הכרעת הדין בעניין הולילנד ובועת הנדל"ן

הסיפור הנפתל של פרוייקט הנדל"ן הולילנד מוכרע היום בבית המשפט. מהמסתמן בעת כתיבת שורות אלו נראה שהשופט מכריע שניתן שוחד כדי לקדם את הפרוייקט. מה שכמעט לא דובר עליו הוא הקשר בין הסיפור המשפטי העגום הזה לבין מצבה של בועת הנדל"ן.  כל כך קשה לקדם בנייה חדשה, כי הביורוקרטיה רבה, ולפיכך אין מנוס מלתת תמריצים למי שביכולתם לשנע את גלגלי הביורוקרטיה – מכערים, פקידי ציבור ואנשי עיריה. אם אין מנגנון מסודר וחוקי של תמריצים לצליחת מכשולי הביורוקרטיה, יופיעו התמריצים האפלים שמתחת לשולחן, השלמונים והשוחד. לחילופין, ואולי גרוע יותר, בהיעדר תמריצים לבנייה לא תהיה לצעירי המדינה קורת גג ראויה.

.

2 תגובות בנושא “הכרעת הדין בעניין הולילנד ובועת הנדל"ן

  1. "הביורוקרטיה רבה, ולפיכך אין מנוס מלתת תמריצים למי שביכולתם לשנע את גלגלי הביורוקרטיה "- במילה 'תמריצים' אני מבין כי התכוונת לשוחד. אם כן , המשפט חמור מאוד. אם אין תמריצים- קחו שלמונים??
    אגב, השוחד בפרשת הולילנד הוא בשנים 2002-2004, ואז לא דובר כלל על "קושי בקידום בנייה חדשה".

    אהבתי

  2. חס וחלילה – שוחד הוא תועבה.

    מה שכן, בהחלט אפשר לחשוב על תגמולים מסוג בונוסים לעובדים במקומות כמו מנהל מקרקעי ישראל לפי הצלחה בקידום דירות, כמו שמקובל בסקטור העסקי. זה לא שוחד וזה לא מושחת.
    יותר פשוט, וכמו שההחלטה האחרונה והחשובה מאוד של הממשלה קבעה, אפשר לתת תמריצים מוסדיים, כמו לתגמל עיריות לפי יחידות הדיור שנבנות בתחומן.

    אהבתי

כתיבת תגובה