    אהבתי

  43. הלינק אומר שיהיה זה רעיון רע מאוד לעכב את חשמול הרכבת עד שישקעו את התוואי שלה בחיפה, דבר שיקח שנים. יש שם דיון מעניין בנושא.

    אהבתי

  44. אמיר חצרוני
    רב פקד דנינו חוקר אם דבריו הם הסטה לגזענות בעקבות עתירה של ח"כ מרוקאי אף הוא. בחיי שהחצרוני הזה מצליח להעמיד לא מעט אנשים באור נילעג. יהיה חבל אם הוא יעזוב את הארץ. היתי לוקח אותו כדי לחנך סטודנטים איך להתמודד עם רעיונות מוטעים שמנוסחים יפה הגיונית.

    Amir Hetsroni
    פיסבוק
    הספרות המקצועית העוסקת בסטיות מיניות מלאה בהערכות שונות לגבי השכיחות של סטיות משונות. בכל זאת, ומבלי להיות מומחה, כנראה ישנה הערכת חסר לגבי השכיחות של התמכרות לזיון אנאלי עם מברג בקרב גברים מזרחיים בעלי תודעה אתנית מפותחת. קיבלתי היום שמונה הצעות כאלה וחמש הצעות עם מקדחה.

    אהבתי

  45. בשנתיים הקרובות תהייה נפילה כלכלית, על פי מי שאני מכיר דעתו אפילו בחודשיים הקרובים נפילת בורסות. אחרי מפולת כזו הדמוקרטים לא יזכו בנשיאות. לכן היתי מהמר כיום על בוש האח.

    לגבי השטחים, אם הם יבערו זו יכולה להיות סיבה לספח את שטחי C ואולי גם בלי התושבים.

    http://www.maariv.co.il/news/military/Article-469278

    אהבתי

  46. סליחה, עד הבחירות הבאות בארה"ב תהיה התדרדרות במצב הכלכלי בארה"ב ומקריאת דעות של כאלו שאני מכבד את התחזיות שלהם אנחנו עומדים על סף התדרדרות כלכלית בזמן הקרוב.
    זה לא מצב של הכל טוב והנפילה באה במפתיעה, זה מצב של הרבה סימנים קטנים וחריקות שמחריפות. אנטיפאדה בפתח, כלכלה שתאיט, ירידת מחירי דיור, יוון כבר סחטה את הלימון, סעודיה מתאמנת נגד דעאש בתימן, המים בין אתיופיה למצריים. תתחיל התדרדרות קלה השאלה האם יהיו עוד בלמים. מזומן והרבה פוטים למי שעוד בקזינו

    אהבתי

  47. לא רואה שום סיבה למפולת עולמית. גם אם יוון תצא מהאירו, בטווח הארוך זה יעשה רק טוב לכולם, ואולי כבר בטווח הבינוני. לגבי המלחמה בתימן, זה סיפור גדול מאוד בהיסטוריה של המזרח התיכון, אבל אני מניח שהמערב יוכל להבטיח את השלום בנתיבי השייט של הנפט.

    אהבתי

  48. לינק לפוסט שמנסה להסביר את תבוסת השמאל.

    לשמאל היה אלוהים ("הארץ" 26 במרץ 2015)

    המחבר לוקח זאת לנושא "תיקון עולם" ו"תיקון האדם", אבל העיקר שצירפתי את הלינק זה להראות את הנושא התרבותי שבין ימין לשמאל. כפי שכתבתי כאן בעבר הימין החזיר שטחים, הוא מוכן לשלום, הוא גם "חברתי", אבל הוא רוצה את כל זה ממקום יהודי.

    מספר ציטוטים ערוכים מהלינק למי שלא רוצה לקרוא הכל:

    – את הבחירות ניצח השבט הימני מסורתי.

    – המשותף לחברי השבט הזה איננו המזרחיות ולא אהבה להתנחלויות. המשותף לכל חברי השבט הזה הוא שייכותם להיסטוריה היהודית העומדת לפני כל זהות אחרת שיש להם.

