שלי יחימוביץ' בצרפתית מעודכנת

פרנסואה הולנד, נשיא צרפת, הצטייר כגרסה אירופאית של שלי יחימוביץ'. בקמפיין הבחירות שלו רכב על שנאת עשירים והבטיח למסות מיליונרים ב-75% מס.   אבל המציאות הכלכלית העגומה של צרפת, והסקרים הקטסטרופליים מבחינתו, עדכנו קצת את משנתו הפוליטית.  מס ה-75% כבר לא ייצא לפועל ולאחרונה קרסה תוכנית אחרת שלו שיחימוביץ' רוצה לאמץ אצלנו – הרעיון להעלות בצורה דרמטית את המיסים על רווחים של משקיעים, עד כדי כך שהמיסוי יהיה גבוה מ-50%. הולנד הודיע שחלה "אי הבנה", ובדעתו בעצם להוריד בחדות את המס על רווחים של משקיעים, לפחות כשההשקעות ארוכות משנתיים.

הוא חתם בהכרזה: "הבה לא נשכח את הברור מאליו – עסקים הם אלו שיוצרים עושר, צמיחה ותעסוקה. החברה שלנו צריכה לחגוג הצלחה על כל צורותיה". השלטון מפכח. אולי אנחנו צריכים לקוות ששלי יחימוביץ' תהיה ראש ממשלה, וכך נשמע משפטים יפים כאלו גם ממנה.  ובכל אופן אני מקווה מאוד שמקומה באופוזיציה יישמר לאורך ימים.

3 תגובות to “שלי יחימוביץ' בצרפתית מעודכנת”

  1. מואיז Says:

    נחמד.

    תגיד, למה יש פה פרסומת ובבלוג של אישתון – אף הוא בוורדפרס – אין?

    אהבתי

  2. תמריץ Says:

    פה אנחנו מברכים על כל גילוי של קפיטליזם
    וברצינות, אין לי מושג, אבל אני יכול לבדוק.

    אהבתי

  3. חיזיון התעתועים של מרצ | תמריץ Says:

    […] ניסיונו של פרנסואה הולנד שניסה להפעיל מצע דומה בצרפת, נאלץ לסגת ממנו לחלוטין ובבושת פנים ובדרך הפך לנשיא הפחות פופולארי בתולדות הרפובליקה. […]

    אהבתי

להשאיר תגובה