    – ההדבקה של הימין ליהדות והשמאל לתרבות החילונית היא דבר חדש יחסית. דווקא השמאל היה במשך כמאה שנה הדובר הנועז והמצליח ביותר של תולדות ישראל.

    – השמאל הציוני שילב יסודות של סוציאליזם והשכלה אבל הכריז על יעוד מיוחד של עם ישראל בארצו: תיקון לאומי, תיקון חברתי, ותיקון דתי ליצירה אחת מהפכנית. השמאל של "אור לגויים" היה יותר משיחי מחב"ד של היום.

    – לשמאל היה שולחן ערוך חילוני וחדש: עליה, התיישבות, עבודה, הגנה, אחריות הדדית, תרבות עברית, תיקון אדם ועולם לאור חזונם של נביאי ישראל. העליות המסורתיות הצביעו לבן גוריון, שלא היה מוכן לחבוש כיפה אפילו בלוויות, כי ראו בו מין משה שירד פעם שנייה מהר סיני והוסמך לעדכן את רשימת המצוות.

    – האופק הזה הלך לאיבוד כי השמאל שינה את בחירתו. במקום השייכות לקבוצה המקומית ומסורותיה העדיפו משכילי השמאל להיות שייכים לקהילה האקדמית הבין לאומית, ולערכי זכויות הפרט שהועמדו לפני החובות לכלל.

    – ביבי שיקר במערכת הבחירות הזו, וכל פעם השקרים שלו עבדו כי הם דיברו אל יסודות עמוקים במחנה המשותף של מצביעיו והיה בהם גרעין של אמת. השקר על "הכסף הזר" שמגיע מחו"ל כדי להפיל את השלטון המקומי ביטא את התחושה שהשמאל נאמן לתרבות זרה, יותר ממה שהוא נאמן "לעם ישראל".
    השקר על "הערבים הנוהרים לקלפי בהמוניהם" ביטא את התחושה שהשמאל כבר אינו יכול לזכות בזכות עצמו ברוב של הציבור היהודי והוא צריך לשם כך לגייס "זרים".

    – למעלה משלושים שנה עברו מאז איבד השמאל את זהותו כפרשן החשוב והנועז של תעודת ישראל. הציבור כברירת מחדל מצביע למי ששומר עדיין שרידים של היעוד העברי הישן גם אם בגרסה מצומצמת ובעייתית. אבל כברירת מחדל, מול ריק היעוד העברי של השמאל, המסורתיות של הימין מרגישה ביתית, זוכרת את ההיסטוריה היהודית, ונוגעת בדבר גדול.

    אהבתי

  49. קראתי עכשיו את הרשומה של כספי. מצוינת ולדעתי נכונה. עם זאת, צריך להוסיף משהו – העדפת השבטיות על פני הקוסמופוליטיות אינה נצחית. היא נובעת מכך שהציבור משוכנע שקיימים איומים ריאליסטיים שצריך להתמודד איתם. בעולם שבו זאב גר עם כבש, הימין היה מאבד מהשפעתו. יש ניסויים מפורסמים בפסיכולוגיה שבהם מראים כיצד אזכור איום גורם להעדפה של השבטיות על פני האופציה האוניברסלית.

    אהבתי

  50. תמריץ, מה שכתבת נכון אבל אני חושב שפספסת מעט את הנקודה של כספי:
    כספי מדבר על "איום מזרים" כסימפטום לדבקות בזהות היהודית. אתה טוען בדיוק להיפך – אתה הופך את נושא האיום למרכזי.
    כספי מדבר על השמאל שהחליט לצאת מהמגרש היהודי. אתה מדבר על התאמת השעה הפוליטית הנוכחית (שהיא מאיימת כרגע) לקו של הימין.
    כספי מדבר על זהות. אתה מדבר על שבטיות.
    כספי מדבר על העתיד (איבוד דרך של השמאל). אתה רק על ההווה (תוצאות הבחירות).
    כספי מדבר על יעוד יהודי. אתה מדבר על שרידות יהודית.

    אהבתי

  51. ובהקשר של דבריך (לא מהצד של כספי): לרבין הייתה חלק מההילה של בן-גוריון ולכן הוא יכל להוביל תהליך. אני לא רואה בהרצוג, או בכל מנהיג אחר בשמאל חלק כזה.

    אהבתי

  52. יאיר קראתי את הניתוח שלך למה השמאל הובס ואני די מסכים עם כל מה שנכתב לא עברתי על הפוסט של כספי אבל אסתפק בממצאים שהבאת לנו והם חשובים.
    השמאל הציוני יהודי בולשביקי נוצח בבחירות 1977 והיו לזה מספר לא מבוטל של גורמים אשר הביאו את המהפך הפוליטי בישראל בניהם הצטרפות של המרכז בראשותו של יגאל ידין ז"ל לקואליציה עם מח"ל מאותו מועד החלה שחיקה במחנה העובדה -מפ"מ קרי המערך.. ההתישבות החלוצית נחלשה קיבוצים החלו להתרוקן מדור ההמשך המגזר העירוני של תנועת העבודה התברגן והסתאב לא היה עם מי להמשיך ..אומנם תהליך ההחלשות והשחיקה לא היו מהירים זה ארך זמן של מספר שנים יותר מעשור אבל בשורה תחתונה זה הוביל אותנו לאן שאנחנו היום..
    אני לא רוצה להכנס לתהליכים חברתיים בשני המחנות זה של הימין המורחב וזה של השמאל המצומק בהערת ביניים מי שתמך בהתישבות של אנשי גוש אמונים ביו"ש לרוב היו אנשי עבודה בניהם יצחק רבין ז"ל שמעון פרס ועוד רבים רבים וטובים במחנה של תנועת העבודה הציונית..גם הימין המסורתי של מה שקראו בשעתו חירות ליברלים כבר כמעט ולא קיים גדעון סער לימור לבנת ועוד רבים אחרים בחוץ מי ששולט היום בכיפה זה ביבי וקומץ עסקנים תאבי שררה שלא צמחו במחנה של חירות אלא הגיעו לרוב מבחוץ ללא שורשים ויש לצדו של ביבי את כל הפקידים מלומדים חסידי תורתו של מילטון פרידמן ז"ל אשר בעצם מהווים את הגוף המיעץ של ביבי ובמידה רבה גוף אופרטיבי ..ישראל היום זאת מדינה עם שבטים שונים מבעבר אם אפשר לקרוא להם כך בכל מקרה זאת מדינה שונה ממה שהכרנו אבל זהו אולי תהליך טבעי שהתבקש וגם בגלל הגלובליזציה העולמית.. בכל מקרה הכיוון של העם כרגע בתחום החברתי כלכלי הוא כיוון קפיטליסטי מובהק אין יותר לכידות חברתית לא השמאל הקוסמופוליטי נאמן לארצו אבל גם לא ימין זה של הליכוד רבים מאוהדי הליכוד אפשר למצוא במיאמי לוס אנג'לס ועוד מקומות בעולם ואילו אנשי השמאל לשעבר בעמק הסיליקון מנהטן בוסטון ועוד.. אם חלילה ישראל תהפך למדינה דו לאומית אני מעריך שליהודים כאן לא יהיה עתיד והמדינה היהודית תעלם לנצח..

    אהבתי

  53. אני אופטימי ומאמין שיש פה 6.5 מיליון יהודים שלא יתנו לקיצוניים מימין או משמאל לזרוק לפח את מדינת היהודים.

    אהבתי

  54. אפשר לבטא את כל ההסברים האלו של כספי במילים פשוטות יותר. צורת ההסברים הזו רק דיבורים שמנסים להציג משפטים יפים שקל להזדהות אתם אבל בעיקר סתם התפלפלות. זו צורה חדשה של שירה מודרנית ישראלית.
    הנה המשפט:
    – ביבי שיקר במערכת הבחירות הזו, וכל פעם השקרים שלו עבדו כי הם דיברו אל יסודות עמוקים במחנה המשותף של מצביעיו והיה בהם גרעין של אמת. השקר על "הכסף הזר" שמגיע מחו"ל כדי להפיל את השלטון המקומי ביטא את התחושה שהשמאל נאמן לתרבות זרה, יותר ממה שהוא נאמן "לעם ישראל".
    השקר על "הערבים הנוהרים לקלפי בהמוניהם" ביטא את התחושה שהשמאל כבר אינו יכול לזכות בזכות עצמו ברוב של הציבור היהודי והוא צריך לשם כך לגייס "זרים".

    המשפט הזה כאילו נועד על מנת להשמע משכנע, ליצור אצל הקורא הרגשה של "זה נשמע טוב כי מי יכחיש הוא שיקר אבל יש גרעין אמת" מדבר לקהל נרחב מתלבט.
    לך תוכיח שאחותך לא זונה ואין לך אחות בכלל.
    כל המנהיגים מגזימים במערכות הבחירות, ולביבי כבר מזמן הדביקו בסיכות לבשר תווית של שקרן, עכשיו מאפשרים רק להתווכח ולהצדיק את זה שהוא שקרן אין בכלל אפשרות לדון אם הוא שקרן יותר או פחות מהאחרים.
    "ביבי ניצח כי השקרים שלו דיברו ליסוד המשותף" זה בדיוק מה שהכתבה עושה ומאשימה אחרים. מנסה לדבר למקסימום של האנשים שהסגנון הזה ישכנע אותם ולא להביע דעה. כנה. באמת הגיע כסף מחו"ל, גיא בכור טוען את זה שנים (מכירים את הכתבה שלו?)וגם אם הוא מגזים מעט מאד, זה בפרוש קורה ונאיבי להתעלם, ובפרוש ממשל ארה"ב עשה ככל יכולתו לפגוע ולהשפיע על הבחירות בכל הכלים ולא בפעם הראשונה. זה ארע בעבר לא מעט פעמים ואופיני לאמריקאים. ידוע שאירופה מעבירה כספים לעמותות ושעתון הארץ ממומן והוא שופר תעמולה. ולהציג את השקר על הערבים הנוהרים לקלפיות בהמוניהם… 13 מנדטים על גבול ה 14 זה לא מפחיד? הם נהרו בהמוניהם ובאוטובוסים. השקר פה הוא שנתעלמים מלדון בנושא כי אין כתב שיעז כעת להביע את דעתו שזה מפחיד שהערבים שרוצים לחסל את המדינה נהיו מפלגה כה גדולה, יצלבו אותו. האם אתם רואים כותרת שאומרת: אסון שהם המפלגה השלישית בגודלה, איך נתנו להם? שטיפת מוח של השמאל זה מה שקורה בארץ.
    כשאני מקשיב לרדיו ומתבונן בעתונות אני שואל את עצמי אם אתם מבינים כמה לא טבעי כל השיח הלוחץ הזה והסגנון הדרמטי שיוצר חדשות במתח ואתם כבר אבדתם קשר עם הקרקע אתם מושפעים ונסחפים. זה בערך כמו פגישת מכירות של טיים שרינג כשלא נותנים לאנשים אפשרות לחשוב בצורה שקולה וממטירים עליהם רעשי רקע וצעקות.
    השמאל לא הובס, התוצאות די דומות לתוצאות הקודמות של הבחירות וההפתעה היחידה היא שהתוצאות לא התאימו לתחזיות. כל מה שלא בסדר זה הסקרים אז השאלה למה. למה לא הצביעו לשמאל? כי הקהל השתכנע במשך השנים שהרשות הפלסטינית היא סכנה ואין לשתף אתה פעולה וזו הסיבה העיקרית זו חלק מהמציאות. זה לא שונה מהכיוון הכללי של אבדן אמון בהסכמים עם הפלסטינים שמפתיע כמה שהוא איטי ולא שהוא קורה. במבצע האחרון בעזה נטית הציבור היתה להתלונן על היד הרכה שנקטו. אם תנטרלו את כל רעש הרקע התקשורתי הרי תוצאות הבחירות הוא מה בדיוק שהיה צפוי והגיוני. התגובה של השמאל איך לא ניצחנו לא שונה מהתגובה של "יחד" זיפו קולות יש לנו הוכחות, איך יכול להיות שלא ניצחנו, מי אשם בטח לא אנחנו.
    תחזרו קצת לכלכלה. תורידו קצת את מינון הסמים שאתם סופגים לדם מההתמכרות לחדשות.

    אהבתי

  55. אורי , לייק… אפילו ציטתי את זה
    "בעיקר סתם התפלפלות. זו צורה חדשה של שירה מודרנית ישראלית."
    בתגובה בבלוג אחר ( בלי לתת קרדיט 🙂 ) .
    השירה משתכפלת בממטיקה. תזכורת – ממוחות ומאגרים לא-חיים של מידע למוחות או מאגרים אחרים.

    אהבתי

  56. תמריץ, בסטריאוטיפ האמריקאים תמיד יותר הוגנים אני מניח שמקומיקאי
    אירופי ליברלי לא היית מקבל הצהרה דומה.
    חוצמזה , אורי צודק.
    "תורידו קצת את מינון הסמים שאתם סופגים לדם מההתמכרות לחדשות."
    אני מציע ברוח פורים שעבר זמנו …
    לשנות שאת שם הבלוג לארץ נהדרת.
    אתה תהיה קיציס (ברור)
    אורי זה פרידמן (שקוף)
    אלרום זה מישהו שעזב בעונה ה -2 ( נגיד דב נבון).
    יאיר זה נגיד מראינו .
    ד הוא אחד מהכותבים השמאלנים 😉
    וכל האחרים רשאים לבחור תפקידים כאוות נפשם.
    אני לוקח את אלן דלון כמובן.

    אהבתי

  57. חחחח. אני רואה שחזרת מלא רעיונות ממסעך בנכר. עכשיו יש לנו גם בחורה בצוות – קרולין. תוכל להיות עלמה זק. האמת שגב האומה יותר מוציאים ממני שאגות צחוק. וגם מבינים כלכלה (לא קנו את התהדרות בנט בדיפלציה).

    אהבתי

  58. הדברים של ביל מאהר רציונלים ולעניין
    אגב, איש לא אמר מילה על זה שהמפלגה במהותה היא ערבית ושזה בפני עצמו לא ראוי, ושהריצה שלה מכוונת לערער ולשנות את היסודות של המדינה.
    לו היתה רצה בארה"ב מפלגה של דעאש…. האם יש בכלל מפלגה קומוניסטית אמריקאית?
    לו היתה מפלגה אירנית שרצה בבחירות בארה"ב או מוסלמית או קומוניסטית איש לא היה מעביר ביקורת על התיחסות אליהם כלא ראויה. יתכן שמאחר ואין להם ממש שיטת מפלגות הנושא לא ברור להם. אולי גם אנחנו צריכים לעבור לשיטה דומה שלא מיצגת מיעוטים.

    אהבתי

  59. גם באמריקה השחורים וההיספנים מאיימים על המפלגה הרפובליקנית בהצבעתם. הרפובליקנים עמלים על כל מיני דרכים להפחית שיעור הצבעתם (דרישה לרישום מראש לפני הצבעה בידיעה שאלו ציבורים ספונטנים ולא מאורגנים פוליטית שיתקשו לעמוד בדרישה; מסמכים מזהים שאין לכל אחד; איסור נצחי על הצבעת מורשעים בפלילים).

    אהבתי

  60. להבנתי מה שהוא אומר זה לא רק שישראל היא מדינה שתצליח גם אם היא רעה, אלא שגם השמאל האמריקאי צריך להשלים עם ממשלת ימין בישראל, לפחות כמו שהוא משלים עם ממשלים ערבים.
    זאת התקדמות. אם השמאל האמריקאי יתכנס להבנה ש"מה שרואים שם לא נוח לנו אבל כנראה אנחנו לא מצליחים להבין את ההוויה שם וזה לא הוגן לשפוט את המזרח התיכון בעיניים של החוף המזרחי" אז אנחנו בכיוון הנכון. ואני חושב ששינוי מחשבתי כזה יכול לקרות שם בעקבות הבחירות אצלנו.

    נ.ב.
    צריך להמשיך ולעקוב אחרי טד קרוז

    אהבתי

כתיבת תגובה